Vastbinden op hout


J

Jeem

Guest
Heeft iemand misschien een link van het draad waarmee je plantjes goed op hout kan vastbinden?
 
vis draad of naaigaren kan je ervoor gebruiken, lijmen kan ook.
 
Ik gebruik meestal ook gewoon dun visdraad.
 
vis draad of naaigaren kan je ervoor gebruiken, lijmen kan ook.
Naaigaren is prima, ik gebruik zelf naaigaren in de kleur zwart.

Houd in je achterhoofd dat katoen vergaat. Ik gebruik zelf polyester garen omdat dit niet vergaat en dat is een voordeel bij planten die zich maar langzaam hechten aan hout (Anubias bv).
Je zou ook kunnen overwegen de planten te lijmen. Ik gebruik zelf Reef Glue daarvoor: https://www.aquaplantsonline.nl/seachem-reef-glue-20-gram?keyword=reef glue

Van andere merken zijn ook kleinere tubes te koop.
 
vis draad of naaigaren kan je ervoor gebruiken, lijmen kan ook.

Je zou ook kunnen overwegen de planten te lijmen. Ik gebruik zelf Reef Glue daarvoor: https://www.aquaplantsonline.nl/seachem-reef-glue-20-gram?keyword=reef glue

Van andere merken zijn ook kleinere tubes te koop.

Lijmen was eerst de bedoeling maar ik had zonder na te denken het hout al laten weken in een emmer dus het is nu al helemaal nat. Dom dom dom :oops:
 
kan ook met nat hout.
 
Dat kan zeker met nat hout. Ik dep het hout wel even "droog" met keukenpapier, dep zo ook het meeste water van de plantjes af. Dan de lijm op een van de twee en een tijdje vasthouden (tot er geen beweging meer in zit).

Nadeel is wel dat als je de lijm van het hout wil hebben dit soms niet lukt en je er een witte vlek op over houdt.
 
Had eergisteren een Eheim slangpilaar afgebroken, door verharde slang.

Trok de slang 10 cm,wat naar voren , ineens een spuiter.
Pomp stond nog aan. dus uit gezet,
Nieuw slangetje en andere slangpilaar,

De kapotte stukje pijp erin, oppassen dat er geen lijm in loopt, en anders tukje ook terug.

Werkt weer gewoon. ook weer gefikst.
 
Gelukkig dat het goed is gegaan Bertus want op water zit je niet te wachten.
 

Terug
Bovenaan