Wat is er nieuw

Vampierkrabbetjes beschreven!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mascha&Ivo
  • Startdatum Startdatum
M

Mascha&Ivo

Guest
Een paar leden hebben deze diertjes (momenteel, gehad, of op het wensenlijstje), dus leuk!

Wetenschappelijke beschrijving

New species of �vampire crabs� (Geosesarma De Man, 1892) from central
Java, Indonesia, and the identity of Sesarma (Geosesarma) nodulifera
De Man, 1892 (Crustacea, Brachyura, Thoracotremata, Sesarmidae)

Abstract. Two new species of land-dwelling sesarmid crabs of the genus Geosesarma De Man, 1892, are described
from central Java, Indonesia. These species have been in the aquarium trade for many years and go by the popular
name of �vampire crabs�. The two species, here named Geosesarma dennerle and G. hagen, are formally described
and compared with their closest congeners in Java, G. noduliferum (De Man, 1892) and G. bicolor Ng & Davie, 1995.
The identities of G. noduliferum, the type species of the genus, and G. confertum (Ortmann, 1894) are also clarified.

Topic toch al 83 keer bekeken in een maandje tijd, leuk 🙂

Geosesarma hagen & habitat:

551046677391a.jpg

usCYo1eAjRt3rsXeMCcgQrRw0T_04aKL.jpeg

Geosesarma dennerle & habitat:

55104669b3a7e.jpg

usCYo1eAjRt3rsXeMCcgQrRw0T_04aKL.jpeg

Wij hebben sinds een half jaar 3 Vampierkrabjes in een 60cm en wel de Orange.
Ik moet zeggen dat we ze heel erg weinig zien en dat komt misschien mede door de vele schuilplekken.
Veel hout met mos en bladeren op de bodem.
Nu heb ik op het Krabbenforum van iemand gehoord die ze ook verkoopt dat de krabjes zoals de Orange behoorlijk schuchter zijn. Al heel wat mensen zijn er daarom mee terug gekomen.
Bij het sproeien zie je ze wel lopen en soms even tussendoor.
Dragonstyle heeft ze ook in een wat minder bedekte bak en ziet ze dan ook meer heb ik begrepen.
Dus wellicht moet je gewoon niet teveel schuilplekken maken voor.

Btw, als ik de link aanklik krijg ik een 404 NOT FOUND melding.

Ja klopt de link naar beschrijving weigert. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe.
Eventuele geinteresseerden kunnen ook een pb'tje sturen met emailadres, dan kan ik de pdf wel opsturen (heb hem zelf opgeslagen).

~ Ivo

kellemes zei:
Dat (novataxa) is een weblog over nieuw beschreven soorten, niet de wetenschappelijke beschrijving. Die weblog doet het ook gewoon nog: http://novataxa.blogspot.nl/2015/02/geo ... -java.html

Het gaat om de link in de startpost naar het pdf bestand op de website van de Lee Kong Chian Natural history Museum (de http://lkcnhm.nus.edu.sg/...-link ) die niet werkt.

Ja, dat is 'm! Ze hebben hem dus gewoon stiekem verplaatst, de brutaliteit 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan