Tweetraps drukregelaar


Neon Tommy

Well-known member
Lid geworden
31 december 2021
Berichten
122
Leeftijd
37
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de opstart van mijn 180 liter aquarium. Het zal een "dark start" eerst worden dus heb nog geen CO2 nodig maar ben wel van plan om hierna te gaan werken met CO2.

Ik zal gebruik maken van een Inline diffuser en heb de volgende zaken op het lijstje staan/ heb ik al:

- Intaqo Essential met Magneetventiel (in bezit)
- JBL ProFlora CO2 Taifun Inline diffuser (op het lijstje)
- Tweetraps drukregelaar

Ik wil een tweetraps drukregelaar gaan aanschaffen om een extra veiligheid in te bouwen voor de "end of tank dump". Mijn CO2 zal geregeld worden door de Intaqo maar wil nog een extra beveiliging v.w.b. het fenomeen.

Nu zag ik de tweetraps drukregelaar van Aqua-Noa:
Aqua Noa tweetraps

Ik zag de tweetraps ook van The Planted Box maar deze hebben alleen maar eentje met magneetventiel. Deze heb ik al.

Heeft iemand ervaring met de tweetraps van Aqua Noa of hebben jullie nog adviezen?

Alvast heel erg bedankt.
 
Voor een dual stage kiezen is verstandig in elk geval maar ik heb enkel ervaring met een probe van Aqua Noa en niet mer de drukregelaar. Op zich is het een goed merk.
 
Een tweede magneet ventiel kan ook handig zijn. Heb ik ook. Eentje zorgt ervoor dat het systeem in de nacht uit staat dmv een slimme stekker.
 
Is dat niet wat overkill? Mijn magneetventiel zit al geschakeld met de verlichting via de Intaqo.
 
Zonder pH controller?
 
Nee ook met pH controller.
 
Zou de diffuser vervangen voor een reactor.
Maar co2art levert ook mooie dual stage regulators
 
Voor een reactor had ik inderdaad ook al gekeken. Zag wel mooie die speciaal voor de Intaqo is gemaakt. CO2Art levert alleen met magneetventiel volgens mij. Of zie ik er eentje over het hoofd?
 
Zie het inderdaad. Dank je wel.
 
Even aanhaken op dit topic:

Ik ga dus ook een dual-stage regelaar kopen, maar ik zie meerdere soorten.

Zo heeft Aqua-Noa een tweekamer dual-stage regelaar en co2art een éénkamer dual-stage regelaar.

Aqua-Noa link

image.jpg


CO2art link

image-2.jpg


De Co2art is een stukje goedkoper en heeft een geïntegreerd magneetventiel. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van geïntegreerde onderdelen, want als 'ie stuk is/gaat dan heb je niets meer.
Voordeel is wel dat het minder slangen betekent. Plus de bellenteller zit er al op en een terugslagventiel. Helemaal compleet dus.

Heeft het tweekamer systeem van Aqua-Noa een voordeel t.o.v. de Co2art? Beide zijn dual-stage.
 
Ik heb de Aqua-Noa gekozen. Dit ook omdat er bij mijn Intaqo regelsysteem al een magneetventiel zat. En inderdaad heb ik liever ook losse onderdelen.
 
Zou je misschien de maten van de Aqua-Noa kunnen doorgeven?
Op hun eigen website staat bijna geen informatie...

Ik vraag me namelijk sterk af of ik het wel in de kast kwijt kan.
Aanpassen van de kast is een mogelijkheid, maar dat scheelt niet zo veel.
 
Een tweede magneet ventiel kan ook handig zijn. Heb ik ook. Eentje zorgt ervoor dat het systeem in de nacht uit staat dmv een slimme stekker.
En hoelaat slaat die weer aan s morgens en hoeveel loopt de ph op tijdens de nacht? Bespaar je hier wel echt co2 mee want in de ochtend zal hij de ph verder omlaag moeten brengen dan wanneer het 24/7 loopt.
 
Zou je misschien de maten van de Aqua-Noa kunnen doorgeven?
Op hun eigen website staat bijna geen informatie...

Ik vraag me namelijk sterk af of ik het wel in de kast kwijt kan.
Aanpassen van de kast is een mogelijkheid, maar dat scheelt niet zo veel.
Hierbij de maten zodat je een beeld hebt
20220126_090919.jpg
20220126_090901.jpg
20220126_090755.jpg
 
Wow thanks! (y)

Helaas gaat dit bij mij niet passen, want ik heb slechts 15cm ruimte.
Aangenomen dat een 2KG fles +/- 12cm breed is en de regulator halverwege de fles zit, dan kom ik op 18cm minimaal...

Okee, dan moet ik de zaag in het meubel gaan zetten, maar eerst gaan meten of het überhaupt wel allemaal gaat passen.
 
Mooi dat je eruit gekomen bent.
 

Terug
Bovenaan