twee mannen caca's samen?


D

doejfa

Guest
Ik heb een vader met 1 zoon en 6 of 7 kinderen van nog onduidelijke sexe. Vader en zoon zitten in de 450 liter bak, de rest zit in de 180liter bak. Maar kan ik 2 mannen in dezelfde bak houden??? (tot nog toe lijkt er geen enkel probleem te zijn) En stel dat de rest allemaal dochters zijn, kan ik deze dan tzt ook in 450 liter bak doen bij de twee mannen? Of moet ik zorgen dat er niet meer dan 1 man in de bak zit. Er zijn schuilplekken genoeg.
 
Hier is weinig met zekerheid over te zeggen. Het kán met twee mannen goed gaan en met drie mannen mis, bijvoorbeeld.
Maar je hebt meerdere bakken, dus je hebt ruimte om in te grijpen als er dingen mis (dreigen te) lopen.
 
Ik heb nu al een hele tijd 6 jonge caca's in een 60 cm bak. Waar ook nog cory's in wonen.
Theoretisch moet dit heleaal niet mogelijk zijn, echter, het gaat nog altijd heel goed.

De caca's zijn nu ruim 4 maanden oud.
Wel merk ik nu dat er wat meer terretorium gedrag voorkomt en dat ik binnenkort 3 van de 6 eruit ga halen.

Mijn vader heeft er ook een aantal in een 60 cm en in zijn 120 cm.
Wat mij opvalt is dat er steeds 1 hele duidelijke man aanwezig is.
Ook zijn er een paar duidelijke vrouwtjes
Maar er zijn ook twijfelgevallen.

Pas als je die ene opperman weghaald, dan zie je dat zo een twijfelmannetje ineens heel snel uitgroeit en ook dan ineens pas de uiterlijke kenmerken krijgt van de opperman.
Alsof hij zich eerst wat inhoud, om geen ruzie te krijgen met de opperman zeg maar.

Weet niet zo goed hoe ik dat kan uitleggen.
 
Dag Sanneke80,
Ben benieuwd wat jij met de familie doet. Laat jij die onderling weer jonkies krijgen? Ik begreep van dit forum dat de eerste inteeltgeneratie nog geen probleem oplevert. Maar toch, ik weet niet goed wat ik moet doen.
Bij mij dacht ik dat ik een dochter bij haar vader had gezet. Maar die dochter is inmiddels 2 x zo groot als de rest plus krijgt oranje vinnen en staart. Ik denk dus dat het een mannetje is. Is nu 3 1/2 maand oud.
 
Zo heb ik me dus ook verkeken op de vrouwtjes die later toch mannetjes bleken te zijn :D :D :D

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet zo bezig gehouden met inteelt.
Heb nu dus de broertjes en zusjes bij elkaar.

Misschien doe ik er idd goed aan om na twee kweken of zo een nieuwe bloedlijn er aan toe te voegen.
Maar ja, dat brengt wel risico's met zich mee, dus weet het nog even niet :D
 
deze apisto soort is 1 van de gangbaarste. Je ziet nagenoeg nooit aangeboden wildvang. Dus tenzij je met 100% zekerheid kan zeggen waar jou vis vandaan komt, en de eventueel gezochte andere bloedlijn, kan je volgens mij wel stellen dat de tigste generatie een feit is, Bovendien in "het wild" zwemmen jongen ook niet 100derden km ver weg om geen inteelt te krijgen. Dus daar kruisen broer en zus ook met elkaar.
Iedereen vind het leuk om een nestje te hebben, en dit groot te brengen. Nadat het gelukt is, zou ik de jongen gewoon laten zitten waar ze zitten met eventueel een jager erbij, om zo niet te veel jongen over te houden. Tenzij je ze kwijt kan natuurlijk.
 
Dank voor de antwoorden. Ik begrijp dat ik er voorlopig niet zo'n probleem van moet maken. Gr
 
Thanks idd! De jongen kan ik altijd kwijt bij de lfs, dat is erg fijn.
 

Terug
Bovenaan