vandaag een plant gekocht

2

206ccPeter

Guest
hallo wil dit toch even delen op het forum weet niet of r mensen zijn met zo'n zelfde ervaring....

zag in een aquarium winkel een mooi stuk hout liggen met daarop wat varens en mos dus deze gekocht.
het hout werd gewoon in een plastic tas gezet zonder water enz.
thuis aangekomen minimaal 30 minuten later, tas op de tafel gezet. even later roept mijn vriendin "der zit iets in die zak!"
logies dat is het stuk hout, nee dat was het niet het ritselde, hout kan niet ritselen uit zichzelf, dus tas open gescheurd om te kijken wat het was. bleek het een visje te zijn een botia deze heeft waarschijnlijk in het holle stukje van het hout gezeten en is dus een verstekeling welke een ruim half uur zonder water heeft gezeten.

zijn deze vissen echt zo sterk dat ze zoiets kunnen overleven?
hij zwemt nu lekker rond in het auquarium en doet verder niet vreemd.

groeten
peter
 
Er zijn ook vissen die van sloot naar vijver lopen.
Dus ,heb jij er een vis bij, Als hij in je bestand Past.

Anders terug brengen, en je eerlijkheid tonen.

Aan jou de keuze.
 
Bertus zei:
Als hij in je bestand Past.
Dit is een heel goed punt!

Wat voor Botia? Wat voor formaat is je aquarium? Welke andere medebewoners?

~ Ivo
 
hij moet weg maar ik ga niet voor 15 euro benzine verrijden om m terug te brengen.
het is een super fish 25 bakje.

iemand ruilen tegen crystal red garnaaltjes?
 
Tja, ik ga geen 200 km rijden voor 1 vis.
Superfish 25 ??????
Dus vooruit-achteruit?
Met klein stukje hout????
 
een doorkijk bakje met stukje hout van ca 15cm lang, een lege bak neerzetten heeft geen nut om in te laten draaien je moet wel wat "vervuiling" hebben en er zitten al bacterien op het hout.
dus 1 visje zal t tijdelijk wel overleven tot er een nieuwe baas zich aanbied.

ja ik let op de water waarde enz ik heb meerdere aquaria gehad zowel zoet als zout water dus ik weet wel hoe het zit.
ook heb ik laboratorium techniek gehad dus weet ook wat van microbiologie.
 
Ruilen? Je mag blij zijn als iemand em komt halen.

Jij rijd niet om em terug te brengen, maar anderen wel

om em te komen halen, dan wil je er ook nog wat voor in de plaats.

Proper animal lover.
 
ik weet ook ineens weer waarom ik dit forum lang niet bezocht heb............
 
206ccPeter zei:
een doorkijk bakje met stukje hout van ca 15cm lang, een lege bak neerzetten heeft geen nut om in te laten draaien je moet wel wat "vervuiling" hebben en er zitten al bacterien op het hout.
dus 1 visje zal t tijdelijk wel overleven tot er een nieuwe baas zich aanbied.

ja ik let op de water waarde enz ik heb meerdere aquaria gehad zowel zoet als zout water dus ik weet wel hoe het zit.
ook heb ik laboratorium techniek gehad dus weet ook wat van microbiologie.

Dat wil ik best geloven.

Spreek je ook niet tegen.,hoor. ;)
 
206ccPeter zei:
ik weet ook ineens weer waarom ik dit forum lang niet bezocht heb............

O,jee. Nu wel weer? ;) :thumbs:

En nu eens blijven,he.
 
bij mij heeft een garnaal ook een keer 1 uur buiten gelegen met 10 graden. maar hij leefde nog!
 
altijd word er wel door iemand zo ongelofelijk bot gereageerd, ik kan er niets aan doen dat ik die vis "gekregen" heb. die vis zal t heus niet erg vinden dat hij nu in een aquarium zit in plaats van een verkoop bak die nog kleiner is.......

maar mocht iemand interesse hebben laat maar weten..... trouwens niet iedereen krijgt m zomaar mee moet wel met soortgenoten komen te zitten omdat het een groeps diertje is. het betreft een botia lohachata
 
Wat voor Botia is het? Gewoon een vraag uit interesse.

Zolang de huid vochtig blijft kunnen Botia's realatief lang buiten het water.
 
botia lohachata

mooi beestje maar word 10 cm dus kan nooit in een bakje van 25 liter blijven....
 
Dan was het wel een hele kleine verkoopbak ;)
 
bij wijze van spreken dan ...... hij hoeft zijn ruimte niet te delen met x aantal andere, wel eenzaam voor het beestje maar voor het filter is het niet slecht....
 
Je zou een topic kunnen aanmaken in het aangeboden gedeelte.
Dat je wilt dat hij/zij goed terechtkomt is prima, nobel zelfs, maar misschien moet je je dan wel afvragen of het daarnaast niet te veel gewenst is als je er ook nog wat voor terug wilt. Je hebt hem immers zelf ook 'gratis'.
 
advertentie gemaakt dus wie interesse heeft kan t beste daar reageren
 
206ccPeter zei:
botia lohachata

mooi beestje maar word 10 cm dus kan nooit in een bakje van 25 liter blijven....
Nog wel groter zelfs. Vorige week heb ik er nog een gezien van 14cm. Dit is een Botia die redelijk agressief kan zijn en het, het beste doet in een flinke bak met veel verstop plekjes. Hoewel veel Botia's echte groepsdieren zijn kan deze soort ook prima solitair gehouden worden.

Succes met een nieuw thuis vinden voor hem of haar.
 
Terug
Bovenaan