Wat is er nieuw

Veel vissen boven in de bak. Stress?

Goed om te lezen. Heb er nog geen garnalen in. Voordat die komen gaat de cabomba er uit.

Cabomba is sterk verdacht op gif opname en afgave in het water maar echte bewijzen ontbreken, maar een gewaarschuwd mens.......:engel:

Best is, ze een heel tijdje te laten staan in een emmer met water en iedere dag dat water te verversen, zo heb je het minste kans dat het gif je bak ik komt.

Heb je dat ooit gedaan Cedric? Bij mij verslijmen planten in een emmer hoor 🙁 Geen licht, geen stroming of voeding en geen verwarming 🙁

Heb je dat ooit gedaan Cedric? Bij mij verslijmen planten in een emmer hoor 🙁 Geen licht, geen stroming of voeding en geen verwarming 🙁

Waterplanten kunnen best een paar dagen in een emmer water. Ik denk dat je sneller problemen krijgt met wortelende planten. Ik had laatst anubias en javavaren 2 weken in een emmer water en haal ze er groen uit. Weer in het aquarium en paar dagen later zaten er alweer nieuwe bladknopjes in. De cryptocoryne kon ik daarentegen wel weggooien.

Ohja en we hadden het hier over cacomba

Ik doe dit (5 dagen in een emmer) bij nagenoeg alle plantjes die ik koop en nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Wel ververs ik elke dag het water.

Ik doe dit (5 dagen in een emmer) bij nagenoeg alle plantjes die ik koop en nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Ja in een potje bedoel je dan denk ik?

Daar zou je geen problemen mogen mee krijgen, dan doe jij iets verkeerd. 😉
Een emmer van 10 liter blijft zeker wel op kamertemperatuur, je moet die natuurlijk niet in de berging gaan zetten.

Waterplanten kunnen best een paar dagen in een emmer water. Ik denk dat je sneller problemen krijgt met wortelende planten. Ik had laatst anubias en javavaren 2 weken in een emmer water en haal ze er groen uit. Weer in het aquarium en paar dagen later zaten er alweer nieuwe bladknopjes in. De cryptocoryne kon ik daarentegen wel weggooien.

Ohja en we hadden het hier over cacomba
Inderdaad, het wordt wel meer toegepast. Met goede ervaringen. En zeker bij cabomba ivm het slakkengif.

Ja in een potje bedoel je dan denk ik?

Ik laat ze idd in hun potje zitten, als ze dat hebben.

Verslijmen kan wel eens gebeuren met de crypto, die kan niet overal tegen.
Maar wellicht zijn er ook andere planten die hier niet goed tegen kunnen hoor 😉

Ik laat ze idd in hun potje zitten, als ze dat hebben.

Verslijmen kan wel eens gebeuren met de crypto, die kan niet overal tegen.
Maar wellicht zijn er ook andere planten die hier niet goed tegen kunnen hoor 😉

Wellicht:thumbs:

Cedric maak er niet zo'n 'potje' van

Ik heb mijn vallesneria in een 10 ltr-emmer proberen te overhouden zonder verwarming maar wel op de convectorput. Idd geen water ververst, dus misschien ligt het daar aan 😉 maar na een dag of 3 was het helaas pindakaas 😀 Overal kwamen er slijmplekken in en dat herstelde zich niet meer. Maar eerlijk is eerlijk van planten heb ik geen kaas gegeten 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan