Van Lido 120 naar Lido 200 door Roberto1983


Gelukt! 🤣🥰
20231010_184316.jpg
 
Mooi gedaan, succes verder !
 
Vanochtend lopen stoeien met een extension tube voor 1 van mijn lenzen, hoewel ik eigenlijk een videocamera heb en niet zozeer een fotocamera, best leuk eerste resultaten 😊

19-10-23-1.jpg


19-10-23-3.jpg


19-10-23-20.jpg


19-10-23-21.jpg


19-10-23-22.jpg


19-10-23-23.jpg


19-10-23-28.jpg


19-10-23-29.jpg
 
Erg mooie foto s Robert en welk soort is die grijze L nummer? Ik heb ook de L010a gehad.
 
Erg mooie foto s Robert en welk soort is die grijze L nummer? Ik heb ook de L010a gehad.

Thnx 😊 Dat is de Sturisomatichthys Leightoni, toevallig tegenaan gelopen bij onze winkel hier in de buurt. Weinig over te vinden, vond in oude topics 1 iemand die ze ook had en er mee kweekte, maar dat gaat helemaal terug naar 2007. Ze doen het tot nu toe hier goed 😇
 
Vandaag voor het eerst een blauwe waaierhandgarnaal kunnen fotograferen, ze zijn heel erg schuw maar komen de laatste tijd steeds iets meer uit hun holletjes. Ik heb er 4 geplaatst en vandaag 3 tegelijk bezig gezien,
dus dat is hoopvol. Hopelijk komen ze mettertijd nog meer tevoorschijn;

29-10-23-1.jpg


Stickie op z'n vast plekje;

29-10-23-2.jpg


1 van de Leightony's;

29-10-23-3.jpg
 
Helaas, deze week onze 2 gourami dames verloren, hoogstevermoedelijk dat iridovirus, beide opgezwollen en plekken op de huid. Het mannetje zwemt vooralsnog stoicijns door, ik kijk het even een paar weken aan, maar stel dat hij het niet opgepakt heeft, waar doe ik dan verstandig aan...aanvullen met nieuwe dwerg dametjes ga ik niet doen, maar zou ik de combi kunnen maken met honing gourami's, gezien die het virus niet dragen? Maak ik het mannetje daar blij mee (en die dametjes) of beter het mannetje alleen laten? Uiteindelijk wil ik helemaal over naar honing gourami's in de lido, maar wil het mannetje niet zomaar wegdoen of zo.
 
Jammer Roberto en ja of die combi de man gelukkig maakt durf ik niet te zeggen maar ik zou ze niet vervangen door nieuwe dwergjes. Ze zijn zo gevoelig voor dat virus.
 
Jammer Roberto en ja of die combi de man gelukkig maakt durf ik niet te zeggen maar ik zou ze niet vervangen door nieuwe dwergjes. Ze zijn zo gevoelig voor dat virus.

Ja, had ik dat geweten was ik helemaal niet aan de soort begonnen, helaas iets te snel en enthousiast aangekocht 🙈
Zit nu alleen beetje met dat mannetje in de maag, wat daarmee te doen 😥
 
Misschien overleggen met de lfs of je die daar kan brengen en dan de Honing weer als vervanger aanschaffen.
 
Misschien overleggen met de lfs of je die daar kan brengen en dan de Honing weer als vervanger aanschaffen.

Niet mijn voorkeur om vissen terug te brengen, wordt het misschien weer iemand anders' probleem. Wellicht dat ik dan eerder nog 2 dametjes erbij zet, en als dat dan niet werkt,
ik die 2 weer retourneer 🤷‍♂️
 
Ja maar met 2 nieuwe dames haal je misschien weer dat virus in huis.
 
Gewoon laten zwemmen. Ik heb al 3 jaar een eenzame diamantgoerami dame die rustig rondzwemt en alle lekkere hapjes zoveel mogelijk probeert weg te kapen. Is het beter als ze met meer zou zijn? Waarschijnlijk wel, maar ze vermaakt zich best. Zeker als je die soort niet meer wilt hebben, dan rustig hun ding laten doen.
En ja ze loopt inmiddels tegen de 6 jaar oud aan. Ik heb er al over gedacht of en hoe je vis een rollator moet geven, maar dat blijkt niet zo erg uitvoerbaar in de praktijk....
 
Gewoon laten zwemmen. Ik heb al 3 jaar een eenzame diamantgoerami dame die rustig rondzwemt en alle lekkere hapjes zoveel mogelijk probeert weg te kapen. Is het beter als ze met meer zou zijn? Waarschijnlijk wel, maar ze vermaakt zich best. Zeker als je die soort niet meer wilt hebben, dan rustig hun ding laten doen.
En ja ze loopt inmiddels tegen de 6 jaar oud aan. Ik heb er al over gedacht of en hoe je vis een rollator moet geven, maar dat blijkt niet zo erg uitvoerbaar in de praktijk....

Ja ik laat het mannetje lekker zitten inderdaad, de vraag is denk ik meer, kan het kwaad (en beter nog, wordt het enigszins gewaardeerd) wanneer ik er 2 iets andere type dametjes bij zet
 
Je zou eens moeten vragen of die kruisen kunnen maar daar heb ik geen idee van.
 
Nog maar s een poging gedaan de blauwe waaierhandgarnalen vast te leggen;

serie20-2.jpg


serie20-7.jpg


1 van de Japonica's die er rondlopen;

serie20-6.jpg


hmm wilde nog wat meer toevoegen maar volgens mij heeft de site het moeilijk
 
Laatst bewerkt:
Aantal veranderingen geweest hier, helemaal gestopt met de gourami's, na helaas het overlijden van de dwergjes. Daarna nog een poging gewaagd met diamantgourami's, had achteraf beter voor de honingvariant kunnen gaan, want de diamanten waren veel te fel voor de overige bewoners. Uiteindelijk maar gekozen om er helemaal mee te stoppen, wat de kans heeft gegeven om kleine garnaaltjes toe te voegen. Verder draait de bak lekker, weinig gedoe met alg of wat dan ook, en alles zwemt vrolijk rond 😊

Totaaltje;

serie22-14.jpg


2 van de 4 platty's, helaas ook te zien dat de Lido bij thuiskomst wat erger bekrast bleek te zijn als dat we bij aanschaf konden zien bij het licht
toen, maar ja, het is alleen bij bepaalde hoeken zo te zien;

serie22-1.jpg


Sturisoma Leightony;

serie22-2.jpg


L010A;

serie22-5.jpg


Otootje;

serie22-8.jpg


1 van de Japonica's;

serie22-16.jpg
 
De vuurtjes waren de eerste weken nog vrij schuw maar scharrelen inmiddels vrolijk rond;

serie22-3.jpg


1 van de blauwe waaierhandgarnalen, helaas nooit heel fotogeniek;

serie22-6.jpg


serie22-17.jpg


Deze zijn er nog bij gekomen, helaas vergeten te noteren welke vis dit is, komt uit Australië schijnbaar. Hele leuke, drukke en speelse visjes. Iemand toevallig die weet hoe ze heten..?

serie22-9.jpg


serie22-21.jpg


serie22-10.jpg


serie22-19.jpg


serie22-20.jpg
 
Mooie bak! Wat is jouw visbestand? Ik heb ook de lido 200 met 14 valse neons, ben nog in twijfel of ik een schooltje vuurtetra's er bij zal nemen. Of zal dit te druk zijn denk je?
 
Mooie bak! Wat is jouw visbestand? Ik heb ook de lido 200 met 14 valse neons, ben nog in twijfel of ik een schooltje vuurtetra's er bij zal nemen. Of zal dit te druk zijn denk je?

Leuk!
Onze Lido is een beetje een verzamelbakje geworden haha, met van alles en nog wat erin. Maar 10 kardinalen, 10 zwarte neons, overgezet omdat ze toch te groot waren voor onze 60 liter cube,
4 waaierhandgarnalen, 3 diamantzalmpjes, 2 L010A en 2 sturisoma's, 4 platty's, 5 onbekende visjes uit australie, en een klein legertje garnaaltjes 😊 Binnenkort wordt het nog erger, we gaan de
60 liter cube ws weg doen, dan komt de inhoud daarvan ook bij de lido in 😁
 

Terug
Bovenaan