Trotsemammie is back!


Heel erg mooi geworden, mag je trots op zijn.


Wat voer je de Oto’s?
Bedankt. Ik heb ze net sinds vandaag en ga ze morgen voor het eerst voeren. Ik heb algentabletten. Op de foto de kleinste 3 potjes
 

Bijlagen

  • 20230130_144227.jpg
    20230130_144227.jpg
    335.2 KB · Weergaven: 27
Bedankt. Ik heb ze net sinds vandaag en ga ze morgen voor het eerst voeren. Ik heb algentabletten. Op de foto de kleinste 3 potjes
Ik hoop voor je dat ze dat gaan eten. Voerden ze dit in de winkel ook? Courgette is er nog altijd als de nood aan de man is.

Misschien wel bij je bekend maar naast de algen eten Otocinclus ook aufwuchs (dierlijk).

En dat leeft ook op voor ons oog schone oppervlakten. Zeker in het begin niet te enthousiast je ruiten poetsen 👍🏼
 
Ik hoop voor je dat ze dat gaan eten. Voerden ze dit in de winkel ook? Courgette is er nog altijd als de nood aan de man is.

Misschien wel bij je bekend maar naast de algen eten Otocinclus ook aufwuchs (dierlijk).

En dat leeft ook op voor ons oog schone oppervlakten. Zeker in het begin niet te enthousiast je ruiten poetsen 👍🏼
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ze in de winkel te eten kregen. Ik ga het proberen met de algentabletten en voor de blauwoogjes wat vlokvoer. Ik zorg ook dat ik komkommer of gourgette in huis heb voor het geval ze dat niet eten
 
De Afrikaanse blauwoogjes zijn lang niet meer zo schuw


Ik ben trots op je trotsemammie!!
Heel leuk om te zien.
Het zijn wel echte carnivoren, dierlijk voer is het beste en beter geen koolhydraten geven is hun stofwisseling niet zo geschikt voor.

Groetjes John.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trots op je trotsemammie!!
Heel leuk om te zien.
Het zijn wel echte carnivoren, dierlijk voer is het beste en beter geen koolhydraten geven is hun stofwisseling niet zo geschikt voor.

Groetjes John.
Wat lief John, dank je wel. Ik zal er rekening mee houden. Ik geniet volop van mijn bakje
 
De planten zijn aan het groeien en de visjes doen het tot nu toe prima
 

Bijlagen

  • 20230208_103647.jpg
    20230208_103647.jpg
    240.7 KB · Weergaven: 43
  • 20230208_103706.jpg
    20230208_103706.jpg
    220.8 KB · Weergaven: 34
  • 20230208_103651.jpg
    20230208_103651.jpg
    243.8 KB · Weergaven: 41
  • 20230208_103640.jpg
    20230208_103640.jpg
    243.7 KB · Weergaven: 45
Gisteren een onwijs leuke dag gehad..ik ben met een groepje aquarium liefhebbers (van dit forum) een dag aquarium winkels gedaan. We zijn geweest bij: zoo en zo Ede, Ocean and Lake Renswoude, VKC Woudenberg, Utaka Amersfoort en shrimp media Soest. Het was onwijs gezellig.
Ik heb 2 visjes gekocht bij Utaka de Dario Tigris. Ze zijn nog niet zo mooi van kleur maar hopelijk komt dat snel goed. Ze zijn zo klein dat ik ze amper op de foto kan zetten dus voorlopig moeten jullie het even doen met deze foto dat ze in het zakje zitten
 

Bijlagen

  • 20230225_222558.jpg
    20230225_222558.jpg
    165.4 KB · Weergaven: 33
Ik ging zojuist even voeren en voila, daar kwam het stelletje dario tigris tevoorschijn. Zo leuk!!

 
Bakje is ook wat veranderd. Ik heb er momenteel ook ongeveer 15 citroen garnalen in zitten die ik van een lid van dit forum heb gekregen (en die ook mee was op de aquarium winkel tour)
Ik ben ook live getuigen geweest van een bokspartij tussen 2 garnalen. Rico en badr hahaha







 
Super leuk is de bak geworden. Is dit het bestand waar je het bij laat. En je planten doen het volgens mij ook goed.🥰
 
Super leuk is de bak geworden. Is dit het bestand waar je het bij laat. En je planten doen het volgens mij ook goed.🥰
Ik weet niet zeker of ik het hier bij laat.
Momenteel heb ik 3 otocinclus, 10 Afrikaanse blauwoogjes, 2 dario tigris en ongeveer 15 citroen garnalen
 
Ik weet niet zeker of ik het hier bij laat.
Momenteel heb ik 3 otocinclus, 10 Afrikaanse blauwoogjes, 2 dario tigris en ongeveer 15 citroen garnalen
Ik zou er hooguit nog een paar Otocinclus bij in doen, verder zou ik niet teveel uitbreiden. Je hebt dan een grote kans dat het te druk gaat ogen, en ook de Dario's zullen het met wat meer rust prettiger toeven vinden.
Je hebt een leuke bak met een erg gevarieerd bestand!
 
Mijn Dario Tigris mannetje was prachtig op kleur vanavond. Wat is dit toch een leuk visje
 

Bijlagen

  • 20230301_220333.jpg
    20230301_220333.jpg
    247.5 KB · Weergaven: 34

Terug
Bovenaan