Tropisch aquarium 27 liter van Eline (RiseOfinformation)


R

RiseOfinformation

Guest
Hai :)

Ik heb hier ook een aquarium staan van 27 liter, met de afmetingen 30x30x30 waar nu 1 vrouwelijke betta in leeft. In een ander aquarium (kleiner) had ik eerst 2 betta's, in eerste instantie had ik - naar mijn weten - twee vrouwtjes gekocht. Waarvan later bleek dat er 1 van deze een mannetje was. Het mannetje heb ik terug gebracht en ben met het vrouwtje door gegaan.
Dus het vrouwtje, Smaug, zit nu alleen in een aquarium van 27 liter. Hier heb ik een foto album waar ik dit bijhoudt hoe het gaat met Smaug en het aquarium.

Het aquarium;
M4ICwgcH_nGfZJWK2A_q4ouiZM2NTODj.jpeg


Smaug:
M4ICwgcH_nGfZJWK2A_q4ouiZM2NTODj.jpeg

M4ICwgcH_nGfZJWK2A_q4ouiZM2NTODj.jpeg

M4ICwgcH_nGfZJWK2A_q4ouiZM2NTODj.jpeg


Ik zit te denken om misschien wat garnaaltjes of slakjes aan te schaffen om erin te doen. Maar sowieso blijft Smaug de enige vis die erin zit.
 
Leuk bakkie hoor, alleen jammer van de algen.
Als je garnalen hier aan toevoegt raat ik je aan om vuurtjes te nemen, in verband met Smaug.
Zij zal nog wel eens wat garnaaltjes wegpikken, en vuurtjes gaan er goed oplos.
Dus daar zal je der genoeg van overhouden.
En de garnalen helpen ook natuurlijk voor de algen.

Ook misschien je filterwat even uitknijpen bij je volgende schoonmaak beurt, op de foto lijkt ie erg vol te zitten met afval.
 
Leuk bakje hoor!
Nu alle plantjes nog lekker groeien ;)

Begin dan wel met een stuk of 20, ze zal ook wel wat volwassen garnalen pakken
 
Mooi Betta vrouwtje! Nu ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar waarom je het mannetje hebt weggedaan en het vrouwtje hebt gehouden? Meestal houden mensen mannetjes betta's ipv van vrouwen namelijk :D

Ik zou er iets meer planten in doen, zodat ze wat meer hoekjes enz heeft om te onderzoeken.
 
Ook kan je wat drijfplantjes in je bak doen, deze visjes zitten graag in de schaduw :)
 
Miss-Poodle zei:
Mooi Betta vrouwtje! Nu ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar waarom je het mannetje hebt weggedaan en het vrouwtje hebt gehouden? Meestal houden mensen mannetjes betta's ipv van vrouwen namelijk :D

Ik zou er iets meer planten in doen, zodat ze wat meer hoekjes enz heeft om te onderzoeken.

Ik heb het vrouwtje gehouden omdat zij helemaal in de stress was door het mannetje, ik vond dat er zo zielig uitzien. Daarom had ik het mannetje terug gebracht, en waardoor ik zeker weet dat m'n betta vrouw in een veilige omgeving zit :) En daarbij vond ik dit een mooi vrouwtje :p En daarbij zijn de betta mannetjes vaak wat groter, en het aquarium is niet zo groot dus dan kan ik beter kiezen voor een vis ie wat kleiner blijft :p

Dit was het mannetje;
SpnwvAzj3TfmnOwAp190b-GJQ0Z5BhJU.png


@nick_vis
Dank je voor de tip, ik zou eens rondkijken of ik aan een mooi aantal vuurgarnalen kan komen :)
 

Terug
Bovenaan