Vampierkrabben (Geosesarma) i.c.m. Tylomelania's?


W

William K

Guest
Hallo allen!

Nieuw hier op dit forum en gelijk al een vraag! Na eerdere ervaringen met zowel grotere paludaria als nano palu's (aqua 40) heb ik een Aqua 60 omgebouwd tot klein paludarium (bij interesse kan ik een apart topic openen met foto's van de bouw hiervan). Dit paludarium is gemaakt om vampierkrabben in te houden (kan binnenkort enkele dieren ophalen van een medelid van dit forum).

Ik heb in het verleden succesvol gekweekt met Vampierkrabben in kleine paludaria met een klein watergedeelte. In deze Aqua 60 zit een wat groter watergedeelte. Aangezien de krabben dit toch hoofdzakelijk gebruiken voor hun jongen en de verschalingen zit ik te denken over een andere soort om in het watergedeelte te houden.

Voor vissen is het nog steeds te klein, maar ik zat zelf te denken aan Tylomelania's. Heb hier ook succes mee gehad (toen ik deze aqua 60 nog als aquarium gebruikte). Hoe denken jullie over deze combinatie? Deze krabben lusten volgens mij zo'n beetje alles, dus ik vraag me af of ze de slakken met rust zullen laten. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Alle tips zijn welkom, bedankt alvast!
 
Ik heb de Oranje vampierktab en durf nie te zeggen wat ze met de slakken doen.
deze kunnen de voelsprieten niet intrekken zoals een appelslak dat doet.
Ik moet zeggen dat ik in de 60cm bak de Vampierkrabjes erg weinig zie en dat lees ik meer over deze slakken op een krabben forum.
Het zijn niet de meest zichtbare krabjes heb ik begrepen.
Maar goed, jij kent ze al goed begrijp ik.
 
Ik zou het niet weten, maar ik wil wel graag de foto's van de opbouw zien :)
 
Klopt, ze kunnen ze niet intrekken maar wel zichzelf helemaal terugtrekken in hun schelp, en deze afsluiten met een klepje. De krabben zie ik zelf inderdaad ook niet heel veel, en al helemaal weinig in het water. Denk dat het dus wel goed moet gaan!

Dan alleen hopen dat ze de achterkant van purschuim met rust laten...
 
De vampiertjes zijn best aggresief naar ander bewegend spul.. Heb ze bij kikkers gehad en die trokken ze gwoon helemaal mee onder het zand.
 

Terug
Bovenaan