Vechtende papegaai cichlide


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi ik heb 2 papegaai cichlides. De ene iets groter dan de andere. Heb de 2de er later bij geplaats. Nu ging het redelijk goed met die 2. Eerst ging de grootste steeds achter die kleinere aan, maar langzaam wende ze aan elkaar.

De grotere was echt een bange schijterd en de kleine een pittig kereltje.

Nu zitten ze sinds gisteren in een andere grotere bak en de stemming is totaal veranderd. De grote zit constant achter de kleinere aan. Is totaal niet meer bang. En nu de kleine wel. Deze verstopt zich nu steeds. Krijgt bijna niet de kans om wat te eten.

Wat moet ik nu doen? Het een tijdje aanzien en kijken hoe het gaat? Ze zitten echt net 1 dag in de grotere bak. Of toch een ander "huisje" vinden voor de kleinere?
 
De papegaaaicichlide is een hybride tussen meestal cichlasoma's / vieja's maar andere combinaties zijn mogelijk. Als je onder deze namen gaat zoeken , zie dat het midden-amerikanen zijn. En dat is andere koek.... Als ze een beetje aarden naar hun voorouders kunnen ze erg lelijk blijven doen tegen elkaar net zolang er een overblijft. De stress wordt ze meestal te veel waardoor er ziektes komen. Mijn advies is om niet te lang te wachten en ze uit elkaaar plaatsen. De mannen zijn sowieso steriel dus kweken lukt niet al zou dat willen.
 

Territouriumbepaling is dat komt omdat ze dus in een nieuwe omgeving zitten,
Ja dat dacht ik dus ook. Dus wil het even afwachten. Ze zijn echt totaal anders dan een dag geleden. En het raarste is degene die altijd verlegen was is nu de baas
 
Wat ik begrepen heb van deze soort is dat individuele vissen hele verschillende karakters kunnen hebben. Je hebt ze erbij die rustig zijn en qua karakter haast overal bij kunnen, maar je hebt ze ook die de boel gaan terroriseren... echte Amerikaanse cichliden zeg maar. :juggle: Wellicht dat die variatie te maken heeft met het feit dat het hybriden zijn. Dat de ene vis meer elementen van agressie in het pakketje heeft meegekregen dan de andere.

Maar even aankijken inderdaad, zolang de (nu) onderdanige vis nog enigszins rust krijgt.
 
Ja ze.konden na een tijdje goed met elkaar overweg. Maar sinds de nieuwe bak is het mis
 
Kwa planten:achterwand 2 soorten java varens. 7 stuks. 1 Vallisneria gigantica. 3x java soort in het midden. En voorgrondplantjes aan de zijkant. En wat mosballen.

Nee decoratie: 2 grote stenen pilaren , stukje hout. En hun favouriete plekjes 2 grote bloempotten met 2 stenen ervoor...
 

Bijlagen

  • 20210606_122145.jpg
    20210606_122145.jpg
    379.9 KB · Weergaven: 196
Heb het nu paar dagen aan gekeken en het wordt niet beter. De kleinere heeft nu zelfs zwartje vlekjes van de stress. Hij moet er dus helaas uit. Ik heb hem op mp gezet
 

Terug
Bovenaan