Twijfel twijfel


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Ik twijfel nu toch om misschien weer voor zuid amerika te gaan...
Ik vind een grote school neon's met een school corydoras panda op de bodem toch wel erg leuk... welke leuke vissen kunnen hier nog als mooie blikvanger bij, ook wil ik graag dat de populaties niet uit de hand lopen, met een vis die af en toe wat jongen snoept heb ik geen probleem...
T gaat om een bak van 120cm...

Groet,
Erik
 
Waarom geen Kardinaal tetra, deze zijn prachtig om in een mooie grote school te zien zwemmen en produceren ook niet zoveel nakomelingen.
Deze moeten toch tropisch gehouden worden, ik wou eigenlijk voor de panda's niet zo warm....
En wat zou nog een leuk compleet bestand zijn met panda's en neon's, zouden 25 neons met een andere blikvanger kunnen?
 
25 tetra's en een schooltje Panda's is al behoorlijk druk hoor.
Zelf heb ik 10 Potloodjes en (ong.) 10 panda's, en dat is voldoende in mijn meterbak
 
T mogen er ook wel 15 zijn ofzo...
Maar wat zou er evt nog leuk bij passen?
 
Koppel Diamant Goerami is ook mooi, komt alleen uit een ander gebied, wat mij niets uit zal maken eigenlijk.
 
Trouwens geen gourami's haha...

Zou er nog een apistogramma soort bij kunnen, of moet ik dan de panda's laten schieten... of de sleutelgat cichlide... welke soort is niet echt bodem gebonden..
 
Ze leven wel voornamelijk onderin heb ik gelezen, maar een koppeltje moet wel kunnen bij de Panda's lijkt me, zo heel groot worden ze ook niet.

Ik heb ze zelf ook overwogen maar ik vind het druk genoeg in de bak momenteel
 
Ze leven wel voornamelijk onderin heb ik gelezen, maar een koppeltje moet wel kunnen bij de Panda's lijkt me, zo heel groot worden ze ook niet.

Ik heb ze zelf ook overwogen maar ik vind het druk genoeg in de bak momenteel


Zelf dacht ik ook nog aan de schaakbird cichlide... wat zijn de grote verschillen tussen deze soorten?
 
Ow haha... en de borelli is wel te houden op wat hogere waardes... ik had ook de cacatuoides ook een leuke soort om te houden... en zou dat 1 m en 1v vrijwel altijd goed gaan??
 
en de borelli is wel te houden op wat hogere waardes
Ja wat ik heb gelezen wel, of 1m en 1v altijd goed gaat durf ik niet te zeggen, zo groot is mijn kennis daar niet in.

Edit,

Een Harem zou beter zijn zie ik.
 
De cacatoides kan rond de 21gr gehouden, de neons ook en de panda's ook volgens mij dus dan zou je de bak jaar rond bijna zonder verwarming kunnen houden volgens mij... swinters wat kouder en in de zomer wat warmer.... of zie ik dit verkeerd...?
 
volgens mij dus dan zou je de bak jaar rond bijna zonder verwarming kunnen houden volgens mij.
Op het randje denk ik? hier is het 17 graden in de woonkamer tijdens de winternachten.
Je zou dan evt. kunnen verwarmen tot 20/21 graden in die periodes.
 
Ho, wacht. Geen cichliden bij Corydorassen houden, tenzij je de ruimte heb om twee microbiotopen te maken.

Dwergcichliden zitten vaak tussen de bladeren, vanwege de schuilplaatsen en vele diertjes die er leven.

Corydorassen leven vaak in de wat stromingrijke gedeeltes van een rivier, op de zanderige bodems, om daar te grondelen naar diertjes in de bodem.

Die twee kan je niet zo lekker mixen in de doorsnee aquaria die wij neerzetten in onze kamers. Daar zijn ze te klein voor.

Vaak gaat het goed hoor, maar er zijn ook verhalen dat het flink fout gaat. De Corydorassen worden dan continu verjaagd, maar eindigen vaak of snel weer op dezelfde plek. Na het constante verjagen leren de vissen de zwakke plekken van de Corydorassen - de ogen, met alle gevolgen van dien.

Ik raad aan om een keuze te maken tussen Corydorassen of dwergcichliden.
 
Ho, wacht. Geen cichliden bij Corydorassen houden, tenzij je de ruimte heb om twee microbiotopen te maken.

Dwergcichliden zitten vaak tussen de bladeren, vanwege de schuilplaatsen en vele diertjes die er leven.

Corydorassen leven vaak in de wat stromingrijke gedeeltes van een rivier, op de zanderige bodems, om daar te grondelen naar diertjes in de bodem.

Die twee kan je niet zo lekker mixen in de doorsnee aquaria die wij neerzetten in onze kamers. Daar zijn ze te klein voor.

Vaak gaat het goed hoor, maar er zijn ook verhalen dat het flink fout gaat. De Corydorassen worden dan continu verjaagd, maar eindigen vaak of snel weer op dezelfde plek. Na het constante verjagen leren de vissen de zwakke plekken van de Corydorassen - de ogen, met alle gevolgen van dien.

Ik raad aan om een keuze te maken tussen Corydorassen of dwergcichliden.
Als ik voor de keuze neons ga met corydoras, welke vis kan hier dan wel bij als mede bewoner??
 
En kunnen ze onverwarmd, en dan een thermostaat voor de zekerheid op 20 gr in de wintermaanden?
 
Als ik zo een beetje rondneus op internet zie ik toch wel temperaturen staan van ruim 20 graden voor de Neon, dus verwarmen lijkt me toch wel een goed plan.
Thermostaat op 22 graden bvb
 
Niemand een optie voor een bestand met neos, en panda's waar nog wat leuks bij in kan.... is er nog een vis wat in de middenlaag kan behalve een goerami?
 
Dat begrijp ik. Maar waarom? Als je wel een verwarmingselement erin plaatst en op 22 23 graden plaatst dan heb Je Wat meer keus aan vis...
Dat wil ik dan ook wel doen, heb je wat leuke opties voor erbij...?
 
Zelf vind ik een diamant gourami of een goedgourami heel mooi. Maar ik lees uit je reacties dat je het niet wilt.

H.boesemani is ook een leuke vis.
 
1.5 m minimaal. Indd. TS Boesmani valt af.

Maar als ik vragen mag waarom geen gourami?
 

Terug
Bovenaan