Vakantie tabletten werken niet


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
254
Leeftijd
39
Ik was afgelopen week niet thuis en daarvoor hoopte ik vakantie tabletten te gebruiken.
Ik had voor de zekerheid 2 verschillende gekocht.
Tetra gelfood daphnia blok
En Tetra weekend food korrels

Ik had een kwart gelfood blok er in gegooid, maar de vissen hebben het niet eens aangeraakt! Lag er na n paar dagen nog net zo bij maar dan met een witte laag bacterien eromheen

Ik heb de oppas een van de weekend korrels laten geven, maar die ligt er nu na 6 dagen ook nog steeds onaangeroerd bij?

Waarom eten de vissen het niet?
Zouden ze eerder dood gaan dan dat ze het eten?

Een voer automaat geeft super veel voer, dat gaat niet met 10 kleine visjes.

Normaal voer ik ze ontdooide daphnias en Tetra granules, en die eten ze zonder problemen op.

Wat zijn mijn alternatieven?
 
Ik denk dat je in de meeste gevallen beter even niet kunt voeren dan dat er veel rottend voer blijft liggen. Dus nieuwe dingen uitproberen op dag van vertrek is geen goed idee.
Zelf heb ik onderstaande. kan je gewoon je normale voer blijven geven in alle verschillende vormen en hoeveelheden.
https://www.aquaplantsonline.nl/grasslin-rondomatic-400.html

Hij is nieuw vrij aan de prijs maar wordt regelmatig op MP aangeboden. Staat er nu ook op voor 25,-
 
Laatst bewerkt:
Voor een korte periode is niet voeren geen probleem en vaak moeten vissen wennen aan ander voer dus ja dan werkt het wellicht niet.
 
Heb je suggesties welke vakantie voeren ik uit kan proberen?
En zou het missch werken om er kleine stukjes van te voeren samen met het normale voer?
Zouden kleine neons ook een week zonder voer kunnen?
 
volwassen neons kunnen best een weekje zonder voer. Heb je niet iemand die twee keer in die week kan komen? Dan leg je in twee envelopjes de hoeveelheid voer en kan er afgepast worden gevoerd.
Rondomatic werkt ook erg goed, want daar doe je per voederbeurt de hoeveelheid in het bakje. Die heb ik ook en ben er zeer tevreden over.
 
Hier ook voorstander van de rondomatic, vooral voor aangepaste doseringen. Die voerblokken zijn waardeloos en eerder een risico dan behulpzaam.
 
Als je ander voer nog niet hebt geprobeerd, moet je dit zeker niet in een vakantieperiode gaan proberen. Dan kun je beter 2 weken niks geven.
 
Ik had al iets over dit gepost voor dat je soms een voer wel 10 of 20 dagen kunt laten duren
 
Een mossel kan ook maar deze eten al 2weken van dit en niet anders 17068059073922003393760.jpg

Dus dat vakantievoedsel is zo wel duidelijk .
 

Terug
Bovenaan