Wat is er nieuw

vanaf welke leeftijd geslacht zichtbaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amber de Beer
  • Startdatum Startdatum
A

Amber de Beer

Guest
Hallo,
ik heb 2x L144 super red en vroeg me af vanaf welke leeftijd ik duidelijk kan zien of het om mannetjes of vrouwtjes gaat. Heb ze erg jong gekocht van de zomer en geen van beide heeft op het moment een "gewei". Wil dit zeggen dat ik 2 vrouwtjes heb of zijn ze nog te jong om het geslacht te bepalen?
Verder maakt het geslacht me niet heel veel uit, maar hoopte dat het 2 vrouwtjes waren (vind zo'n gewei er toch een beetje vreemd uitzien) Wil niet kweken.

De grootste deed net telkens een soort kleine geweien aan beide kanten van de kop net voor de eerste vinnen uit duwen zodra iemand in de buurt kwam. Wil dit zeggen dat dit een man is en het gewei later nog komt?

Weerszijde voor de vinnen,is ggen gewei,dat zijn stekels,waar ze zich mee vastzetten in hun hol.

En waarom is een gewei vreemd?
442893_0_82_ancistrus_man_albino.jpg

Man. kijk naar de stekels.

838333_0_82_ancistrus_vrouw_albino.jpg

vrouw

Soms zie ik toch wel vissen met enorme stekels en die vind ik er best vreemd uitzien.
Heb voor de zekerheid een foto gemaakt:
833593amberdebeer_0_84_wp_20150128_014.jpg

Die stekeltjes duwt ie nu telkens uit totdat ze zo'n halve cm zijn en dan worden ze weer ingetrokken. Gewoon aan het glas.

Tja, waarom hebben herten een gewei?
Bij mij zijn ze ok groot,wel 1 cm.
Zie je wie de man is.

JIj heb de RED. vrouw ,zo te zien.

Zijn me verkocht als L144 super red. Beide zien er verder hetzelfde uit, nog geen gewei en ook geen beginnetje ofzo. Alleen is die op de foto zo'n 3 cm groter dan de andere (waar me die stekels trouwens nog nooit zijn opgevallen)

Het is trouwens niet zo dat ze weg moeten als het mannen (of een man) blijken te zijn. Vind ze mooier zonder gewei maar vind ze veel te leuk om ze zomaar weg te doen omdat ze een gewei krijgen. Dit is dus eerder een kwestie van wat ik mooi vind, maar het is geen ramp wanneer ze dus een gewei krijgen 😉

Amber de Beer zei:
Het is trouwens niet zo dat ze weg moeten als het mannen (of een man) blijken te zijn. Vind ze mooier zonder gewei maar vind ze veel te leuk om ze zomaar weg te doen omdat ze een gewei krijgen. Dit is dus eerder een kwestie van wat ik mooi vind, maar het is geen ramp wanneer ze dus een gewei krijgen 😉

:thumbs: :engel:

Ik verga van de grauwe,grijze en de gele.
Pas een 75 weggedaan 4-5 cm.
Nu in de kamerbak weer een 25 jongen. Blijft maar door gaan.
Man zit achter de 3 D wand, kan er niet meer uit, maar de vrouwtjes WEL erin.
Hup, net konijntje.

Gaat inderdaad snel dan. En 75 zijn er behoorlijk veel en dan nu weer 25 erbij!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan