Van 54 liter naar rio 125


R

Ronan12345

Guest
Goeie avond forum leden
Ik heb een vraag
Is het nut om naar een een rio 125 over te stappen
Vindt het zelf een mooie aquarium
En dat die 2 tl lampen heeft
 
Jan het onderhouden
Het gaat mijn niet om het geld
 
Groter, meer liters, lijkt me altijd nuttig! Dus duidelijk meer mogelijkheden om er iets moois van te maken.
Maar of het voor jouw specifieke situatie ook de goede keuze is kunnen wij natuurlijk niet beoordelen (maar voor de dieren lijkt het me zeker een goede keuze).
 
Als aan mijn lag kwam ee een bak van 1.20

Maar woon nog thuis dus moet ook overleggen en die vinden een 1.20 bak op een slaapkamer niet mooi
 
als het er alleen aan ligt dat je ouders het niks vinden, zou ik het toch doen. :p. Jij moet er tegen aan kijken op je slaapkamer... of het moet zijn dat je ouders ook op jou kamer liggen?
 
Nee gelukkig niet

maar het is dus wel aan te raden
 
En als het allemaal mag dan wil ik in maart 2015 of begin 2015 beginnen opstarten
 
Ja ik weet het maar heb ook niet zoveel ruimte waar het aquarium komt te staan
 
Moehhahahahahahahah
Heb wel ruimte voor een 1 meter bak
Maar heb helaas ook ouders die soms me dwarsbomen met dit soort dingen
 
Het is niet dat ik niet de ruimte heb hoor zal ff foto uploaden
 
Hier een foto
Zal morgen met daglicht ook nog een foto plaatsen

E06E726C-49F3-44E0-B44F-C75252F63879_zpse5cmmltg.jpg
 
Ik wil de stap ook maken, ook van 54 liter naar een rio 125. Waarom? 54 liter is leuk om mee te beginnen maar na 3 jaar wil je weleens meer, als ik kijk hoeveel plezier ik al 3 jaar aan het 54 liter aquarium beleef dan heb ik de investering er best voor over om over te stappen. Bij mij valt de investering overigens wel mee, de hele inhoud van mijn 54 liter gaat over en de extra bodem die ik nodig heb heb ik nog liggen.
 
oh bij mijn gaat dan alles nieuw alleen de aquarium koop ik tweede hans
via marktplaats
de rest gaat er een nieuw grind in een paar oude vissen gaaan mee en een paar plantjes
en me verwarming en me eheim 2224 dan\
 
Ik heb sinds 2006 een Rio 125. Kei leuke bak, vooral met T5 er boven. Intern filter is prima. Jaren schik van gehad. En nog steeds !

5448EC84-3B92-423F-9674-2C8D11AF1B61_zpstipjhhsr.jpg


Maar binnenkort ga ik naar 450 liter !
 
Groter is altijd beter!

Ten eerste kun je met de inrichting veel meer doen.
Visbestand kan je uitgebreider kiezen.

Het is goed ingericht ook veel mooier, vind ik zelf dan tenminste.
Een goed ingerichte bak zit er overigens altijd mooi uit hoe groot hij ook is alleen heb je met een grotere bak zoals ik al zij veel meer ''vrijheid''.

Zelf heb ik ook het uiterste eruit proberen te halen met de laatste nieuwe bak.
Zat ook met weinig ruimte en heb met wat schuiven en meten toch plek kunnen maken voor een meterbak. (achteraf had ik met wat meer schuiven misschien wel plek gehad voor een 1,20/1,40)

Denk wel goed na want als je eenmaal een meter bak heb staan ga je niet eventjes alles omgooien omdat je toch 1,20 wil.
Kijk dus goed even wat je kwijt kan en ga dan ten alle tijden voor de grootste!

Je zult eerder zeggen ''had ik maar een grotere gekocht'' dan, ''had ik maar een kleinere gekocht''.
 
ook je water waardes schommelen veel minder bij zo een grote bak dus een stabielere bak
 
Mooie dan ga ik er heel goed over na denken
Bedankt voor de reacties
 
Als je weet hoe groot je maximaal kwijt kunt hoef je niet na te denken.
Kan je max 1,20 kwijt ga je gewoon voor 1,20

Je zult alleen even moeten overleggen thuis, niet dat je dalijk een bak hebt gekocht en hem weer op moet ruimen.
Wat kosten betreft scheelt het niet veel tot niks.

Even MP in de gaten houden!
 
Hou Mp inderdaad in de gaten
Een 60 vonden ze al groot toen


Maar ik ga eerst voor de rio 125

De 1,20
Vindt ik net iets te groot voor me slaapkamer
Zou het wel willen
Maar moet ook niet te druk worden



Ik ben gelijk van plan dan een mooie onderkast van steigerkastje te maken
 
Rio 125 is een 80cm toch?
Is een 180 (100cm) dan niet net wat leuker?

Moet je hem wel kwijt kunnen natuurlijk.
Als je dalijk toch groter wil als alles staat dan zul je hier spijt van krijgen.

Heel simpel dingetje om te kijken of de bak niet te lomp word kan je doen door gewoon een doos te halen en deze in de maat van de bak knippen en plakken.
Dan weet je meteen welke maat het best past.
 
Ik denk toch dat het de rio 125 wordt
Wil ook niet een druk groot ding op me kamer hebben


Het 1 ding zeker als ik later op me zelf woon komt er sowieso een bak van 2 meter
2M. Lang ,hoog 60 cm ,diepte en breede 60 cm


Zie het al helemaal voor me


Maar daarom denk ik dat ik wel goed doe aan de rio 125
 
Hoewel een Lido 120 ook mooi is


Maar heb nog de tijd om te kieken op het forum
 
Gewoon kijken wat je het eerst tegenkomt!
Wat je ook vast kan gaan doen is een lijstje maken met wat je wil hebben aan planten en eventueel visbestand.
Kan je als je een bak gevonden hebt gelijk beginnen!

Ik heb trouwens nog wel een tetratrec ex600 filter welke je als je wil natuurlijk wel over kan nemen.
 
Persoonlijk zou ik voor de Ferplast gaan omdat daar de goedkope standaard Philips buizen inpassen en dat wil niet bij die van Juwel.
 
Vindt zelf dat verplast aquarium niet mooi
Maar ga hem onthouden
 

Terug
Bovenaan