Uhm? Is dit een zwangere garnaal?


Sebastian

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2018
Berichten
49
Leeftijd
32
Hallo iedereen,

Mijn vriendin ondekte net dit (afbeelding) bij een van onze 2 garnalen.....

Is deze zwanger??

7237BE69-84CF-476F-B150-CC205F28FE44.jpeg


F47A6A22-1405-42CF-99AF-67AE871E09F4.jpeg
 
Die draagt inderdaad eitjes zo te zien, maar tenzij je ze in brakwater houd zullen die van de amano garnaal niet uitkomen.
 
Bedankt.. ik hebbhet deze dagen even aan gekeken en eigenlijknkomen er alleen maar vragen naar boven... hoe lang moet zo garnaal dan zwanger zijn?

De garnaal zijn buik gaat ook helemaal heen en weer, ( open en dicht )

Ik vind het maar raar, als ik oo google zoek naar eitjes garnalen zien ze er anders uit dan dat t er uit ziet bij onze gafnaal.
 
Ik kan niks anders bedenken dan eitjes.
 
Bedankt.. ik hebbhet deze dagen even aan gekeken en eigenlijknkomen er alleen maar vragen naar boven... hoe lang moet zo garnaal dan zwanger zijn?

De garnaal zijn buik gaat ook helemaal heen en weer, ( open en dicht )

Ik vind het maar raar, als ik oo google zoek naar eitjes garnalen zien ze er anders uit dan dat t er uit ziet bij onze gafnaal.

Als je via google Japonica garnaal met eitjes opzoekt zie je een berg voorbeelden die precies overeenkomen met jouw garnaal.
En als je dan de tekst leest staat er dat de draagtijd zo rond de 4 weken is.
Dat heen en weer schudden van de eitjes doet de garnaal met de zwempootjes zodat er steeds zuurstofrijk water tussen de eitjes komt.
 
Die garnaal is inderdaad zwanger. Als je mannetjes erbij hebt zitten zal je zien dat ze helemaal ballistic gaan (als een malle door de bak gaan zwemmen) na t vervellen van een dame; dan komt er een nieuwe batch eitjes die bevrucht moeten worden.

Uitkomen in een zoetwater bak zullen ze niet, hoewel er wel verhalen zijn dat t sporadisch wel voorkomt, de larvjes hebben eigenlijk brakwater nodig om t kunnen groeien.
 
Wil dit lukken, dan een bak met brak water en zuurstof.

Dat het vrouwtje in ander bakje zetten, met een slangetje als zuurstof en ook steentje waar ze op kan gaan zitten. Als ze de larvenlos laa die er uit vissen en gelijk in brak zetten.

In Forum Garnalen en kreeften staat een verslag daar over.
YouTube ook.
 
Toevallig was er net een lid die mij liet weten enkele kleintjes te hebben in zoetwater.
 
Toch niet van japonica? Die gaan normaal dood.

MINI japonica kan wel.
 
Ja de larven overleven doorgaans niet maar in het geval wat ik bedoel hebben toch een paar het wel overleefd.
 

Terug
Bovenaan