Wat is er nieuw

Uitvangen garnalen ivm verhuizen andere bak

D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Website
www.instagram.com
Ik heb onlangs een appart garnalen aquarium en wil alle vuurtje verhuizen van mijn gezelschapsbak naar hun eigen huisje.

Ik ben inmiddels al 3 weken bezig met het uitvangen maar de laatste achterblijvers zijn erg moeilijk te vangen.

In het begin kon ik ze met het schepnet vangen en nu overgestapt naar een kleine petfles met de bovenzijde naar binnentoe. En dan wat voer erin. De oogst was 3 garnalen per nacht.

De laatste vuurtje, laten zich af en toe zien maar zijn niet uit te vangen.

Heb het ook al geprobeerd met een afhevelslang maar dat veroorzaakt een hoop kapotte planten. Ik heb geen mos meer in het aquarium.

Weten jullie nog andere manieren?

Ik ben bang dat je toch even moet doorzetten als je de garnaal ziet zitten. Ik heb destijds ze ook uit een 60cm gevist en toch zag ik weken erna zo af en toe weer één zitten.
Of je legt komkommer of een blad in je bak tegen het raam aan zodat de garnaal daarop gaat zitten eten en jij kan toeslaan.

probleem is ook wel een beetje. hoe minder garnalen, hoe minder ze zich eigen zullen laten zien.

zou het een probleem zijn om die paar stuks in de bak te laten zitten?

Ik heb de paar laatsten ook eerst in de 60cm gelaten en deze later uitgevangen als de kans zich voordeed.

Als het niet uitmaakt zou ik de laatste lekker laten zitten om je de grijze haren te besparen. Niet te doen om ze te vangen. Plus je hebt al een groot deel kunnen overzetten toch?

Toevallig van de week en vandaag ook twee groepjes verhuisd. Maar de enige manier om ze echt allemaal gevangen te krijgen is om alles uit je aquarium te halen. Maar dat is bij beplantte aquaria niet te doen.
Ik zou ze zelf dan ook gewoon laten zitten.

Ja klopt meerendeel is er uit teminste ik hoop het ik heb er ongeveer 80 uitgehaald.
Ik blijf nog een paar dagen door gaan met de kleine petfles. Ik telde er zojuist nog 14 maar er zitten er vast nog meer in.

Aquarium leeg halen nee dat is geen optie.

Zoals ik al zei zie je altijd achteraf wel achterblijvers zitten. Ze kunnen zich goed verstoppen dus daar ontkom je niet aan denk ik en als je ze er echt allemaal uit wil hebben zul je af en toe een achterblijver alsnog moeten proberen te vangen.

Ik ben bang dat je toch even moet doorzetten als je de garnaal ziet zitten. Ik heb destijds ze ook uit een 60cm gevist en toch zag ik weken erna zo af en toe weer één zitten.
Of je legt komkommer of een blad in je bak tegen het raam aan zodat de garnaal daarop gaat zitten eten en jij kan toeslaan.
Of in een schepnetje.

Ja maar met veel planten zal dat niet makkelijk zijn en je moet ze eerst ook nog maar zien😉.

Ik noemde dacht ik al dat 60cm bakje waar ik ook Sakura s in heb gehad en die ik maanden geleden heb uitgevangen. vanmiddag zie ik toevallig nog 1 volwassen maar geheel kleurloze man door de bak zwemmen terwijl ik al maanden dacht dat ik ze allemaal had uitgevangen. Slimme jongen dus en zo zie je maar weer😀😀.

de volgende vraag is wat wil je in de huidige bak plaatsen waar je garnalen in gezeten hebben (en er nog een paar in zitten) wil je daar een andere neocaridina soort in gaan plaatsen zou ik toch echt volhouden en anders toch je bak op zijn kop zetten en aan een nieuwe aquascape gaan denken komen er geen andere garnalen in lekker laten zitten en jezelf de moeite besparen en gewoon op je gemak doorgaan met je petfles

Af en toe zie ik er nog een paar en probeer ze er dan met een netje uit te vissen, maar die paar zijn er nu toch weer dik 20 die ik eruit heb gehaald.
Gisteren weer 3 gezien en uitgevangen de overblijvers zijn wel sneller de voorgangers die verhuist zijn.

Er komen geen garnalen meer in de Rio hooguit een paar extra Cory's

Dat je nog zo af en toe een achterblijver ziet zwemmen is wel te verwachten hoor. Het zijn kleine Houdini s😉.

heb je trouwens als je ze ziet zitten al met 2 netjes geprobeerd wil hier ook nog wel eens helpen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan