Valburg - Koidream


N

Nienepien

Guest
Bezoek: 17 oktober 2015

Kwaliteit van het assortiment

Prima, weinig slechte vis gezien.

Breedte van het assortiment (vissen en producten)

Bijzaken zeer karig, vissen prima al was erg ook erg veel niet wat wel op het kaartje stond. Op de website staat dat diverse L-nummers hebben. Ik heb ze niet echt gezien. Misschien was er goed verkocht.

Klantvriendelijkheid

Prima, erg jong personeel. Dat is niet altijd even positief.

Service

Van wat ik kon zien prima.

Kennis van zaken

Weet ik niet.

Prijsstelling

Zoals bij veel zaken varieert dat per vis. Soms dacht ik: dat is wel erg duur en bij sommigen was ik aangenaam verrast.

Inrichting

Dit vind ik wel een belangrijk punt. Is het netjes, uitnodigend. Ik vond de zaak oud en rommelig. Ze zijn in verbouwing, dat moet gezegd, maar er lopen mensen niets te doen die ook een beetje kunnen opruimen. Misschien is dat iets wat alleen mij als vrouw stoort :)
 
Hoi nienepien,

Wij hebben alle L-nummers bij de discus vissen zitten :)

Ik hoop dat u nog eens langs komt we zijn op dit moment heel druk bezig met de zeewater hoek. Wij proberen van dit pand iets moois te maken maar ik zelf vind dat we in amper 2 jaar toch al heel wat bereikt hebben ;).

Ik heb wel 1 vraag was er iets mis met het personeel want ik zou graag verbeter punten willen hebben. Dus als er iets niet maar wens was hoor ik het graag dan kan ik me daarop richten :)

Alvast bedankt.
 
Teleurstelling vandaag.
Ik was in de buurt dus ben een stukje omgereden om eens bij deze winkel te gaan kijken.

Pauwooggrondels op voorraad, dus ik helemaal enthousiast.
Was er net een nieuwe zending vissen binnen gekomen, en er werd daardoor niets verkocht tot morgenmiddag. Ook niet de vissen die reeds in de bakken zaten.
Jammer maar helaas dus. Geen nieuwe vissen kunnen aanschaffen.

@Koidream, dan kunnen jullie beter sluiten op donderdag, als dan dus blijkbaar de nieuwe vissen binnen komen en er niets verkocht wordt.
 
Trouwvalk zei:
Teleurstelling vandaag.
Ik was in de buurt dus ben een stukje omgereden om eens bij deze winkel te gaan kijken.

Pauwooggrondels op voorraad, dus ik helemaal enthousiast.
Was er net een nieuwe zending vissen binnen gekomen, en er werd daardoor niets verkocht tot morgenmiddag. Ook niet de vissen die reeds in de bakken zaten.
Jammer maar helaas dus. Geen nieuwe vissen kunnen aanschaffen.

@Koidream, dan kunnen jullie beter sluiten op donderdag, als dan dus blijkbaar de nieuwe vissen binnen komen en er niets verkocht wordt.

Toebehoren verkopen ze misschien nog wel ;)
 
Die paar toebehoren die ze hebben dan ;)

Nienepien zei:
Breedte van het assortiment (vissen en producten)

Bijzaken zeer karig, (...)
 
Koidream valburg

Hoi Allemaal,

Ik wil dan toch binnenkort de droom waarmaken en overstappen naar doscus vissen nu wil ik (vanwegen mijn goede ervaring met mijn maanvissen die nu over zijn geplaatst naar een andere bak)
Terug naar Koidream om daar de discussen te halen nu weet ik niet of iemand van jullie bekend is met de discussen hiervan maar als jullie er ervaring mee hebben zouden jullie deze dan willen delen?

Mvg
Bart
 
Koidream bedankt voor de mooie vissen heb daar hele mooie vissen gekocht ben daar vaste klant. En heb nu mooie baby guppen gekweekt dankzij koidreams. Echt een aanrader om daar eens langs te gaan.
 

Bijlagen

  • 72F0D2F4-E37D-4A78-9414-CF666CC32D86.jpeg
    72F0D2F4-E37D-4A78-9414-CF666CC32D86.jpeg
    138.1 KB · Weergaven: 206
  • CF7E7458-C183-4B5E-A5BB-FB762EC1E7A0.jpeg
    CF7E7458-C183-4B5E-A5BB-FB762EC1E7A0.jpeg
    147.4 KB · Weergaven: 219
  • 48BB0E87-A031-4BA5-A850-81A5D5A22A2F.jpeg
    48BB0E87-A031-4BA5-A850-81A5D5A22A2F.jpeg
    118.3 KB · Weergaven: 225
  • 6B9EABD1-07FD-46C9-A190-AF27B13BF110.jpeg
    6B9EABD1-07FD-46C9-A190-AF27B13BF110.jpeg
    191.5 KB · Weergaven: 185
  • CC4A8CE6-AA59-4DB9-8A0C-DF22FA48FE94.jpeg
    CC4A8CE6-AA59-4DB9-8A0C-DF22FA48FE94.jpeg
    166.8 KB · Weergaven: 186
Vandaag even langs Koidream geweest. :)

Indruk van zaak als geheel was prima. Beetje donker soms, maar ach.
Veel keus aan tetra's (vooral dat viel me op: een hele stellingmuur met allerlei tetra's), levendbarenden, kleine z-amerikaanse cichliden, verder ook mooie discus, siergoudvissen en nog allerlei andere zoetwatersoorten die je veel langs ziet komen. Denk aan meervalletjes, gourami's, verschillende soorten algeneters.... Én, voor de zoutwaterliefhebber, aardig wat keus aan koralen en zeevisjes. Ik heb daar totaal geen verstand van, maar moet zeggen dat ik het er bijzonder goed uit vond zien. Je krijgt bijna de neiging om óók aan een zeebak te beginnen... :love: ....En dan word je wakker en besef je dat dat duuuurrrrrrr is en meer gedoe en.... nee......

Vriendelijke man die daar rondliep. Weet niet of het de eigenaar was.
Drie dingen die me opvielen:
- Waar is de koi? Of ben ik nu dom geweest en heb ik een zijdeur gemist die leidt naar dit gedeelte, wat ik niet gezien heb?
- Ik heb hier op het forum een keer gezegd dat ik ranchu's wel leuk/mooi/schattig vond. Ik zag er hier een hele hoop zwemmen in een grote bak en moet zeggen dat ik niet altijd blij werd van de afwijkingen die ik zag (niet qua directe gezondheid maar qua bouw). En dan moet je nagaan dat dat waarschijnlijk nog niet eens de ergste culls waren uit zo'n nest. Bevestigt voor mij maar weer dat sommige kweekvarianten genetisch niet duurzaam zijn...
- Ik zag vrij veel dode vissen. Maar ik neem aan dat dat ermee te maken heeft dat er gisteren nieuwe vis binnengekomen is (op donderdag is dat en dan zijn ze gesloten). Je hebt natuurlijk altijd wat uitval; niet alleen tijdens het transport maar ook de dagen erna nog.

Al met al vond ik het een toffe zaak. Ik wil er zeker weer eens langsgaan. Wel jammer dat het met het OV wat slecht bereikbaar is; de bus stopt weliswaar letterlijk voor de deur, maar de zaak ligt verder vrij afgelegen, ergens tussen de grote rivieren, en dan is het al gauw een lange reis.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even langs Koidream geweest. :)

Indruk van zaak als geheel was prima. Beetje donker soms, maar ach.
Veel keus aan tetra's (vooral dat viel me op: een hele stellingmuur met allerlei tetra's), levendbarenden, kleine z-amerikaanse cichliden, verder ook mooie discus, siergoudvissen en nog allerlei andere zoetwatersoorten die je veel langs ziet komen. Denk aan meervalletjes, gourami's, verschillende soorten algeneters.... Én, voor de zoutwaterliefhebber, aardig wat keus aan koralen en zeevisjes. Ik heb daar totaal geen verstand van, maar moet zeggen dat ik het er bijzonder goed uit vond zien. Je krijgt bijna de neiging om óók aan een zeebak te beginnen... :love: ....En dan word je wakker en besef je dat dat duuuurrrrrrr is en meer gedoe en.... nee......

Vriendelijke man die daar rondliep. Weet niet of het de eigenaar was.
Drie dingen die me opvielen:
- Waar is de koi? Of ben ik nu dom geweest en heb ik een zijdeur gemist die leidt naar dit gedeelte, wat ik niet gezien heb?
- Ik heb hier op het forum een keer gezegd dat ik ranchu's wel leuk/mooi/schattig vond. Ik zag er hier een hele hoop zwemmen in een grote bak en moet zeggen dat ik niet altijd blij werd van de afwijkingen die ik zag (niet qua directe gezondheid maar qua bouw). En dan moet je nagaan dat dat waarschijnlijk nog niet eens de ergste culls waren uit zo'n nest. Bevestigt voor mij maar weer dat sommige kweekvarianten genetisch niet duurzaam zijn...
- Ik zag vrij veel dode vissen. Maar ik neem aan dat dat ermee te maken heeft dat er gisteren nieuwe vis binnengekomen is (op donderdag is dat en dan zijn ze gesloten). Je hebt natuurlijk altijd wat uitval; niet alleen tijdens het transport maar ook de dagen erna nog.

Al met al vond ik het een toffe zaak. Ik wil er zeker weer eens langsgaan. Wel jammer dat het met het OV wat slecht bereikbaar is; de bus stopt weliswaar letterlijk voor de deur, maar de zaak ligt verder vrij afgelegen, ergens tussen de grote rivieren, en dan is het al gauw een lange reis.
Mijn avatar ranchu komt daar vandaan. In deze maanden moet je er eigenlijk niet komen voor goudvis en koi. Zijn de restjes ivm temperatuur.

Je heb zeker een deur gemist ;)

Bij binnenkomst rechts aanhouden zie je een schuifdeur. Daarachter zit een soort van aanbouw met koi enz. Als warmer word kan je via die schuifdeur weer naar buiten waar ze ook nog veel grote bakken hebben staan met vis. Je moet daar scheppen om te goed te kunnen zien.

Op de web site geven ze aan wanneer seizoen weer van start gaat. Voorraad is heel wisselend maar hebben soms ook wat aan HQ zitten maar dan betaal je daar natuurlijk ook wel weer voor.
 
Je heb zeker een deur gemist ;)

Bij binnenkomst rechts aanhouden zie je een schuifdeur. Daarachter zit een soort van aanbouw met koi enz.
Oh, shit. Hahahaha. Heb ik weer.

Volgens mij weet ik wat je bedoelt, met die rechterkant ergens. Ik zag op een gegeven moment ook dat er personeel (incl die man) verdwenen leek en sommigen waren er later dan weer. Maar mij als nieuwe bezoeker werd niet duidelijk dat daar nog ergens wat te vinden viel. Was ook net het gedeelte waar de verlichting ontbrak (?) dus misschien heeft dat mijn blindheid nog geholpen. :ROFLMAO:

In deze maanden moet je er eigenlijk niet komen voor goudvis en koi. Zijn de restjes ivm temperatuur.
Goed om te weten voor de volgende keer. :')
 
Oh, shit. Hahahaha. Heb ik weer.

Volgens mij weet ik wat je bedoelt, met die rechterkant ergens. Ik zag op een gegeven moment ook dat er personeel (incl die man) verdwenen leek en sommigen waren er later dan weer. Maar mij als nieuwe bezoeker werd niet duidelijk dat daar nog ergens wat te vinden viel. Was ook net het gedeelte waar de verlichting ontbrak (?) dus misschien heeft dat mijn blindheid nog geholpen. :ROFLMAO:


Goed om te weten voor de volgende keer. :')

Volgens mij zijn ze al jaren aan het verbouwen maar ik zie er tot heden weinig van. Ik zie altijd de man achter balie in stoel hangen maar zelf vind ik wel fijn om gewoon zelf rond te struinen zonder hijgende verkoper in me nek maar wellicht iets meer klant contact en goed licht en een bordje zou denk wel helpen.:DD

Maarten Lammer (koi dokter) s zat/zit volgens mij aan deze zaak verbonden. Je kunt daar ook veel meds en medicinaal voer kopen en afstrijkjes laten maken. Ik heb daar nooit afstrijkje laten maken dus weet niet wie dat doet.
 
Ik ben er vandaag geweest. Ik vond het kleiner ogen dan op de foto's. Ze hebben veel tetra's en levendbarenden. Helaas niet de vissen die ik zocht, maar het advies gekregen om een mailtje te sturen, zodat ze de vissen kunnen bestellen met de eerst volgende bestel ronde. Wat ik wel vreemd vond is dat je 50% van het bedrag extra moet betalen als je een voorkeur voor een vis heb. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een lfs daar mocht ik gewoon de vis kiezen die ik wilde hebben zonder extra kosten. En helaas kwam ik er bij de kassa erachter dat je 10% korting krijgt als je contant betaalt. Ik betaal voornamelijk met pin.
 
Ik ben er vandaag geweest. Ik vond het kleiner ogen dan op de foto's. Ze hebben veel tetra's en levendbarenden. Helaas niet de vissen die ik zocht, maar het advies gekregen om een mailtje te sturen, zodat ze de vissen kunnen bestellen met de eerst volgende bestel ronde. Wat ik wel vreemd vond is dat je 50% van het bedrag extra moet betalen als je een voorkeur voor een vis heb. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een lfs daar mocht ik gewoon de vis kiezen die ik wilde hebben zonder extra kosten. En helaas kwam ik er bij de kassa erachter dat je 10% korting krijgt als je contant betaalt. Ik betaal voornamelijk met pin.
Dat contante betalen scheelt heel veel belasting, dus die 10% korting kan wel uit 😋
 
Bieden Corydoras Eques aan voor een prijs die niet kan. Je krijgt dan Corydoras Aeneus.
 
Vroeger kwam ik er regelmatig toen ze nog een zeewater afdeling hadden. De prijzen waren altijd scherp. Inmiddels ben ik er al jaren niet meer geweest en met de zeewaterafdeling zijn ze helaas gestopt.
 
Bieden Corydoras Eques aan voor een prijs die niet kan. Je krijgt dan Corydoras Aeneus.

Je hebt deze tekst bij deze en een andere winkel geplaatst. Voor welke winkel is deze tekst bedoelt?
 
Beide.
 
Koidream bedankt voor de mooie vissen heb daar hele mooie vissen gekocht ben daar vaste klant. En heb nu mooie baby guppen gekweekt dankzij koidreams. Echt een aanrader om daar eens langs te gaan.
Inderdaad mooie vissen! Welke vis is dat op jouw foto 3? Lijkt een goeramisoort?
 
Laat je bij Koidream niet door de buitenkant beïnvloeden . Die is niet heel flitsend. Maar ze hebben goede vissen.
 

Terug
Bovenaan