Annabellagroen
Well-known member
- Lid geworden
- 2 juni 2020
- Leeftijd
- 27
Ik heb een aquarium sinds maart. 100 liter 2 sluierstaart goudvissen zitten er nu in. Ik weet dit is redelijk klein. Dit wad een cadeau en is niet goed over nagedacht Ik ontdekte 3 week geleden ineens veel wormen. Geladen met een potje met gevangen wormen ben ik naar de winkel geweest. Flubenol mee terug gekregen. Wisten ook niet wat voor wormen dit waren... Na gebruik van dit medicijn er van af. Alleen nu komt het probleem. Mijn vissen waren te rustig. Ik heb de keur van flubenol niet af kunnen maken omdat ik bang was voor ammoniak vergiftiging. Vervolgens hebben ze zwarte plekken op de uiteinden van hun vinnen. Ik heb het water vaker ververst en geen nieuwe flubenol meer toegediend. De vissen zijn weer vrolijk. Gisteren zelfs eitjes gelegd. Na 5 dagen waren de zwarte plekken weg en zijn nu wit... Nu denk ik is het misschien overgegaan in vinrot? 1 vin mist namelijk ook een hoekje. Ik heb het internet al afgespeurd naar hoe ammoniak verbranding verloopt. Maar op de zwarte plekken na kan ik niet echt vinden hoe dit gaat.
Kan iemand mij helpen ik ben te einde raad?
Kan iemand mij helpen ik ben te einde raad?