Afhankelijk hoe oud de lamp is, ze gaan doorgaans maar 1 jaar meeBij de aankoop van mijn aquarium zat ook een uvc-lamp. Iets soortgelijk als dit.
Heeft dit veel nut en is het zinvol om die wederom aan te sluiten voor een opstartend aquarium?
Dat is natuurlijk een mogelijkheid maar niet erg zinvol. Door de waterstroming ontstaat er, bij niet gebruik, alg aanslag zoals je dit ook hebt in je filterslangen of buizen. Je glaskolf waar je UV-C lamp inzit komt dicht te zitten waardoor, wanneer je de lamp nodig bent, e.e.a. minder effectief zal zijn. Zet het ding er tussen wanneer nodig. In de praktijk zal dit maar zelden nodig zijn.Bedankt allemaal. Ik denk dat ik hem er gewoon tussen ga zetten aangezien ik nu de mogelijkheid heb om alles netjes weg te werken in het meubel.
Ik ga hem verder niet gebruiken, maar mocht het nodig zijn, dan hoef ik er niet meer mee te prutsen.
Makes sense. Dus niet aansluiten maar wel netjes ophangen zodat ik hem makkelijk kan aansluiten mocht het nodig zijn.Dat is natuurlijk een mogelijkheid maar niet erg zinvol. Door de waterstroming ontstaat er, bij niet gebruik, alg aanslag zoals je dit ook hebt in je filterslangen of buizen. Je glaskolf waar je UV-C lamp inzit komt dicht te zitten waardoor, wanneer je de lamp nodig bent, e.e.a. minder effectief zal zijn. Zet het ding er tussen wanneer nodig. In de praktijk zal dit maar zelden nodig zijn.
Dat ondermeer is de grond waarom ik dit type gebruik. Het water zal alleen binnen de bakruimte rouleren. Handig en snel, wanneer nodig dus IN je bak te hangen en blijkt zeer effectief te werken. Al heb ik het ding maar zelden gebruikt.UVC kan goed werken zoals Ed555 aangeeft, echter de meest gemaakte fout bij UVC is de doorstroming.
Wil UVC Germicidal werken, zeg maar tegen bacteriën ( virussen dacht ik veel minder effectief) dan heb je een combinatie nodig van hoeveelheid wattage en doorstroom snelheid.
In UVC plaatsen in de hoofdleiding zal nauwelijks effect hebben.
Praktijk... om bacteriedodend te zijn heb je vaak 18 watt en een max flow van 200 liter per uur...beter is zelfs maar 100 liter per uur.
Zet je UVC dus in een bypass.
Iets soortgelijks hebben wij ook die we afentoe in de garnalenbak hangen, en voor de stellingen hebben we een uv-lamp op een tijdschakelaar die 's nachts 2 uur aanstaat en die zit in de bioloog bij de instroomDat ondermeer is de grond waarom ik dit type gebruik. Het water zal alleen binnen de bakruimte rouleren. Handig en snel, wanneer nodig dus IN je bak te hangen en blijkt zeer effectief te werken. Al heb ik het ding maar zelden gebruikt.
Bekijk bijlage 307257
Dat ondermeer is de grond waarom ik dit type gebruik. Het water zal alleen binnen de bakruimte rouleren. Handig en snel, wanneer nodig dus IN je bak te hangen en blijkt zeer effectief te werken. Al heb ik het ding maar zelden gebruikt.
Bekijk bijlage 307257
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.