Wat is er nieuw

Tuinslang

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peter76
  • Startdatum Startdatum
P

Peter76

Guest
Daar ben ik weer hè,
Heb een vraag over tuinslangen.
Ik ben het een beetje beu om aquarium te vullen met emmers. Nu is mijn vraag of nieuwe tuinslang daar geschikt voor is??
 
Ik vul daar ook mee maar spoel hem eerst even flink en goed door voordat je hem gebruikt.
 
De gewone tuinslangen zijn daar prima voor geschikt, zowel vullen als afzuigen.
Let wel dat je geen Xhose neemt, deze is totaal ongeschikt door stoffen welke daarin verwerkt zijn.
De gewone tuinslang kan je ook koppelen aan een mengkraan, dan heb je gelijk water op temperatuur.
 
De een zegt dat het niet goed is een gewone tuinslang,de andere zegt van wel. Daarom dat ik het vraag voor de zekerheid aan bekwame aquarianen onder jullie :thumbs:. Ok bedankt voor uitleg. Hier in de lidl zijn tuinslangen binnen gekomen en zal mij een nieuwe halen. Want die van mij zijn op grondwater aangesloten,en daar stroomd af en toe roest water door en dat is niet goed. En zal nieuwe alleen gebuiken op leiding water en voor aquarium te vullen en mss afzuiger als het gaat.
 
Let wel op dat je geen slang neemt welke kan knikken, dat is erg lastig werken.
 
Ze kunnen allemaal wel eens knikken hè. Heb maar 6m nodig dus dat zal wel lukken :thumbs:.
 
Ik heb onlangs een gardena classic tuinslang besteld en al in gebruik. Werkt perfect voor zowel legen als vullen. Knikt niet gauw en is lekker robuust.

iig geen "flexibele" tuinslangen nemen. Deze bevatten veel weekmakers en dan ben je je bestand kwijt.
 
Action gewapende slang 20 m. 7,00 euro.
 
upload_2017-4-3_15-36-53.png



Action.

Die gebruik ik al een tijd, hoor. Prima slang.
 
Dat is de slang die ik nu ook gebruik.
 
Ok merci,morgen naar action :thumbs:. Iemand een goede tip voor afhevelen? Gebruiken jullie soms een pompje of zo?
 
Slang in het aquarium, en andere eind in de emmer. En dan aanzuigen, water loopt er dan gewoon uit.😉
 
Hoe lager hij ligt, hoe harder hij loopt.
 
idd, 1 uiteinde in t aquarium en de ander in de tuin/afvoer.

had er laatst toevallig een topic over geopend

https://aquaforum.nl/threads/afstand-afheveling.100053/

als je maar zorgt dat het uiteinde een stuk(je) lager ligt moet het lukken.
even aanzuigen en hij loopt.

Lastig als je op een flat met balkon woont maar dan kun je de slang over de rand gooien en dan op het balkon van je buren beneden je😀😀😀
 
Ik vraag me af in hoeverre een tuinslang stoffen afgeeft bij het verversen wat maar erg kort duurt en hoeveel dat dan zou zijn. Komen er echt schadelijke stoffen vrij en in elke hoeveelheden vraag ik mij dus af. En is dat bij de wat duurdere niet ook het geval?
 
Dan is het duidelijk aangegeven in elk geval. Ik betwijfel of op de slang van de Action ook staat waar het uit is gemaakt.
 
Ik vraag me af in hoeverre een tuinslang stoffen afgeeft bij het verversen wat maar erg kort duurt en hoeveel dat dan zou zijn. Komen er echt schadelijke stoffen vrij en in elke hoeveelheden vraag ik mij dus af. En is dat bij de wat duurdere niet ook het geval?
vermoed zelf dat het niet zon vaart loopt mits je koud water gebruikt
ander verhaal is het als je warm water gaat gebruiken
maar is puur op gevoel
heb met de slangen ( tricflex pvc-waterslang) die ik voor heen gebruikte nooit iets gemerkt
maar deze puur aangeschaft van wegen het niet knikken
eigenlijk nooit stil gestaan bij het week makers verhaal

groet
jaapl
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan