Van Wallichii naar Rotundifolia


Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Berichten
2,221
Leeftijd
34
Hallo aquarium people,

Een tijdje terug heb ik de Rotala Wallichii aangeschaft maar die groeit slecht en blijft erg iel. Ik heb het vermoeden dat, door wat rond te neuzen en te informeren het ligt aan een te hoge ph.Een ph van 7 - 7.5. Nu wil ik het graag met de Rotala Rontundifolia proberen om toch wat kleurvariatie in de beplanting te hebben. Mijn licht zou ook een probleem kunnen zijn btw. Ik heb 2 TL buizen van 18 watt met reflectoren.

Kunnen jullie wat ervaringen delen over deze plant? Of over beide?

Alvast bedankt,

Groeten Ruben
 
Rotala rotundifolia groeit zeer goed en is echt onkruid. Hij is zeer makkelijk te stekken. Stekjes van 5 cm groeien al uit tot nieuwe planten.
Zijn oranjerode blaadjes zal hij alleen maar krijgen bij intens licht, anders wordt hij al snel gewoon groen. Maar dan groeit hij ook goed.
Bemesting is ook niet eens nodig voor deze plant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Rotala rotundifolia groeit zeer goed en is echt onkruid. Hij is zeer makkelijk te stekken. Stekjes van 5 cm groeien al uit tot nieuwe planten.
Zijn oranjerode blaadjes zal hij alleen maar krijgen bij intens licht, anders wordt hij al snel gewoon groen. Maar dan groeit hij ook goed.
Bemesting is ook niet eens nodig voor deze plant.

Aah bedankt ben wel klaar met wallichii. Zag bij jou dat die wel aardig roze van kleur was. Heb je led of tl?
 
R. rotundifolia heb ik meerdere keren gehouden, ook andere gekweekte varianten daarvan bijvoorbeeld de R. rotundiolia "colorata". De colorata wordt sneller roder dan de normale variant. Zijn mooie planten en eenvoudig te houden, mits ze voldoende voeding krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz

Terug
Bovenaan