Vanaf welke maat een stabilisatiestang?


Tistje

Well-known member
Lid geworden
26 maart 2021
Berichten
431
Locatie
Gelderland
Zoals mijn vraag al aangeeft. Vanaf welke maat hoort er een stabilisatiestang in? Of vanaf welke maat is het verstandig dat er één in zit?
 
Hangt van een aantal factoren af
Maar dacht dat het vaak 1 meter was voor strips langs de voor en achter ruit en 60cm of breder ook langs de zijruiten.
Vanaf 60cm of hoger ook trekstrips in het midden.

maar ik kan het helemaal verkeerd hebben, is al ff terug dat ik het had opgezocht
 
Mijn vorige juwel rio 125l 80 cm had zo'n stang.
Nu heb ik een 100cm volglas die geen stang heeft maar wel een strip langs de voor en achterruit van glas.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Mijn rio 180 heeft er ook één over de breedte.. Maar omdat ik een beetje marktplaats aan het afspeuren ben, vroeg ik mij af vanaf welke maat dit er standaard in zit, want ik zag een Vision 260 en daar was ie uit gehaald.uitgebroken...
Dus als het klopt dat dit vanaf 1 meter is over de breedte dan weet ik waar ik op moet letten.
 
De rio en vision aquaria hebben altijd 1 of meerdere strips zover ik me herinner.
Dat is wel iets om op te letten
 
Ligt volledig aan je bak. Bestaan genoeg rimless aquaria van 1mtr+, zie beelden uit de ADA gallery, Green Aqua, etc - maar die bakken worden wel speciaal van extra dik glas gemaakt om dat te kunnen hebben.
 
Top! Dank jullie wel voor de reacties, dan heb ik een beter beeld waarop ik moet letten(y)
 
Ligt volledig aan je bak. Bestaan genoeg rimless aquaria van 1mtr+, zie beelden uit de ADA gallery, Green Aqua, etc - maar die bakken worden wel speciaal van extra dik glas gemaakt om dat te kunnen hebben.
Tot je een koekenbakker treft die van z’n rio 400 een rimless bak besluit te maken xD
 

Terug
Bovenaan