Trofis collisa 1000 van Nickey


Lesje geleerd zullen we maar zeggen :)

Dat wel ja.

Verstandige kat heb je dan, die van mij geeft kleine hondjes vriendelijk kopjes, maar grote valt hij aan. Is pas geleden ook gebeten door een hond, waarvoor hij antibiotica heeft gehad.

Deze is eens aangevallen door de kat van de buren, in z'n poot, ook aan de antibiotica, beestje kon amper lopen van de pijn.

Is mij dus gebeurd met een van de honden. Honden opgegroeid met katten. Loop langs een voortuintje, honden aan korte lijn, hadden de kat niet een in de gaten, springt er een kat op de rug van mijn terrier. Beestje moord en brand gillen. Zomeravond, gordijnen van mensen in de straat vlogen open.
Ontstoken wondjes van nagels en tanden. Aan de antibiotica.

Sindsdien kan hij geen kat meer zien op straat en zelfs voor mijn eigen katten was hij panisch geworden :(
Hij schandaalt nu vreselijk bij het zien van een kat, maar als het puntje bij het paaltje komt (kat maakt bv hoge rug) gaat hij in de rem en schrikt.

Je schrikt je helemaal lam! Ik liep met 2 honden, de ander was een Mechelaar. Blij toe dat het allemaal heel snel ging en zij niet de kans had om in de verdedigingsmodus te schieten (als ze dat al zou doen).

Wat sneu zeg... En ook geluk dat idd je Mechelaar niet is gaan terugvechten, dat was ook niet goed afgelopen voor de kat...
 
Onze domme hond van net 1 jaar denkt ook met elke kat te kunnen spelen als die in de tuin komen. Hij komt snel de verkeerde tegen denk ik.
 
Onze domme hond van net 1 jaar denkt ook met elke kat te kunnen spelen als die in de tuin komen. Hij komt snel de verkeerde tegen denk ik.

Noem je hond niet dom John, je weet niet of hij kan lezen he! :D

Denkt de hond van de buren ook trouwens, is gelukkig een berne sennen en een kat durft niet zo gouw een reus aan te vallen lijkt me :D
 
Maar weer eens even een update over deze bak, voor nu nog niet erg veel verrandert maar dat gaat wel komen, hij moet namelijk verplaatst worden.

Maar eerst, even een fotootje van hoe het er nu bij staat
IMG_20180906_112548_492.jpg


Inmiddels voer is een week met bassleer voer, ik had altijd het voer van ludger maar kwam erachter dat ik al een jaar hetzelfde voer voerde en ben bang dat dat over datum is geraakt.... Visjes werden wat minder van kleur bijvoorbeeld. Dus nu een weekje bassleer aan het proberen en de vissen zien er al een stuk beter uit, beter op kleur en vellere kleuren. Altijd leuk om nieuwe dingen te proberen.

Verder draait de bak super, planten groeien goed, vissen zijn blij. Erg tevreden over deze bak.

Maargoed, hij moet dus verplaatst worden, waarom? Op deze kast komt een nieuwe bak :D nieuw project van 180cm lang. :p deze bak moet dus plaats maken voor een trofis colisa 1800.

Voor degene die me op YouTube volgen weten dat deze bak wel gewoon blijft en naar boven verhuist. Het nieuwe meubel staat al klaar. Zie er alleen wel een beetje tegenop, dat verhuizen want we hebben een trap met scherpe bocht :( de bak moet dus volledig 100% leeg en dan de bak naar boven en weer helemaal opbouwen, word dus een flinke klap op de geweldige balans in deze bak. Maargoed, de filters vangen het wel op hoop ik. Verder zal er niet veel veranderen eerst in deze bak.

Dat was de update voor nu :)
 
Mooie bak Nicky, wel heel benieuwd hoe hij straks gaat worden. Spannend om deze via de trap te verhuizen hoor.

Een bak van 180, wat ga je er mee doen? Al een idee?
 
Bak ziet er goed uit! Beetje jammer dat ie leeg moet maar komt vast iets moois voor in de plek. Alvast succes met de verhuizing gewenst.
 
nmiddels voer is een week met bassleer voer, ik had altijd het voer van ludger maar kwam erachter dat ik al een jaar hetzelfde voer voerde en ben bang dat dat over datum is geraakt.... Visjes werden wat minder van kleur bijvoorbeeld. Dus nu een weekje bassleer aan het proberen en de vissen zien er al een stuk beter uit, beter op kleur en vellere kleuren. Altijd leuk om nieuwe dingen te proberen.


Had je in het begin die problemen niet bij het gebruik van Ludger zijn voer?

Succes met het verhuizen alvast Nickey.
 
Mooie bak Nicky, wel heel benieuwd hoe hij straks gaat worden. Spannend om deze via de trap te verhuizen hoor.

Een bak van 180, wat ga je er mee doen? Al een idee?

Dankje! Ja ik zie er flink tegenop... Ook alle vissen uitvangen etc. Dus dat word een flinke uiduitdag. Wel leuke video's hoop ik :p

180 tja... 1 Betta denk ik.
Nee geintje, komen redback maanvissen in, natuurlijk word het een beplante bak met ook flink wat hout is de bedoeling. Het idee in mijn hoofd is erg leuk, nu nog de uitvoering XD

Bak ziet er goed uit! Beetje jammer dat ie leeg moet maar komt vast iets moois voor in de plek. Alvast succes met de verhuizing gewenst.

Thx!
Ja erg jammer, baal er ook behoorlijk van maar kan eigenlijk niet anders. En deze bak kennende krijg ik hem snel weer in balans.

Had je in het begin die problemen niet bij het gebruik van Ludger zijn voer?

Succes met het verhuizen alvast Nickey.

Nee, eerder geen problemen mee, (super voer is het) begon me de laatste 5 weken ofzo wat op te vallen dat de visjes het iets minder goed deden.
 
Ok, ja ik gebruik het ook en het bevalt mij of beter gezegd de vissen ook.
 
En niet onbelangrijk, het is niet duur.

Klopt helemaal. Bassleer is duurder. Nu is bassleer ook een serieus topmerk, ik ga eens rustig uitgebreid uitproberen en vergelijken, maar bassleer bevalt me voor nu ook echt goed. En helemaal omdat ik straks in de nieuwe bak met opgroeiende manen zit moet het voer natuurlijk ook goed zijn :)
 
afgelopen zondag is de 1m verhuist naar boven, de verhuizing is gelukkig erg soepel gegaan!
zo staat de bak er nu bij:
Screenshot_20180912-133455.jpg

inrichting is niet veel verrandert, ik heb er alleen voor gezorgd dat links en rechtsvoor het iets rustiger is qua planten.

vissen hebben het allemaal overleefd en tot nu toe lijkt alles nog stabiel. kan natuurlijk nog verranderen. we zien het wel.
 
Hard gewerkt, goed bezig!
De bak ziet er weer mooi uit.
 

Terug
Bovenaan