Wat is er nieuw

Utricularia graminifolia op 5 dagen bijna volledig 'opgelost'.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rellikagem
  • Startdatum Startdatum
R

Rellikagem

Guest
Goedenavond,

Afgelopen weekend begonnen met de opbouw van mijn nieuwe aquarium.

Plantjes binnen, waaronder utricularia gramafolia op gel.

Nu staan ze 5 dagen in water, maar zijn ze hun kleur volledig aan het verliezen en lossen ze stilaan op.

Als substraat gebruik ik dennerle 9-in-1.

Het verspreid ook naar de andere plantjes.

Foto's van de situatie:

received_10211471542680443.jpg

received_10211471542920449.jpg

Wat zijn de overige specs?

Aquarium formaat:
Lichttype en intensiteit:
Plantenvoeding?
Co2?

UG is een extreem lastig plantje, ik heb hem persoonlijk in een bakje geprobeerd waar de HC de bak uit groeide en daar deed hij ook niets.

UG heeft co2 nodig, en veel licht.
Groeien de andere planten wel? De meeste worden Emers gekweekt, dus duurt het wel een paar dagen voor ze aanslaan hoor, maar als het wegsmelt dan is het meestal bij voorbaat al klaar.

De tank is 200liter, licht is led (2x 14W), Plantenvoeding is momenteel vloeibare 'co2'.

Op een kleine week kan er natuurlijk niet heel veel groeien, mos ziet er niet al te fris uit, maar heeft meer als een week onderweg geweest door een f*ck up van de vervoermaatschappij, maar is zich toch aan het herpakken, de andere plantjes (naam ontgaat mij efkes) zijn vooraan ook aangetast (deel dat in aanraking is geweest met de HC, de andere zijn al gestrekt en zien er ok uit.

Als alles verloren zou zijn, wat doe ik best?
Heel de bak legen of zoveel mogelijk verwijderen en andere plantjes planten?

Het licht lijkt me aan de magere kant. Ik heb op mijn rio180 4 led balken van 17 watt.

Licht lijkt mij ook geen vetpot en wellicht een gebrek aan echte co2.

Misschien te weinig licht, maar resulteert dat dan effectief in het verdwijnen binnen de week?

Misschien te weinig licht, maar resulteert dat dan effectief in het verdwijnen binnen de week?

Voor UG lijkt me dat zeker mogelijk. Zoals gezegd is het echt een teer plantje, zelfs goeddraaiende aquascapes krijgen het soms gewoon niet aan de praat. En die hebben dan het hele arsenaal aan licht, co2 en plantenvoeding tot hun beschikking.

Zolang de rest van de planten het wel doen gewoon deze eruit halen, en vervangen voor riccia, mosachtigen of lileaeopsis/ echinodorus tennelus of iets dergelijks? Wellicht dat die wel genoeg licht vangen. Of een laagblijvende cryptocoryne

Ok, dan is het incasseren, jammer van de 22 potjes dan maar een nieuw plan bedenken. Bedankt iedereen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan