Wat is er nieuw

Tussenschot kitten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rolando88
  • Startdatum Startdatum
R

Rolando88

Guest
Beste mensen,

Ik ga een tussenschit kitten in mijn aquarium nu zie ik dit staan bij de bison glas kit:

Gelijmde en/of gevoegde aquaria moeten voor het beplanten en uitzetten van vissen eerst 4-8 dagen luchten. Daarna moet het aquarium 3 tot 4 keer 24 uur lang met vers water gevuld zijn geweest.

Moet ik echt serieus zolang wachten!!?

duurd dus ruim een week voor ik alles over kan gooien ;(

Als dat zo is aangegeven dan zou ik dat wel opvolgen. Je wilt vast niet dat er vissen of planten dood gaan.
ik weet ook niet hoelang je moet wachten bij de aquariumkit die de lfs verkoopt.

De kit die gebruikt wordt voor aquaria is op azijnzuurbasis. Dat is de reden. Uitharden duurt niet zo lang, het is het azijnzuur dat je kwijt moet raken

Rolando88 zei:
Moet ik echt serieus zolang wachten!!?

duurd dus ruim een week voor ik alles over kan gooien ;(

Zijn het draaiende filters die je gaat gebruiken? anders moet je ze toch nog laten indraaien en is ook een kwestie geduld hebben.
Is niet leuk al dat wachten maar neem nou gewoon de tijd want dat kan een hoop ellende besparen.
Wat zijn nou een paar weken vergeleken met al die jaren dat je er plezier van gaat hebben?! 😉

Je hebt van Den Braven..Aqua Silicone...(in de meeste LFS te krijgen denk ik) die kan geen kwaad...heb het zelf ook bij mijn zelfbouw bak gebruikt...gekit...twee dagen later ging alles er al in 🙂

suc6

Ik ben bang dat als je niet dat geduld zou opbrengen dat je achteraf wel eens een hoop ellende kunt krijgen.
Daar zit niemand op te wachten denk ik maar ik begrijp wel dat soms geduld moeilijk is op te brengen hoor.
Dat is ook niet mijn sterkste punt.

Ik heb ook totaal geen geduld maar vind het altijd zo mooi om het wel aan anderen te adviseren! :engel: 😀

Aquariaan1967 zei:
Je hebt van Den Braven..Aqua Silicone...(in de meeste LFS te krijgen denk ik) die kan geen kwaad...heb het zelf ook bij mijn zelfbouw bak gebruikt...gekit...twee dagen later ging alles er al in 🙂

suc6

Niet goed , de den braven is dan zeker niet uitgehard .
Ik heb die kit ook al vaak gebruikt en telkens 7 dagen gewacht tot het vullen .
Met bison heb ik ook vaak gewerkt , die is wat dunner .
Maar ook 7 dagen wachten . Je kan gaan vullen vanaf de azijngeur weg is . Laat je de bak open mis je enigzins dat effect , leg er maar eens deksels op en dan openenen .

Het spoelen doe ik zelf niet echt , maar ververs de eerste weken dagelijks . Het spoelen is wel degelijk nodig hoor .
Kan je zien aan je water , de eerste week zie je dat bij het afhevelen in een ton dat er heel makkelijk schuimvorming optreedt (wat normaal niet is) , na 2 weken dagelijks 10% verversen is dat weg .

Als je Warm water verdeelt over de 2 vakken,!! om tegendruk van 1 ste vak naar 2e vak te vermijden,gaat het uitharden sneller.
Kijk maar naar de pottijd ,qua temperatuur, warmer sneller ,,kouder trager.

Dus kan het met 3 dagen.

Een week...Hoe lang zal je bak draaien ? Wat is dan eigenlijk een week ?

Dan niet....................

Seabait zei:
Ik heb ook totaal geen geduld maar vind het altijd zo mooi om het wel aan anderen te adviseren! :engel: 😀

Dat herken ik dus 😉.

Bertus zei:
Als je Warm water verdeelt over de 2 vakken,!! om tegendruk van 1 ste vak naar 2e vak te vermijden,gaat het uitharden sneller.

Dus kan het met 3 dagen.

Wat bedoel je met pottijd Bertus?

Of bedoel je potlife?

Een week is lang want het moet niet ingedraaid worden..

Ga me bestaande bakken 3 dus in 3 bakken van de stelling verplaatsen..

Vervolgens ga ik die aquariums verkopen om spullen voor die andere 4 bakken te kopen en zo dus vervolgens die andere in te laten draaien..

Vandaar de haast eigenlijk..

+ die stelling zag er niet uit toen ik hem ophaalden bij die trut helemaal vol met kalk enz.. dus heb eerst goed moeten boenen als alles straks in productie is zal me vriendin zien dat eigenlijk best mooi is en geen miskoop geweest!!

Als je het goed wil doen kom je er gewoon niet tussenuit om wat geduld te hebben in dit geval helaas.
Heb je een kant en klare stelling is het ideaal want dan is het idd gewoon een kwestie van overzetten maar dat is het dus niet.
Ik maakte eerder al een grapje over geduld want is ook niet m'n sterkste punt in gevallen dat ik met iets leuks bezig ben dus ik begrijp je helemaal maar weet uit ervaring dat haastige spoed uiteindelijk vaak tot een hoop ergernis en gedoe uitloopt en dan gaat je vriendin pas echt kunnen zeggen dat je een miskoop hebt gedaan! 😉

Succes gozer!

Haha Seabait je hebt helemaal gelijk!

Ja inderdaad ik moet ook gewoon even wat geduld hebben.. ti's alleen zo lastig!!! ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als het eenmaal staat allemaal! maarja als je het echt mooi wil maken moet je ook gewoon de tijd ervoor nemen!

Ik denk dat ik het 4 dagen laat uitharden met me raam open (vocht schijnt goed te zijn voor het hardingsprocess)

meer geduld heb ik echt niet! dan ga ik de bak 4x laten staan 24 uur vol met water..

Groetjesssss

Kan eigenlijk toch ook 2x vullen en 24 uur laten staan daarna 24 uur over kool filteren dan moeten de gifstoffen er toch ook uit zijn.. scheelt me wel een dag 😛

Daar zitten geen gifstoffen in, Zodra de buitenlaag dicht is met een vel ,komt er nies meer vrij.
Wel met warm water spoelen ,om het sneller op te laten stijven.

Ik heb nooit over kool gefilterd.

ok zal ik zeker doen dus die 4x 24 uur laten staan voor beste resultaat doen met warm water

luc zei:
Bertus zei:

Dus kan het met 3 dagen.

Wat bedoel je met pottijd Bertus?

Of bedoel je potlife?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan