B
Bertjevis
Guest
Beste Aquarianen,
Ik heb inmiddels 3 jaar een aquarium: Juwel Trigon 190L Hoekaquarium, hier houd ik chicliden in, inmiddels nog maar 3 en wil overstappen naar sluierstaarten.
Nu heb ik een paar vragen:
1: Mijn aquarium water heb ik laatst weer laten testen bij de aquarium speciaalzaak en dit bleek slecht te zijn namelijk Nitriet van meer als 2 mg/L dus ik ben nu een paar weken bezig met water verversen, maar er lijkt nog niet veel verbetering in te komen, ik vervang iedere week nu 1/3 water na het testen natuurlijk.
Dit slechte water is gekomen door verslonsing en een defecte pomp die heel weinig rond pompte.
Inmiddels is deze pomp vervangen en heb ik er weer vollop zin in.
2: Wat is de juiste temperatuur voor sluierstaarten?
3: Hoeveel kan ik er verantwoord houden in mijn bak van 190L
4: Wat kan ik het beste voeren?
5: Hoe vaak schoonmaken / water verversen? (mijn pomp doet 600 liter per uur)
6: Moet ik de filter watten bij het schoonmaken altijd in het aquarium water uitspoelen?
7: Hoeveel uren licht voor sluierstaarten?
8: Kan ik naast sluierstaarten ook andere medebewoners huisvesten?
Dit zijn een hoop vragen misschien kunnen jullie hier antwoord op geven, alvast bedankt!
Ik heb inmiddels 3 jaar een aquarium: Juwel Trigon 190L Hoekaquarium, hier houd ik chicliden in, inmiddels nog maar 3 en wil overstappen naar sluierstaarten.
Nu heb ik een paar vragen:
1: Mijn aquarium water heb ik laatst weer laten testen bij de aquarium speciaalzaak en dit bleek slecht te zijn namelijk Nitriet van meer als 2 mg/L dus ik ben nu een paar weken bezig met water verversen, maar er lijkt nog niet veel verbetering in te komen, ik vervang iedere week nu 1/3 water na het testen natuurlijk.
Dit slechte water is gekomen door verslonsing en een defecte pomp die heel weinig rond pompte.
Inmiddels is deze pomp vervangen en heb ik er weer vollop zin in.
2: Wat is de juiste temperatuur voor sluierstaarten?
3: Hoeveel kan ik er verantwoord houden in mijn bak van 190L
4: Wat kan ik het beste voeren?
5: Hoe vaak schoonmaken / water verversen? (mijn pomp doet 600 liter per uur)
6: Moet ik de filter watten bij het schoonmaken altijd in het aquarium water uitspoelen?
7: Hoeveel uren licht voor sluierstaarten?
8: Kan ik naast sluierstaarten ook andere medebewoners huisvesten?
Dit zijn een hoop vragen misschien kunnen jullie hier antwoord op geven, alvast bedankt!