Wat is er nieuw

Vanaf welke grootte pauwoogcichlide kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Channa2020
  • Startdatum Startdatum
C

Channa2020

Guest
Hallo! Ik wil graag 2 pauwoogcichliden. Alleen vanaf welke lengte raden jullie mij aan te kopen, want je hebt er van 5 cm en groter. Alleen volgens mij zijn die van 5 cm in het begin ook moeilijker te verzorgen ivm veel voedsel om te groeien enz enz. Welke lengte raden jullie mij aan?

Als je eigenlijk nog geen idee hebt over de verzorging van pauwogen zou ik daar nu nog niet mee beginnen. Pauwogen worden groot, hebben een grote bak nodig, zijn cichliden en dus niet vriendelijk voor kleine eetbare visjes.
Als je een bak van minimaal 2 meter hebt staan en alleen grotere vissen houdt omdat de rest na verloop van tijd door de pauwogen zal worden opgegeten, heb ik niets gezegd 😉
Als ik het goed begrijp heb je een Rio 240? Deze is dus niet groot genoeg en zeker niet als je er ook Channa's in wilt houden!

Mijn tip: kijk niet naar die Amerikaanse bakken waar alleen maar territoriale grote vissen bij elkaar zitten in een te kleine ruimte. Dit lijkt leuk maar de vissen denken er anders over.

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij haal je daar je inspiratie vandaan?

Goedenavond, even om je een idee te geven, vorig jaar eind maart 8 wildvang pauwogen gekocht van 5 tot 7 cm.
inmiddels nog drie over maar wel al 25 cm groot, de overige inmiddels weg gegeven.
En moeilijker te verzorgen zijn ze echt niet die kleintjes, komen binnen de kortste tijd al naar boven als jij gaat voeren.
Ben inmiddels bezig met het bouwen van een 1000 ltr. bak, eigenlijk is die nog te klein maar meer ruimte is niet voorhanden daarom zitten ook geen
andere grote cichliden bij in.

Ik heb een aquarium maat rio 240 omgebouwd tot biofilter voor deze lummels, dus tenzij je groter kunt gaan binnen een paar maand anders
zou ik het niet doen, je bak en filter kunnen het al snel niet meer aan.
Ze gaan tot over de 30 cm op den duur en het zijn verschrikkelijke soppers met eten.

mvg,

Eddy

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan