Wat is er nieuw

Tropische Poging van Foreign

• Onderwerp starter Onderwerp starter Foreign
  • Startdatum Startdatum
F

Foreign

Guest
Ik ga ook maar een fotoboek bijhouden om te zien hoe mijn bak veranderd met de tijd. Hopelijk blijven de planten nu gewoon leven! Heb ze net binnen gekregen en geplant, wat vinden jullie ervan? Het moet natuurlijk nog wel flink groeien, vooral de achtergrond planten lijken zo wel heel klein. En het water moet nog aangevuld worden. Ik heb trouwens ook nog wat mos, weten jullie een mooie plek om dat neer te zetten of zal ik het gewoon weglaten?

aquatrop.jpg

Totaaltje:

aquatrop1.jpg

Links:

aquatrop1links.jpg

Midden:

aquatrop1midden.jpg

Rechts:

aquatrop1rechts.jpg

Ik vind het er goed uitzien, de drijfplanten vind ik er erg mooi bij. Ik zou het mos zeker gebruiken, zou zonder zijn om het weg te laten. Misschien gewoon op het hout binden? Dat zou het sterke contrast met al het groen erom wat milderen en wat mij betreft voor een nog meer natuurlijke look zorgen.
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom zitten er al zo veel slakken in?

Dat is misschien wel een goed idee, zal vanavond eens kijken hoe dat staat! De bak heb ik al 2 jaar staan, eerst met goudvissen en slakken, maar nu zijn de goudvissen weg. De bak is dus al helemaal ingedraaid, vandaar dat er al zo veel slakken inzitten.

Mooi begin.
Lekker laten groeien, dan zie je vanzelf wat er nog moet worden verschoven of worden verplaatst.

Mooi bakkie:smitten:, hopelijk blijven de planten leven

Omdat je hoopt dat je planten nu wel blijven leven is er kennelijk een teleurstelling geweest. Dat moeten we proberen te voorkomen. In ieder geval zou ik eens gaan kijken wat elk plantje in je bak zoal nodig heeft. Kun je gewoon opzoeken op het Internet. Als voorbeeld: Links voorin zie ik Anubias staan heeft weinig licht nodig, wil graag een meer beschaduwd plaatsje. Vlak daarbij zie ik Alternanthera (rode plantje), deze wil juist graag veel licht! Een van de beide staat dan dus niet goed! Dit is natuurlijk maar een klein deeltje dat van belang kan zijn. Sommige plantjes houden bijvoorbeeld van wat bemesting bij de wortels, andere zijn juist wat gemakkelijker in dat opzicht etc. etc. Zoek dus uit welke plantjes bij elkaar maar vooral ook welke in juist jouw bak passen! Dit gaat je helpen bij het meer vanzelfsprekend inrichten van je bak maar ook dat alle planten het naar hun zin hebben en er een mooi aquarium ontstaat!

Veel succes!

Dankjulliewel! Klopt Ben, de rode plant staat op een van de felste plekken van het aquarium, dus hoop dat ie genoeg licht krijgt. De anubias is een overblijfsel van mijn oude inrichting, ik kijk wel of die het overleeft. Alle planten hebben kleiballetjes bij de wortels gekregen. Verder geef ik 1x per dag plantenvoeding ipv 1x per week om de alg tegen te gaan. Easycarbo geef ik ook 1x per dag. Mochten de planten niet aanslaan, dan ga ik kijken naar BioCO2, maar eerst dit even aankijken.

Ik heb hem voor de zekerheid wat verder naar boven getrokken, bedankt voor de tip!

De kleine worteltjes mogen wel in de bodem maar de dikke wortelstok dus niet. Vandaar dat deze plant vaak wordt opgebonden.

Na bijna een week beginnen de meeste planten lekker te groeien. Van 1 plant heb ik zelfs al de toppen kunnen snoeien en herplanten.

Hier een plaatje voor het snoeien:

aquatrop2_voorsnoeien.jpg

En hier een plaatje na het snoeien:

aquatrop2_nasnoeien.jpg

Ik hoop volgende week de eerste visjes te kopen 🙂

Mooi:smitten:

Welke vissen ga je er indoen:S

Bedankt! Mijn plan is:

10 trigonostigma espei
8 corydoras (waarschijnlijk panda of een iets kleinere soort)
1 betta splendens man met misschien 2 vrouwtjes
En de slakken natuurlijk 🙂

Alle visjes zitten er ondertussen in. Het is geworden:

15 espei
8 corydoras panda
1 betta man crowntail

Hier een totaaltje:

aquatrop3totaal.jpg

De planten links slaan nog niet erg aan. Als ze binnenkort nog niet groeien zet ik er wat anders voor in de plaats, want zo is het daar wel erg leeg.

Hier een foto van de espei:

aquatrop3espei.jpg

De corydoras:

aquatrop3corydoras.jpg

En de betta:

aquatrop3betta1.jpg

aquatrop3betta2.jpg

De betta en de corydoras zitten er pas sinds vandaag in en vinden het allemaal nog erg spannend. Vooral de corydoras lijken wat gestresst. Hopelijk gaat dit snel over.

Dankjewel 🙂

ziet er mooi uit.

heb je nog een close up van 1 of meerdere espei? heb t gevoel dat t hengeli zijn ipv espei.

Dankjewel Richard,

Zal morgen even proberen wat foto's te maken. Zelf had ik al het idee dat het ik zowel espei als hengeli heb. Maar ach, ze doen het goed en vormen een leuk schooltje.

is ook bijna dezelfde vis hoor, volgens mij alleen door net een andere vindplaats een iets andere kleur.

Hierbij de beloofde foto's. Ik heb geprobeerd ze zo duidelijk mogelijk te maken, maar het is erg lastig aangezien ze weigeren stil te zitten.

Deze lijkt mij espei:

aquatrop4espei1.jpg

Bij deze is 1 van de visjes vrijwel helemaal kleurloos:

aquatrop4espei2.jpg

Niet de meest duidelijke foto, maar volgens mij hengeli:

aquatrop4epsei3.jpg

aquatrop4espei4.jpg

aquatrop4espei5.jpg

Hengeli en espei?:

aquatrop4espei6.jpg

Kan het trouwens ook dat de visjes later meer kleur krijgen? Sommige visjes lijken namelijk gekleurder dan toen ik ze pas had. Oh, en nog een foto van mijn betta, gewoon omdat ik hem zo mooi vind.

aquatrop4betta.jpg

Dus, wat denken jullie? Espei, Hengeli of een mooie combinatie van beiden?

Als ik het zo is bekijk heb je een mix van beide, met ik gok meer hengeli's dan espei.

Bedankt Ludger en Cédric!

En bedankt voor het kijken Richard! Ach, of het nou Hengeli of Espei zijn, het zijn in ieder geval hele leuke visjes die goed scholen, en tot nu toe vertonen ze gewoon hetzelfde gedrag dus het zal allemaal wel goed komen.

maakt verder ook geen hol uit hoor of het nu espei of hengeli zijn 🙂

Het gaat tot nu toe goed met mijn aquarium! Wel best wat last gehad van alg, maar dat is nu ook al een flink stuk verminderd. De Braziliaanse klimop groeit voor geen meter, dus heb op die plek ook wat van zijtakjes van mijn andere planten geplaatst, zodat het daar wat minder leeg wordt.

Eerst een totaaltje:

aquatrop5totaal.jpg

aquatrop5corydoras.jpg

aquatrop5betta.jpg

Een tijdje niks nieuws geplaatst. Het gaat goed met mijn aquarium, al groeien bepaalde planten soms letterlijk mijn bak uit. Hier een foto als ik ongeveer een maand niet snoei:
aquatrop6.2.jpg

Hier een foto een paar dagen na de snoeibeurt, hoewel de planten rechtsvoor ook een keer ingekort moeten worden:

aquatrop6.1.jpg

aquatrop6.3.jpg

Mijn betta is ook wat ouder geworden:

aquatrop6.4.jpg

En verder is er babygeluk bij de slakken:

aquatrop6.5.jpg

Mooie bak en prachtig zicht zo die slakken.
Zit er nou een gat in de kop van de Betta tussen de ogen?

Bedankt! Haha nee dat lijkt zo door de donkere verkleuring van de schubben op zijn kop. Hij heeft wel een opgezwollen linkeroog dat niet wegging met zoutbadjes, daardoor lijkt er misschien ook een gat te zitten. Gelukkig eet hij het verder heel goed en lijkt hij nergens last van te hebben.

Ah oke,blijf het interessante vissen vinden.
Vanmiddag in de lfs nog een tijdje naar ze gekeken,zaten 2 mannetjes naast elkaar in de bakken en 1 was lekker langs de zijruit aan het scharrelen voor eten terwijl de ander ondertussen met opgezette kieuwen zich druk aan het maken was.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan