Wat is er nieuw

Turf kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vissie4life
  • Startdatum Startdatum
V

Vissie4life

Guest
Ik woon in een dorp en krijg niet echt de kans om naar de stad te gaan naar een aquariumwinkel. Kan je het ook ergens anders kopen, in een andere soort winkel?

Wat dacht je van een webwinkel ?? Komen ze het nog bezorgen ook

Duh.. volgens mij ben ik mn verstand verloren..
Maar niet in een visserijwinkel of een fixet?

Trouwens, er staan verschillende soorten op internet, granulaat korrel vorm, blok, platen enz.
En moet het in het filter of in een bakje in het aquarium?
Wegens hoge hardheid water is het trouwens.

Je kan het als het wil in je filter doen of in een soort pantykous gewoon in je bak. ik heb het wel bij de kleine bakjes in een panty en dan tussen het raam en de filter.
Ik gebruik turfgranulaat van Aquaplantsonline.

Bij echt hard water doet het niet zo heel veel maar dat terzijde. Als je wat tannine wil en een kleurtje kun je ook een week of 2 wachten en eikenblad gaan verzamelen.

Mocht je Engels goed genoeg zijn... Neale Monks heeft een aardig stukje geschreven: http://www.wetwebmedia.com/fwsubwebindex/fwsoftness.htm

jeroenw zei:
Bij echt hard water doet het niet zo heel veel maar dat terzijde. Als je wat tannine wil en een kleurtje kun je ook een week of 2 wachten en eikenblad gaan verzamelen

Tja ik weet de kh van de TS niet. Hier bij de garnalen is de kh altijd 7 a 8 geweest en dat werd netjes teruggebracht tot rond de 2.
En dan deed ik er niet al teveel turf bij hoor.
Maar het is wel een beetje afhankelijk van de hardheid, dat klopt ja.

7 a 8 is ook niet vreselijk hard, dan zal je inderdaad wel verschil zien ja. Persoonlijk probeer ik altijd naar alternatieven te zoeken. Echte turf is een beperkte bron die niet onuitputtelijk is. Blad, elzeproppen of kokosturf kan een prima alternatief zijn en is veel minder slecht voor de venen waar turf wordt gewonnen.

Waarvoor moet ik dan een week of 2 wachten jeroenw?
De waarden liggen alle 3 tussen goed en gevaarlijk.

Waar kun je eikenbladextract kopen? iemand een tip voor een webwinkel met andere woorden

Vissie4life zei:
Waarvoor moet ik dan een week of 2 wachten jeroenw?

Zoveel eikeblad ligt er nu nog niet. Over een week of 2 ligt er meer en over een maand kun je makkelijk voor vrijwel noppes je eigen eikeblad extract maken.

Waarom geen blad in de bak zelf? Wat voor vis heb je?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan