Vallisneria Spiralis


Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Berichten
134
Leeftijd
23
De makkelijkste plant!

Bij mij t moeilijkst. Hij wordt niet hoog. Blijft laag, geen mooie kleur? Hoe kan dit komen? Terwijl mijn ludwigia red, rode lotus, anubius en meer het wel goed doen. Clay als voedingsbodem en zand erop
 
Hoe hoog wordt hij en heb je een foto? Je moet ze niet te diep planten en de kroon boven de bodem houden.
 
Staat de plant in een stroming, ofwel, beweegt de plant?
 
Gebruik je easycarbo? Daar kan Valisneria niet zo goed tegen....
 
Gebruik je easycarbo? Daar kan Valisneria niet zo goed tegen....
Ja, dat gebruik ik. Goed om te weten. Waarom kan die hier niet goed tegen?
 
Hoe hoog wordt hij en heb je een foto? Je moet ze niet te diep planten en de kroon boven de bodem houden.
image.jpg


De laagste plant in me bak 😂, iets hoger zetten dus?
 
Qua hoogte valt dat best mee maar ik denk dat je hem wat verder eruit moet trekken.
 
Gen idee, waarom ie er niet goed tegen kan, maar ik kan me herinneren van lang geleden toen ik dat spul gebruikte, dat er op het potje stond, dat vallisneria er niet goed tegen kan.
 
Vallesneria is een zuiverende waterplant die doet het soms beter op juist weinig.
Zo ervaar ik.
 
Gen idee, waarom ie er niet goed tegen kan, maar ik kan me herinneren van lang geleden toen ik dat spul gebruikte, dat er op het potje stond, dat vallisneria er niet goed tegen kan.
Klopt al heb ik ook gelezen dat ze er aan kunnen wennen maar heb daar geen ervaring mee.
 
Vallesneria is een zuiverende waterplant die doet het soms beter op juist weinig.
Zo ervaar ik.
Daar hou ik me bij
Al zoveel pokon en subtral bijvoegen dat vind ik een gokspelletje beworden hier.
1xpw een stukje mesten met iets.
1 op 10 urine of wat koemestkorrels ook , vleesresten idem visrommel daar wordt je bak alleen maar rijker door voorlopig.
 
Daar hou ik me bij
Al zoveel pokon en subtral bijvoegen dat vind ik een gokspelletje beworden hier.
1xpw een stukje mesten met iets.
1 op 10 urine of wat koemestkorrels ook , vleesresten idem visrommel daar wordt je bak alleen maar rijker door voorlopig.
Laat ik voor beginners even toevoegen dat je beter niet met pokon of korrels kan gaan werken als je niet precies weet wat je doet want de samenstelling daarvan is vaak anders dan van de bemestingsproducten voor aquaria. Datzelfde geld denk ik voor vlees en visresten.
 
Dat klopt ik overdreef het een beetje veel.
Wou ook zeggen dat cichliden, ook levendbarenden wel wat bv geraspte runderhart lusten.
En als ze zo eten dan kan het soms ook goed vd planten zijn😀
 
Dat klopt ik overdreef het een beetje veel.
Wou ook zeggen dat cichliden, ook levendbarenden wel wat bv geraspte runderhart lusten.
En als ze zo eten dan kan het soms ook goed vd planten zijn😀
Ook daar wil ik nog iets bij zeggen en dat is dat sommige vissen zoals ik dacht Discussen er niet zo goed tegen kunnen.

Edit:
Discusvissen die gevoerd worden met runderhart zullen bij natuurlijke, lagere temperaturen, waarbij het spijsverteringssysteem op een natuurlijk, normaal tempo werkt alle bekende gevolgen krijgen zoals een zwak immuunsysteem en darmziekten.
 
Ziet mij maar koud en alleen, lichaamsfuncties beginnen uittevallen.

Als een vb voor een vis.
 
Ben benieuwd en plant ze niet te diep.
Deze via marktplaats bij iemand gehaald, zaten tenminste wortels aan en niet alleen de knol. Kijken hoe die gaat
 
Ja vaak zit er amper wortel aan en dat vindt ik dan ook weer een nadeel aan die plant. Je kan daar ook wat aan doen door bv keramische ringen uit het filter daarvoor te gebruiken.
 
V
Gen idee, waarom ie er niet goed tegen kan, maar ik kan me herinneren van lang geleden toen ik dat spul gebruikte, dat er op het potje stond, dat vallisneria er niet goed tegen kan.
Vallisneria moet een enzym aanmaken om tegen een product als Carbo te kunnen. Ik heb er even naar gezocht maar hier staat wel ergens een goede omschrijving:

 

Terug
Bovenaan