Wat is er nieuw

Vallisneria in vijver

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Ik heb vallisneria giganta in mijn aquarium waarvan ik wat stekken in mijn buiten bakken wil doen, maar wat is de beste manier in pot? Vanwege eventuele bodem voeding. Of met een steentje los in de vijver? En vanaf weer kan het erin?

Ik heb vallisneria giganta in me aquarium aan zuignappen op het raam en haal wortels van langer dan 1 cm eraf dus ze hoeven niet in de grond. Doen het al tijden prima. Verdere vragen weet ik geen antwoord op.

Bedankt alvast voor je reactie

heej egmond je kan ook nog eens een setje filter planten kopen bij tuin centrum die planten hebben veder niks nodig en filteren je water

Ik weet van de spiralis dat die in Nederland ook ‘s winters kan overleven. Hier is online veel over te vinden. Misschien is dit een beginnetje om het antwoord op een van je vragen te vinden. Wellicht eens vindplaatsen vergelijken?

heej egmond je kan ook nog eens een setje filter planten kopen bij tuin centrum die planten hebben veder niks nodig en filteren je water
Klopt staan al in de bak maar soms wat anders is ook leuk

Ik weet van de spiralis dat die in Nederland ook ‘s winters kan overleven. Hier is online veel over te vinden. Misschien is dit een beginnetje om het antwoord op een van je vragen te vinden. Wellicht eens vindplaatsen vergelijken?
Daar heb ik op gezocht idd alleen kan ik niks vinden over de temperatuur met overzetten. Dus van 24 graden naar 9 a 8 graden of dat gaat

Valisneria heeft geen bodemvoeding vandoen. Gewoon tussen wat steentjes, om ze terplaatse te houden is genoeg.
Je zal wel moeten wachten tot de temperatuur wat hetzelfde is of die in je aquarium (het komt op geen paar graden)
De gigantea blijft wel stukken korter in een vijver dan ineen aquarium.

Daar heb ik op gezocht idd alleen kan ik niks vinden over de temperatuur met overzetten. Dus van 24 graden naar 9 a 8 graden of dat gaat
Niet doen, de bladeren verslijmen (al gaat de basis er niet dood van)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan