tuinbeeldje in aquarium


S

Sterrekind

Guest
Ik heb bij het tuincentrum een enorm gezellig tuinbeeld zien staan, nou ja tuinbeeld, een buddha die roze geglazuurd is. Kan ik zo'n beeld van geglazuurd keramiek gewoon in mijn bak zetten of moet ik daar weer allerlei ingewikkelde fratsen mee uithalen?

Ik heb wel aquarium buddha beeldjes gezien maar die dingen zijn kleiner als mijn goudvissen zeg maar, die vallen weg.
 
Ik zou het niet aandurven. Je weet niet exact of het beeldje gemaakt is met water oplosbare stoffen.
 
Nee, dat was ook mijn idee een beetje. Welk materiaal kan wel veilig gebruikt worden, weet je dat zo?
 
Gewone keramiek zou prima moeten zijn. Daar zijn bijv. legholen vaak van gemaakt, maar deze zijn niet geglazuurd. Ik weet niet of daar wat schadelijks in zit.
 
ow dat is ook nog een idee, dat ik gewoon op zoek ga naar een terracotta beeld! Goed idee!
 
Mocht je toch graag dat ene beeld hebben dat je gezien hebt, dan is het een optie om er een laag epoxy overheen te doen. Zo worden eventuele gevaarlijke stoffen netjes binnen gehouden.
 
Hm dat is een lastige zie ik al, als ik google op keramiek boeddha dan krijg ik die leuke gekleurde beeldjes te zien waar ik het in de OP al over had.
 
Jones zei:
Mocht je toch graag dat ene beeld hebben dat je gezien hebt willen, dan is het een optie om er een laag epoxy overheen te doen. Zo worden eventuele gevaarlijke stoffen netjes binnen gehouden.

Nou, daar had ik net ook over gedacht, alleen die beelden zijn hol van binnen, en daar kan ik niet komen met de kwast, is alleen de buitenkant af-epoxy-en voldoede, dan doe ik dat gewoon
 
Als de binnenkant werkelijk keramiek is zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik weet eigenlijk niet waar dat glazuur precies van gemaakt is. Misschien kan het helemaal geen kwaad, maar better safe than sorry natuurlijk.
 
Ja het zijn van die standaard holle beeldjes van gebakken klei, en die zijn dan geglazuurd met het een of ander.
 
Glazuur is gesmolten glas dus als het werkelijk glazuur is dan is het gewoon veilig.
 
Ik ga het gewoon proberen en ga gewoon heel goed opletten dat mijn visjes niet raar gaan doen
 
Je kan de binnenkant ook nog vullen met zand en dan afkitten voor de zekerheid bv want als je het aan de vissen gaat merken ben je al te laat misschien.
 
Je zou zo'n beeldje eerst gewoon een maand in een emmer met water kunnen zetten kijken of het afgeeft of dat het beeldje raar gaat doen.

Overigens zijn er ook heel veel andere japanse dingen te krijgen voor in het aquarium (een pagode, torii, maar ook budah hoofden die nog best groot zijn)
 
Ow das een goeie John, dat ga ik onthouden

Symbas, waar kan ik die dingen kopen dan? Ik zie alleen nanoformaat kitsch voor in aquaria, ik wil toch echt minstens 30 cm
 
Wij hebben o.a. thuis een glazen buddha kop met die afmeting staan en komt van de xenos geloof ik want daar hebben ze ook aardig wat van dat spul.
Heb ik al een paar keer overwogen om die in mn bak te zetten maar tot nu toe niet gedaan en staat hij op het audiomeubel met een koptelefoon op ;)
 
Glas!!!! Dat is natuurlijk ook nog een idee om daar naar op zoek te gaan!
 
Met glas of volledig geglazuurde dingen zit je altijd goed natuurlijk.

Als je mij toch niet had Sterrekind.... :rolleyes: ;)
 
Ik en mijn boedhistische goudvissen zijn je eeuwig dankbaar!
 

Terug
Bovenaan