Wat is er nieuw

Tropisch bakje Patries

• Onderwerp starter Onderwerp starter Patries
  • Startdatum Startdatum
P

Patries

Guest
Nou hier is hij dan ook een fotoalbum van mijn sinds kort opgestarte tropische bakje.

Er stond eerst een kleinere versie (ruim 25 liter) op mijn aanrecht met alleen wat jonge appelslakjes erin maar nu staat er dus een Juwel 60x30x30.

Nog leeg:
559881_0_82_kate_okt_2013_038.jpg

Net gevuld met nog wat plantjes en het filter van het 'oude' bakkie:
239822_0_82_kate_okt_2013_040.jpg

Water weer rustig:
992286_0_82_kate_okt_2013_050.jpg

Torenslakje:
335763_0_82_kate_okt_2013_045.jpg

Wat extra plantjes toevoegen:
565699_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_006.jpg

Plantjes staan erin:
622538_0_82_samsung_311013_236.jpg

Bewoners slakkies:
543451_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_007.jpg

972191_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_014.jpg

Kleurenpracht:
997127_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_025.jpg

225742_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_030.jpg

479896_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_007.jpg

957144_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_030.jpg

894885_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_034.jpg

145594_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_031.jpg

474781_0_82_samsung_311013_069.jpg

194347_0_82_samsung_311013_242.jpg

Mooi bakje, Patries!

Al die verschillende slakken :smitten: Erg leuk. Ik vind je paarse appelslakken zo mooi. Als je er daar eens wat van kan missen 🙂

En dan foto's van de hoofdbewoner een hele mooie Halfmoon Betta man in de kleuren Turquoise/royal Blue.

Net aangekomen en bak aan het verkennen, vindt hem ook nog wat magertjes maar dat komt hopelijk snel goed hier.
535254_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_024.jpg

753592_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_016.jpg

262984_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_020.jpg

En na paar weekjes is hij al een stuk bijgekomen en stoerder geworden:
248796_0_82_tropisch_extra_010.jpg

319995_0_82_tropisch_extra_003.jpg

828634_0_82_tropisch_extra_009.jpg

Boos op cory hihihi:
542971_0_82_tropisch_extra_012.jpg

Jones zei:
Mooi bakje, Patries!

Al die verschillende slakken :smitten: Erg leuk. Ik vind je paarse appelslakken zo mooi. Als je er daar eens wat van kan missen 🙂

Thanx!

Heb deze week 2 nestjes met appeltjes gekregen kon alleen nog niet goed zien hoeveel witte of ook paarse erbij zaten maar als ze straks wat groter zijn kom je er maar een aantal halen hoor!

Super!

Erg mooie Betta! Hij spreidt z'n vinnetjes ook mooi. Je hebt 'm goed verzorgd, want hij is al een stuk dikker :thumbs:

leukkkkkkkk een aanrechtbakkie!

mooie Betta ook,

ik kijk meteen naar mn aanrecht, hmz nee daar past geen bakkie op, hahahaha

Erg mooie Betta 🙂 ! Ze zijn echt mooi .
Leuk h� bak op het aanrecht , zelf heb ik er ook 1 staan , altijd gezellig smorgens met de koffie als het buiten nog donker is ....

Wat een verrassing Patries, wat een schattig bakkie, mooie betta en slakken, het ziet er heel gezellig uit!

Wat een mooie Betta heb je, zeg!!

Die wordt goed verzorgd, dat zie je 🙂

Corydoras starbais, toch? Heeft die op de voorlaatste foto een iets ingevallen buikje, of komt dat door de foto?

~ Ivo

Die is er weer mooi wat boven opgekomen, die betta!
Ik zie niet echt iets geks aan de sterbai, maar misschien dat ivo iets scherpere ogen heeft 😉

mooi bakkie!

Bedankt allemaal voor jullie leuke reactie's! 🙂

De Betta is zeker al een stuk aangekomen en hoop dat hij alsmaar mooier en voller wordt.
Ben heel tevreden met deze mooie Betta man al had ik ook heel graag een mooie Opaque Betta man gehad van @Jootje maar helaas misschien in de toekomst.

Ben even helemaal de overige bewonertjes vergeten er zit nog 5x corrydoras Sterbai in (werden per 5 verkocht anders had ik denk ik een iets groter groepje genomen).
De corry's waren echt enorm mager bij aankomst net steeltjes met kopjes eraan, daar schrok ik eigenlijk wel beetje van toen ze eenmaal in de bak zwommen. Had deze gekocht op de beurs in Vianen en ze zaten daar per 5 in een zakje.... 🙄
Dus ook die ben ik goed aan het vetmesten en hopelijk zien ze er over een tijdje weer mooi rond en gezond uit.
Ze zijn overigens al een stuk bijgekomen ten opzichte van eerst dus komt goed.

Ach An echt geen plaats voor een keukenbakkie, jammer hoor. Weet je het echt zeker.... 😛

Ja echt gezellig dat keukenbakkie zeker als je eten klaar staat te maken, koffie inschenkt je kijkt altijd in dat bakkie hahaha.

Astrid ik kan je vertellen dat ik het reuze leuk vindt dit bakkie. Geen quarantaineperiode waar je de vissen eerst doorheen moet loodsen voordat ze in de bak kunnen. De dag erop al gewoon lekker vrolijk rondzwemmende visjes die het reuze naar hun zin hebben. Geen grote drollen op de bodem, geen honderden liters waterwissel. Echt relaxt!

Cory's net na aankomst:
994376_0_82_samsung_311013_281.jpg

684869_0_82_samsung_311013_259.jpg

179222_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_027.jpg

373284_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_012.jpg

Aantal dagen later:
849659_0_82_sluierstaarten_okt_nov_13_026.jpg

Weer wat later:
299269_0_82_tropisch_extra_013.jpg

Fantasie foto...
974355_0_82_samsung_311013_273.jpg

Had ook nog nieuw stuk hout gekocht maar deze moest eerst in emmer inweken om goed te kunnen zakken maar zit nu in het aquarium.

Zo staat de bak er momenteel bij:
885626_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_002.jpg

191533_0_82_tropisch_aquarium_okt_13_014.jpg

Ook die Cory's komen niets te kort zo te zien 🙂

Trouwens: we hebben een rode lotusknol over, interested?

~ Ivo

Oew ja altijd hoor maar hoe groot is die knol?
Had er onlangs een die zo'n grote knol eraan had dat die boven het zand uitkwam en steeds weer ging drijven en dat is tijdrovend..... 🙄 😀

Doorsnee van een centimeter ofzo. Die knollen moeten deels boven het zand uitkomen, anders gaan ze rotten.

~ Ivo

Ja, de sterbai zijn ook wel een van mijn favorieten corys.
Leuk Patries dat je er aan begonnen ben 😉

Mooi bakkie patries,
Vind je neritina slakken ook echt leuk!
Je betta is heel mooi als hij zijn vinnen zo mooi spreid..

die zal het naar z'n zin hebben 😛

je kunt het catappablad ook plat op de oppervlakte laten drijven, grote kans dat hij er een schuimnest onder maakt 🙂

Wat een leuk bakkie! En wat een pracht van een Betta! :smitten:
Pas maar op want Betta's zijn net zo goed in het aanwakkeren van een verslaving als
Sluiers 😉

Supergave bak! Lijkt veel groter dan een 60 cm: 😉
En een prachtig stuk hout en betta!!

mooie bak zo. en je hebt super leuke bewoners :thumbs:

Wat een prachtige betta! Ook super dat het aquarium niet zo dichtbevolkt is. Ik vind het heel leuk hoe je dat hebt gedaan met al die verschillende soorten slakken.

@Macha/Ivo: Een doorsnee van een centimeter is goed te doen en hoe lang is die knol dan? Die ik nu heb is zo lang als een wijsvinger en kan hem maar moeilijk aan de grond houden. Hoe doen jullie dat?

@Astrid: Vindt zelf ook erg leuk moet ik zeggen. Een keer een bak zonder het gezeur van de sluiers hihihi.

@Misuzu: Thanx vindt de slakkies zelf ook erg leuk.

@Nick_vis: bedankt voor het advies en het blad dreef eerst ook aan de oppervlakte maar het zakt steeds weer naar de bodem. Het waren nogal grote bladeren (Dennerle) dus heb ik een half blad gebruikt wellicht ligt het daaraan maar een zo'n heel blad leek me wat veel in dit bakje.

@Miss-Poodle: nee toch h�. Dat wordt nog wat dan hihihi.

@l-aura12, @bababoel en @Olivierw: ook jullie bedankt voor je complimenten. Ik vindt de bak op foto ook groter lijken dan 60cm maar dat is tie toch echt. Bewoners vindt ik wel goed zo misschien wel ooit het groepje cory's net iets groter maken want 5 stuks als groepje is toch wel erg minimaal.

Tis echt zo,als je met bettas begint kom je er echt serieus heel je leven niet meer van af 😛
In 54l kan wel een heel blad hoor 😉

Ah Ok� dan wordt het volgende keer gewoon een heel blad, bedankt voor de tip.

Zat trouwens wat te klooien met mijn fotocamera en toen kreeg ik een zwart/wit foto ook wel een keer grappig:

211728_0_82_tropisch_extra_015.jpg

Leuk, Patries 🙂 Wij hadden ook cory's van de beurs in Vianen, waren inderdaad erg mager. Lekker flink bijvoeren om op kracht te komen. Gelukkig zijn (in elk geval de onze) dol op vipachips, haha. En diepvriesvoer, jumjum.

Bakje ziet er goed uit, betta begint er ook goed uit te zien qua vorm! Bij de eerste foto schrok ik even van zijn lichaampje, maar daarna veel beter 🙂 Sowieso een mooi beestje! En een leuke rimboe, zal 'ie vast blij mee zijn.

- Mascha

Ja klopt de mijne kwamen ook van de beurs in Vianen en schrok thuis dus echt dat ze zo dun waren. Inmiddels zijn ze gelukkig al wat bijgekomen evenals de Betta want ook dat was een mager scharminkel bij aankomst.

Hier lusten ze alles, lijken wel uitgehongerd hahaha. Artemia, witte muggenlarven, rode muggenlarven, Tetra Betta droogvoer, voertabletjes echt alles gaat goed op. Ik voer ze nog steeds 2x per dag een portie waarvan 1x diepvries en 1x droogvoer.

Betta is zeker blij met zijn Rimboe. Wil trouwens nog een leuke naam voor hem, iemand nog idee�n?

Te moeilijk die onthoud ik niet.........tja wordt al jaartje ouder h�.... 😀 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan