Wat is er nieuw

Uitstroom van de pompen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kevin R
  • Startdatum Startdatum
K

Kevin R

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag mbt de uitstroom van de pompen.
Aangezien de discussen niet van stroming houden heb ik nu beide pompen tegen de ruit aan gezet.
Maar de zuig van de filters zitten daar ook, waar de uitstromen dus waarschijnlijk deels in en deels langs gaan.
Nou lijkt me dit niet heel handig en ik heb geen oppervlakte stroming meer nu.

Even ter verduidelijking
Links zit de uitstroom van pomp 1 en de zuig van pomp 2.
Rechts de uitstroom van pomp 2 en de zuig van pomp 1.

Hoe staan jullie hier in?

Helaas begrijp ik je verhaal niet zo goed.
Maar het is niet z dat discussen geen stroming mogen hebben hoor, alleen niet zo veel dat ze in onbalans komen/blijven. Een beetje stroming is prima.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat het van de ene pomp in de andere pomp gaat.
Dat het zegmaar staat te circuleren over de twee pompen.
Beetje lastig uit te leggen.

Je bedoeld dus dat het via beide pompen loopt?? Ik begrijp je vraag ook niet helemaal denk ik.

Dat zul je met twee pompen altijd hebben. Ik zou alleen niet de twee uitstromen pal tegen over elkaar zetten. Hierdoor heb je kans een "dode" hoek te creeren.
Een oplossing is de twee aanzuigers (naar het filter) bij elkaar te zetten en de twee uitstromers verdelen over de lengte. Bijv 1 bij de aanzuigers en 1 halverwege de bak. Mocht je te veel stroming hebben kun je er altijd nog een kraan tussen zetten om de uitstroom te regelen.

@ zap de 2 aanzuigen zitten in beide hoeken van mijn aquarium evenals de uitstromen.
ik denk alleen dat ik 1 uitstroom met de minste stroming toch door mijn bak heen zet om zo toch inderdaad overal de stroming te krijgen & geen dode hoeken te cre�ren.

Ik zou de uitstroom zo hangen dat het oppervlak goed in beweging is. Dan los je ook het probleem op dat je net beschrijft. Met 2 filters is het onvermijdelijk dat water dat net gefilterd is weer een pomp in gaat. Dat is in principe geen probleem als het vieze water ook maar aangezogen word.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan