Wat is er nieuw

UV voor waas

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nienepien
  • Startdatum Startdatum
Goed ,he. Dat je dat gevonden heb,.

Op venividivissie.



En op aquaplantExchange.

Ja, nu moet ik wel toegeven ,he.

Maar zou ik toch een Aquael 500 nemen.
Extra binnenfilter er bij.


Buitenfilter kapot,UV ook weg.
 
Bertus zei:
Goed ,he. Dat je dat gevonden heb,.

Op venividivissie.



En op aquaplantExchange.

Ja, nu moet ik wel toegeven ,he.

Maar zou ik toch een Aquael 500 nemen.
Extra binnenfilter er bij.


Buitenfilter kapot,UV ook weg.

Alsof buitenfilters zo snel stuk gaan...

Bertus, ik heb dozijnen bijdragen gevonden van jou waar je bij witte waas een UV-filter zit voor te stellen als oplossing.

Wat heeft je plots van idee doen veranderen?
 
Tja, verandering, he.
wat toen was,is nu anders.

Maar, ze kijkt maar voor de beste oplossing.
 
Bertus zei:
Tja, verandering, he.
wat toen was,is nu anders.

Is maar 3 jaar geleden hoor, die quote van je.

En wellicht zijn er andere aanbevelingen van je om UV te gebruiken bij witte waas nog jonger.

Maar tegenwoordig werkt UV niet meer tegen witte waas? Je zei nochtans indertijd en ik citeer "Met een UV filter is het zo gepiept".

Dus je nieuwe oplossing is nog meer gepiept dan de vorige gepiepte oplossing?
 
Ja. Ze zal een ammoniak piek gehad hebben.
Dus 50 5 water verversen,en dosis nitrivec in de bak.

Kan de bacterie zich weer herstellen.
 
Waterbehandelings producten - Arjan's aquarium site

Op deze pagina worden de waterbehandelings middelen beschreven die ik gebruik in mijn aquarium, zoals Aquatan, Nitrivec en Easy-life vloeibaar ...
www.dewinters.nl/waterbehandeling.htm
 
Bertus zei:
Waterbehandelings producten - Arjan's aquarium site

Op deze pagina worden de waterbehandelings middelen beschreven die ik gebruik in mijn aquarium, zoals Aquatan, Nitrivec en Easy-life vloeibaar ...
www.dewinters.nl/waterbehandeling.htm

Op die link wordt geen woord gerept over witte waas hoor.

Ik weet dat ik indertijd ook een waterverversing heb gedaan en het probleem bleef gewoon bestaan. Toegeven, ik heb geen 50% verversing gedaan, eerder iets van 25% � 30%.

UV filter aan en het was opgelost. Dat zeg ik niet alleen, dat getuigen letterlijk honderden, zo niet duizenden mensen. En in het nabije verleden was jij daar ook bij.

Je kan ook wachten, en dat helpt ook, maar het kan soms wel even duren en als het te lang zou duren dan is dat niet zo goed voor de plantjes. Die witte waas houdt immers het licht ook tegen.
 
Ik zou gewoon Easy Life Vloeibaar Filtermedium gebruiken word vaak aanbevolen door ervaren aquarianen. Een uv dood alle organisme die in je water zitten goede of slechte bacteri�n geen verschil. Een uv word voornamelijk gebruik voor in vijvers en dan ook alleen in de zomer. Hier thuis een 11w uv op de vijver en in de zomer kristalhelder water. Lamp was kapot en binnen een dag de hele vijver groen.

Die witte waas is gewoon een opstart proces voor je aquarium of wanneer je te veel hebt schoon gemaakt. Zodra alles stabiel Is geworden verdwijnt die waas vanzelf weer dus gewoon even geduld hebben, maar dat hebben de meeste niet meer tegenwoordig
 
Als je een uv lamp nodig hebt voor het aquarium, dan heb je zoiets als dit nodig.
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... ction=DESC

Uvc dood alle eencellige algen, paracieten en bacterien die er langs komen.
Zie dit: http://www.microbiologie.info/UV straling.html

Dus waterbloei in welke kleur dan ook. Wordt effectief bestreden. Natuurlijk moet je hiervoor wel een krachtige lamp hebben.

Heeft mijn bak in no time kristalhelder gekregen.

Maar ja volgens bepaalde mensen vertel ik sprookjes. Maar ik wilde je dit sprookje niet onthouden.

Ik geloof niet in sprookjes maar dit lijkt me wetenschappelijk onderbouwd en logisch. Ik overweeg ook een uv filter tegen een hardnekkige bacteriebloei. Echter ik twijfel welke je moet hebben. Er staat steeds een soort maximale doorstromingssnelheid bij en een beetje buitenfilter gaat daar dik overheen. Heb jij ervaring daarmee?
 
Dit is een heel oud topic dus ik weet niet of er nog reactie komt en anders zou ik er zelf een topic voor openen.
 
Ik geloof niet in sprookjes maar dit lijkt me wetenschappelijk onderbouwd en logisch. Ik overweeg ook een uv filter tegen een hardnekkige bacteriebloei. Echter ik twijfel welke je moet hebben. Er staat steeds een soort maximale doorstromingssnelheid bij en een beetje buitenfilter gaat daar dik overheen. Heb jij ervaring daarmee?
Ikzelf heb goede ervaring met Eheim. En kies dan de juiste voor je bak grootte.

Zelf ben ik als een van de weinigen voorstander van 24/7 aan.
 
Ik heb de jbl omdat deze als 1 van de weinige duidelijk de doorstroom snelheid en capaciteit vermeldde destijds

draaide bij mij ook 24/7
 
Zelf heb ik wel een UV-c lamp. Maar ik gebruik het ding nauwelijks. Daarom heb ik er een die, mocht er een nodig zijn, snel en eenvoudig gewoon in de bak kan hangen zonder omslachtig gedoe met filters.
Maar als gezegd, nauwelijks nodig, m'n water is altijd glashelder zonder UV-c.
IMG_20190928_114138_LI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb goede ervaring met Eheim. En kies dan de juiste voor je bak grootte.

Zelf ben ik als een van de weinigen voorstander van 24/7 aan.
Ik heb een aquarium van 330 liter dan dus de Reeflex uv500. Maakt dus niet uit dat de pomp tweemaal zo snel pompt als dat men aangeeft bij Eheim (netto)?
 
Ik heb een aquarium van 330 liter dan dus de Reeflex uv500. Maakt dus niet uit dat de pomp tweemaal zo snel pompt als dat men aangeeft bij Eheim (netto)?
Als de filter (pomp) in verhouding is met het aquarium, maakt het niet uit.

Opgegeven volume is meestal in de praktijk stuk lager.
 
Ik heb een aquarium van 330 liter dan dus de Reeflex uv500. Maakt dus niet uit dat de pomp tweemaal zo snel pompt als dat men aangeeft bij Eheim (netto)?
Wanneer je zo'n ding aanschaft als ik hierboven aangaf heb je met je filter niets van doen. Het apparaat werkt in je aquarium. Geen gedoe verder met stroomsnelheden of wat ook. Gebruik hem gewoon wanneer nodig.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: vind de bucephalandras en de anubiassen wel de leukere planten
      Terug
      Bovenaan