Wat is er nieuw

Valisneria schiet door? bloeit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Melotte
  • Startdatum Startdatum
M

Melotte

Guest
Mijn bak staat pas sinds kort. Acutan als starter en de plantjes staan er net ��n week in.
Nu begint mijn valisneria spiralis (?) opeens uit te schieten. Hij vormt een hele lange 'steel' met een klein knopje.
Mag ik blij zijn hiermee, moet ik me zorgen maken? Moet ik hier �berhaupt iets aan doen?
445348_0_82_img_20140204_220101.jpg

Laten gaan, zal aan de oppervlakte een bloem komen.

Leuk ,nog nooit gezien.
Benieuwt wat er uit komt.

Doen die van mij nou nooit

Leuk, nooit meegemaakt inderdaad

Ik vraag me wel af: is het wel een Vallisneria spiralis?
Dit vanwege de naamgeving spiralis, die zo is genoemd omdat het steeltje waarop de bloemknop zegt gedraaid (een spiraal) is, dat zie ik op de foto zo 1,2,3 niet terug.

Dat is een bloemetje, maar zeker niet van Vallisneria spiralis (daar zal ik morgen een foto van posten want ik heb daar verschillende bloemetjes in).
Het kan geen kwaad. Na een tijdje sterven ze bij mij ergens in het midden van de steel af. Dan verwijder ik ze want daarvoor vind ik het wel een leuk zicht. Je kan de steel eerder verwijderen als je dat wil.

Ik weet ook niet zeker of het een Valisneria spiralis is.
De plantjes hebben wel een 'blad' dat sierlijk en spiraalvormig is. Op onderstaande foto is dat beter te zien bij twee van de plantjes.
484526_0_82_img_20140205_075457.jpg

Verder gaat het goed met de plantjes. De cabomba heeft volle toppen met nieuw blad. Er is nog nauwelijks alg te zien. Ik zal volgende week de watersamenstelling eens testen.

Ik zie duidelijk een spiraalvorm van de stengel dus spiralis. Maar de plantjes heb je net? Bij de groothandel krijg je ze bijna altijd met bloemstengels, dit sterft na verloop van tijd af.

Ik heb de plantjes pas sinds kort. Ik moet er dus vanuit gaan dat deze bloei een eenmalig genot is 🙂
Ik begrijp uit de eerdere opmerkingen dat ik me niet echt zorgen hoef te maken over verlichting/voeding en dat het een normale reactie van de plant is.
Gelukkig maar..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan