Wat is er nieuw

Twijfels!

Meng

Member
Lid geworden
15 februari 2025
Leeftijd
30
Hoi allemaal,

Ik heb besloten de overstap te maken naar een groter aquarium. Ik heb nu een rio 180, maar zoek iets wat net iets langer is, maar ook breder en hoger.
In theorie zou een 121 cm aquarium net aan lukken, maar dan zou ik de stekker niet meer uit het stopcontact kunnen halen zonder het aquarium te verplaatsen.
Ik wilde het liefst een rio 350, maar door bovenstaand probleem, denk ik toch een stapje terug te moeten nemen.
De Oase Highline 300 zou dan ideaal lijken, maar deze zijn zo verschrikkelijk duur.

Hebben jullie nog aanraders? Ik ben van plan het aquarium + kast tweedehands aan te schaffen.

Ik heb de Aquatlantis Splendid 120cm en dat zijn prima bakken. Inhoudt 240 liter.

Als je zo'n verlengsnoer met aan/uit knop neemt, hoeft de stekker er ook niet meer uit. En over het algemeen heb je aan één WCD toch niet genoeg voor een aquarium.

Houd er bij de Rio wel rekening mee, dat als je veeleisende planten wilt gaan houden (veldjes/ roodgekleurde planten), de standaardverlichting van de Juwel ontoereikend is.

Ik heb de Aquatlantis Splendid 120cm en dat zijn prima bakken. Inhoudt 240 liter.
De Juwel 240 en aqualantis 240 heb ik inderdaad ook voor gekeken. Ik wil echter ook wat hoger en breder gaan, bang dat ik anders toch weer spijt krijg en weer wil upgraden haha.

Als je zo'n verlengsnoer met aan/uit knop neemt, hoeft de stekker er ook niet meer uit. En over het algemeen heb je aan één WCD toch niet genoeg voor een aquarium.

Houd er bij de Rio wel rekening mee, dat als je veeleisende planten wilt gaan houden (veldjes/ roodgekleurde planten), de standaardverlichting van de Juwel ontoereikend is.
Dat is inderdaad wel een goede tip. Dan zou het opzich mogelijk zijn.

Ik wil sowieso geen standaard verlichting. Ik heb nu de helialux + smartcontrol en dat bevalt enorm. Ik wil dus ook zo'n zelfde soort systeem weer (hoewel ik helemaal geen spannende planten heb).

Een fluval 407 moet een 350 liter bak prima kunnen draaien toch?
Ik heb een bak vol sumatranen en die houden van een sterke stroming. Die draait nu ook in mij 180 liter.

Het gaat toch de Juwel Rio 350 worden!
Zaterdag via Marktplaats een ophalen inclusief bijhorend kast.
Heeft minder dan een jaar geduurd om van mijn rio 180 te gaan upgraden 😆

Nu mooi aan de slag ermee aankomende tijd.

Veel plezier met de Rio 350!
Heb dus zelf de aquatlantis splendid 100 een kleine 3 maanden maar achteraf misschien toch liever een grotere bak gehad dus de 350 lijkt me een goede keus.

• Leuk
Waarderingen: Meng
Ja haha. Vrouwlief wilde een lido 120 dus dan is de splendid 100 geen verkeerde compromis. Maar 10 jaar geleden was het een vision 450 en dat was kwa inhoud toch wel andere koek. Maar ik ben zeker zeer tevreden met mijn bak.

Mooie bak die 350. Lekker hoog ook 💪
Succes

• Leuk
Misschien kun je een elektricien de wandcontactdoos laten verplaatsen?

Suc6 met je nieuwe bak, leuke maat 👍.

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan