Wat is er nieuw

Vallisneria asiatica slap

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zapp
  • Startdatum Startdatum
Z

Zapp

Guest
Sinds 4 dagen heb ik vallisneria asiatica in mijn aquarium staan.
Toen ze er net in zaten zagen ze er wel goed uit, maar sinds gisteren zijn ze slap geworden en verschillende zijn er omgeknakt. Zou iemand weten waar dit aan ligt?

Alvast bedankt 🙂

IMG_8792.JPG
IMG_8793.PNG

Of heel misschien een waterontharder / of heel zacht water?

Daarnaast zou ik me nog niet direct zorgen maken. Het plantje is nog nieuw en zal nog moeten aanpassen aan de nieuwe omgeving. Ik zal nog even rustig afwachten..

• Leuk
Waarderingen: Zapp
Gebruik je vloeibare CO2 (bv. Carbo) in je bak?
Ik gebruik op het moment geen toegevoegde middelen, maar ik heb wel wat Easy Life Profito en wat rootsticks staan die ik binnenkort wil gaan gebruiken.

Of heel misschien een waterontharder / of heel zacht water?

Daarnaast zou ik me nog niet direct zorgen maken. Het plantje is nog nieuw en zal nog moeten aanpassen aan de nieuwe omgeving. Ik zal nog even rustig afwachten..

De GH ligt rond de 8, ik zal nog afwachten maar was bang dat ik iets verkeerd had gedaan 😳

Planten moeten aanslaan en wennen aan nieuwe omstandigheden en soms is dit een plant die lastig wil aanslaan. Je moet ze niet te diep poten als het kan en ik denk wat geduld hebben😉

Vallisneria slaat soms heel snel aan, soms duurt het langer of lukt het niet maar het is een plantje waarbij soms echt geduld nodig is

ah dom, die was
Vallisneria slaat soms heel snel aan, soms duurt het langer of lukt het niet maar het is een plantje waarbij soms echt geduld nodig is

Toch is mijn ervaring dat hij of direct aanslaat(tot onkruid aan toe :)) of wegslijmt...
Waar dat aan ligt snap ik nog steeds niet...

ah dom, die was

Toch is mijn ervaring dat hij of direct aanslaat(tot onkruid aan toe :)) of wegslijmt...
Waar dat aan ligt snap ik nog steeds niet...
Ik heb er ooit een gehad die het na maanden nog ging doen. Mijn laatste ervaring was minder, ondanks maanden wachten 1 uitlopertje van de lange Val en de plant was tot op 20 cm na verslijmd.
Ik heb ook geen idee waar het aan ligt hoor. Het is een gevalletje 'hij doet het of hij doet het niet'.

Hier doet deze het in de ene bak ook beter dan in de andere terwijl de omstandigheden nagenoeg gelijk zijn.

Ik heb vandaag 2 plantjes overgezet naar mijn andere aquarium, misschien dat hij het daar beter doet. Het is dus gewoon een kwestie van afwachten en duimen. Zal het helpen als ik er wat plantenvoeding bij doe?

Hoe diep heb je ze gepland? Geef de planten de kans om aan te slaan. Steeds verplaatsen vinden de meeste planten in ieder geval niet prettig.
Vallisneria heeft niet altijd plantenvoeding nodig, maar wat (klei)bollen kan op zich geen kwaad hoor.

Ik heb deze ook in de nano s en daar geef ik enkel een klein beetje plantenvoeding en ze doen het er prima in. In een met TB garnalen voeg ik niets toe en daar doet deze het nog het beste eigenlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan