Wat is er nieuw

Van 10 tetra s naar 5 in een korte tijd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Therk15
  • Startdatum Startdatum
T

Therk15

Guest
Ik heb een 100 liter tank met 2 maanvissen 5 neontetra (sinds kort) en 5 koper zalmpjes.
Ik ben laatst best geschrokken ik ging mij maandelijkse schoonmaak doen en telde 7 neon tetra s in plaats van 10 geen lichamen niks gevonden van de missende 3. 2 maanden later had ik er nog 5 en alweer geen lichamen. Ik denk dat mijn maanvissen deze visje hebben op gegeten en daar snap ik niks van ze krijgen genoeg eten vlokken en bloedwormen help hoe kan ik dit voorkomen?!?!?!?!?!?!

Gr. Therk

Zijn het kleine tetra,s tov de manen? Het komt namelijk nogal eens voor dat het voer is voor de manen.

Zoals Mondeo al zegt, een maanvis lust best een kleine neon, daar zijn ze echt niet vies van.
Een bak van 100 liter is overigens veel te klein voor maanvissen. De minimale maat voor het houden van maanvissen is 1,40 m bij tenminste 50 cm hoog (ongeveer 350 liter)

2 manen in mijn juwel 240 die het prima doen; iedere 3 weken eitjes.

Bintik zei:
2 manen in mijn juwel 240 die het prima doen; iedere 3 weken eitjes.

Wat dacht je van instinct,die willen voortplanten om niet uit te sterven.
Heeft niks met wel of niet goed, qua aquarium te maken.

Ze doen het in ieder geval prima; net als de rest 🙂

Als het geen prettig biologisch evenwicht zou zijn zouden vissen niet overgaan tot voortplanten. Das mijn mening.

Ze doen het in ieder geval prima; net als de rest 🙂

Als het geen prettig biologisch evenwicht zou zijn zouden vissen niet overgaan tot voortplanten. Das mijn mening.

Nee, doe eerst even report post,hierboven.

Zelfs de mens doet dat,al liggen ze in de bagger.

Bintik zei:
Als het geen prettig biologisch evenwicht zou zijn zouden vissen niet overgaan tot voortplanten.
Dan leg maar eens uit waarom er zo veel vissensoorten in aquaria eerst eitjes afzetten, om ze vervolgens weer op te eten omdat de waterwaarden niet goed zijn 😉

Valt niet te rijmen met dat 'biologisch evenwicht' waar jij het over hebt.
Komen de eitjes uit, ja, dan kun je concluderen dat het water eigenlijk wel in orde is voor de soort, maar iets over de bakmaat zegt dat ook niet.

~ Ivo

Mijn eitjes komen uit en worden vervolgens opgegeten door de rest. Ik vindt t best; hoef geen bak vol met maanvissen. maar goed, ik wil er verder niet over discussi�ren. Snap nooit waar de wijsheid van een bakmaat vandaan komt. 1.20 bij 50 kan dus voor mij net zo goed als 1.40 bij 50 voor 2 manen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan