Wat is er nieuw

trofis puntius 180 van ben_desiree

• Onderwerp starter Onderwerp starter ben_desiree
  • Startdatum Startdatum
B

ben_desiree

Guest
Gisteren is dan eindelijk het aquarium geleverd. Meteen er mee aan de slag gegaan. Vorige aquarium was 60 cm. Dus dit is geheel nieuw voor mij.
Volgende heb ik al gedaan.
- Bak is schoon gemaakt.
- Achterwand is erin gemaakt en is nu aan het drogen.
- pompen zijn zo ver als mogelijk aangesloten.
- Led-verlichting is gisteren avond aan gegaan. Was zo nieuwsgierig hoe dat er uit zag. Vind het zelf prachtig.
- zo me eens verdiepen hoe de co2 erin moet.

fotodesiree.jpg

Mooie bak! Heb zelf ook een 60 cm, en zoiets als dit staat ook op mijn wensenlijstje! Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Ik wil er zo ie zo maanvissen in gaan houden.
Verder moet ik me nog wat verdiepen wat ik er nog meer in wil hebben.

De led-verlichting op zonsopgang

IMG_6981_zpsa8266c83.jpg

Mooi hee led verlichting wat zijn de afmetingen?
ben benieuwd hoe je hem in gaat richten.

Kan je op Google vinden he, is sneller 😉

Zal ik dat is even doen dan 🙂

Hahaha was maar een tip he 😉

Haha maar ik weet het nu wel,mooi hoor en stiekem heel jaloers en ik denk dat ik dan niet de enige ben 🙂.

Ben ook benieuwd hoe dit eruit gaat komen te zien 🙂

Erg mooi met die LED verlichting. Zat dat er standaard bij of optioneel ingebouwd?

@ jenee98, deze led verlichting is van west pro en is 170cm lang. Het zijn totaal 4 banen(8 strips dacht ik). Die is in verschillende lengtes te krijgen.

@ zanziee, nee de led verlichting moet je er zelf bij kopen.

Alle apparatuur zit er nu in. Aquarium staat op zijn plaats. Voedingsbodem zit er in. Zo het grind nog uitspoelen en er ook in.
Daarna de plantjes erin. Die worden nog bezorgd.

Ben je zeker van de voedingsbodem? Die keuze had ik bij mijn vorige bak ook gemaakt, en spijt van gekregen
En van het grint? Deze keus had ik ook gemaakt bij een van mijn eerste bak ook spijt van gekregen..
Misschien is zand beter, weet niet wat voor vissen je wil ?

idd maurits het is natuurlijk eigen keus maar als ik nog een bak erbij zou nemen gaat er sws een zandbodem in en voedings bodem komt bij mij altijd omhoog vindt dat niks maar misschien gebeurt het bij jou niet en weet niet welken voedingsbodem je gebruikt maar iig succes ben benieuwd als de plantjes enzo er in staan gaat ongetwijfeld mooi worden tenminste daar ga ik wel vanuit
:foto:. foto's?
en succes ga dees sws volgen.

Visser1997 zei:
Ik veronderstel gemakshalve even dat je doelt op de diverse soorten bodembewoners die niet bepaald gebaat zijn bij een grindbodem en daar ben ik het helemaal mee eens.
Als ik naar wat Zuid-Amerikaanse soorten bodemgerichte dieren kijk: Corydoras, dwergcichlides > zandbodem is vele malen beter. Ik vind zelf dat je eigenlijk geen grind moet willen met deze soorten.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Visser1997 zei:
Ik veronderstel gemakshalve even dat je doelt op de diverse soorten bodembewoners die niet bepaald gebaat zijn bij een grindbodem en daar ben ik het helemaal mee eens.
Als ik naar wat Zuid-Amerikaanse soorten bodemgerichte dieren kijk: Corydoras, dwergcichlides > zandbodem is vele malen beter. Ik vind zelf dat je eigenlijk geen grind moet willen met deze soorten.

~ Ivo
Precies maar moest afwassen van pa dus moest ff kort en bondig maken. 😀
Maar ligt er natuurlijk ook maar aan wat voor grind er in zit

Voedingsbodem en grind zit er in. Vanmiddag alvast wat water er in doen en het hout.
Morgen komen de planten. Kan ik die meteen gaan planten.

IMG_7022_1024_zpsd448c1f5.jpg

Voedingsbodem heb ik in het vorige aquarium ook gehad. Eigenlijk geen problemen mee gehad.
Als je dit niet gebruikt wortelen dan je planten gewoon in het grind?

Ben benieuwd hoe het gaat worden 🙂

Kleibollen of Laterietbollen is beter geweest voor je planten en ook nog eens een stuk goedkoper.
Maar wens je succes met je nieuwe aquarium.

Dat wist ik dus niet. Bedankt voor de tip. Is iets voor ooit in de toekomst.

begin is er de bodem vindt ik zelf altijd wel irritant ben benieuwd met de planten hoe hij er dan uitziet.

Mooi bak met prachtige led verlichting. Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Iets zegt me dat dit een pareltje gaat worden....

Gr Robin

Gedeeltelijk gevuld met water.

IMG_7080_1024_zps13e530e5.jpg

De led verlichting op dagstand

IMG_7082_zps758fda5c.jpg

IMG_7095_zpsd81f28ef.jpg

Plantjes zijn uitgezet voordat ik ze ga planten.

IMG_7099_zpsf6d59614.jpg

Aquarium aan het vullen

IMG_7104_zps5cd73fb5.jpg

Bijna vol.

Ik voel aan m'n water dat dit een prachtig juweel(tje) gaat worden!!!!

Eerste visjes zitten er in. Zal straks een foto's van proberen te maken.
Het zijn 14 neontetra's

Kun je later nog wel zoveel van bij doen, heb je een mooie school voor in deze grote bak. Heb zelf 30 Kardinaal tetra's in mijn Trofis zwemmen. Benieuwd hoe je bak er uit ziet,als je planten gegroeid zijn.

Vind wel dat je de vissen wat te vroeg hebt toegevoegd...
Maar denk indd dat dit een mooie bak wordt!!

planten zijn al flink gegroeid. Nu heb ik alleen flink alg in mijn bak.

IMG_7143_zps83a8644a.jpg

Foto van de alg

IMG_7149_zps7cd95dbf.jpg

Foto van paar visjes en alg. Wat zijn die vissen moeilijk om op de foto te krijgen zeg.

Wat kan ik aan die alg doen?

Mooi hoor,
volgens mij is dit opstart alg als dit zo is gaat het vanzelf weer weg hoe bevalt de bak toto nu toe vergeleken de 60cm?
groetjes Jeffrey

Nieuwe plantjes en vissen er bij gedaan.

IMG_7172_zpsf7eac9e0.jpg

Nieuwe plantjes

IMG_7176_zps55f670b4.jpg

IMG_7183_zps131cbb95.jpg

IMG_7187_zps3dde953b.jpg

4 maanvissen.

Leuke bak. 🙂

Ben alleen bang dat de plantjes voor het raam, met het rood erin, op een vensterbank horen en niet in een aquarium.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan