Wat is er nieuw

vangen van Malawi vissen

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
42
Ik heb even een vraagje, hoe kan ik het beste een aantal vissen uit mijn malawi aquarium halen omdat er van een soort wel heel erg veel in komen.

Eerste wat in mij opkomt is met 1 of 2 schepnetjes maar zal vast een te simpel antwoord zijn misschien?

ja dat heb ik al geprobeerd en dan schieten alle vissen tussen de stenen en dan krijg ik ze helemaal niet meer te pakken.

Daar was ik al bang voor idd,is het nadeel van stenen met verstopplekken.
Misschien dat andere Malawi mensen een handige methode hebben maar anders denk ik dat er niks anders op zit dan stenen uit de bak te halen.

ja daar was ik ook al bang voor dat dat zal moeten ik zal nog wel even afwachten op een aantal reacties van mensen met ook een malawi aquarium.

ik denk niet dat dat zal gaan werken want de vissen zijn daar denk ik iets te groot voor

Oh, wist niet hoe groot ze zouden zijn, daarom 😉

Dan inderdaad zoals John al zei met netjes 😉
Succes in ieder geval 😉

Een fles gebruiken
En dan de dop gedeeld weg knippen dat je een soort val maakt

dat gaat niet werken zoals ik eerder ook al zij daar zijn de vissen te groot voor

Schepnet een tijdje in de bak laten liggen alvorens je ermee aan de slag gaat.
Wilt de vissen wel eens foppen zodat ze gaan denken dat het ongevaarlijk is.

~ Ivo

Waterpeil laten zakken, stenen weghalen en zoals ivo aangaf netje er een tijd van te voren alvast inhangen.

Sommige malawihouders hebben speciaal voor dat doel er een rover bij zitten, die houdt het aantal jongen wel in toom

oke wat voor rover zou je dan aanbevelen

ja oke ik zal wel even kijken binnen kort bij de lfs

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan