Wat is er nieuw

Vallisneria

• Onderwerp starter Onderwerp starter sietsjer
  • Startdatum Startdatum
S

sietsjer

Guest
Hallo ,

Al mijn planten doen het goed in mijn indraaiende bak behalve de Vallisneria , die wordt bruin en doorzichtig , komt dit doordat er nog geen vissen inzitten ( bemesting etc. ? ) , ik heb hem goed gepland .
Haal ik deze plant er het beste uit ? Want op dit moment zie ik deze plant niet meer groen worden ...

Hallo Sietsjer,

Volgens mij hebben de meeste planten een overwenningsperiode, waarin ze dus het oude blad verliezen (soort van opeten) en dan nieuw blad aanmaken. Hiervoor gebruiken ze de oude voedingsstoffen uit de oude bladeren geloof ik. Komt de vallisneria wel met nieuwe bladeren? Je moet er voor dit type plant ook op letten dat het kroontje (stuk waar de bladeren net beginnen onderaan) net iets boven het grind/zand staat.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet, Jeffrey

Ik zal hem nog enkele dagen laten staan , maar ben wel zo dom geweest om ondertussen wat bruine bladeren doormidden te knippen...

Als het goed is zal de Vallisneria nu bezig zijn met wortels te ontwikkelen waardoor oudere bladeren afsterven dus heb nog wat geduld want komt vanzelf goed normaal gesproken.

Dat is niet zo erg. Belangrijk is wel, precies wat Sjeff zegt, dat je er voor moet zorgen dan de plant niet helemaal met zijn wortels in de bodem mag staan, daar kan hij niet tegen en gaat dan verslijmen. Als je de wortels niet ziet trek dan de plant een beetje omhoog tot je de eerste aanzet van wortels kan zien.

375631_0_82_wp_20140808_0011.jpg

Zo ziet de vallisneria er nu uit , helemaal aan het rotten dus , ik heb de raad opgevolgd maar ik denk dat het te laat is, zou ik hem er beter niet uithalen zodat er niet teveel nitriet in mijn water terechtkomt ?

Je zou de verslijmde bladeren kunnen verwijderen en nog even afwachten. Misschien slaat hij nog aan

Gooi die maar weg!

Als je nieuwe koopt plant die dan meteen zo dat het begin van de wortelkrans net boven de bodem komt. Doe je dat niet meteen dan weet je nu wat er gebeurt. 😉

Ja dat kan wel in de groene bak... 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan