Wat is er nieuw

Vaantjesplant met problemen?

Robdevisser

Member
Lid geworden
6 januari 2020
Leeftijd
63
Hallo mijn naam is Rob en ben nieuw hier heb een aquarium van 120x50x50 heb er fluval3.0 boven zitten twee stuks op aquarium waterwaardes zijn ph 6.5 dropcheker lichtgroen kh5 gh6 po4 1 no3 15 ongeveer een mijn waarde led rood75% warmwit ook 75% en koudlicht en en nog een witte kleur 50% iemand een idee waarom vaantjesplant Het slecht doet

Bijlagen

• MOV_0236.mp4
    159.1 MB
Hoi Rob, als ik het filmpje zie heb ik niet de indruk dat ze er zo slecht uitzien. Ze maken toch nieuwe bladeren aan vanboven? Of is er iets anders mee aan de hand?
Hoe lang staan ze erin?

Geef ze in elk geval bodemvoeding. Kleibolletjes werken uitstekend. Ze gaan het dan vanzelf goed doen en vormen bij de bodem zijscheuten die je eraf kan knippen en weer planten.

Hoi sorry dat ik laat reageer de vaantjes staan er al paar maanden in doen het gewoon niet goed hierbij stuur ik nog een foto van de labolia de vaantjesplant heb dat nu ook allemaal groene spikkels op het blad verlichting staat 8 uur aan ph 6.8kh5 gh 5 co2 reactor dropcheker is lichtgroen die moet dan 30ppm zijn stroming genoeg

Bijlagen

• DSC_0245.JPG
    DSC_0245.JPG
    198.4 KB · Weergaven: 137
  • DSC_0246.JPG
    DSC_0246.JPG
    226.1 KB · Weergaven: 144
Hoe is de circulatie want opzich zou je voldoende co2 moeten hebben. Waar heb je de uitstroom of spraybar zitten?

Hoi er staan 2 pompen op een voor de reactor staan allebeiop een kant gericht en er zit een nog een wave in van 2000liter

Botst die uitstroom niet met die van de wavemaker?

Klopt wat je zeg bostte ind heb nu veranderd nu stroom alles een kant op miss was dat het probleem

Dat kan schelen want als dat botst dan krijg je vaak ook death spots.

Bedankt ik wacht het nu even af of dat de oorzaak was

Je kan het ook simpel testen met wat waterverbeteraar of diepvriesvoer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan