Wat is er nieuw

Verbetering komt in stapjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuvuzela
  • Startdatum Startdatum
V

Vuvuzela

Guest
Mijn vriendin had 2 goudvissen in een aqua 20 golfishkit van superfish, beetje jammer. Waarom bied superfish dit uberhaupt aan maargoed.

Nu was 1 van de 2 overleden en ze was er helemaal kapot van. Nu heb ik als cadeautje een nieuwe bak voor haar gekocht, van 60x30x35. Is al een grote verbetering. Maar waar doen we nou goed aan. Ik bedoel ik weet dat t te klein is, maar is het verstandig om straks een nieuwe vis te kopen. Of deze alleen te laten zitten.

Ik weet van mensen dat ze niet de goudvissen overnemen van iedereen, het is gewoon vervelend als andere mensen die aanbieden. Ik wil er gewoon het beste van gaan maken zowel voor mijn vriendin als voor de vis. Dus de vraag is, koop ik er eentje bij of laat ik deze alleen zitten?

Mvg.

Eerlijk gezegd, de goudvis zit te klein in een 60 cm. Maar dat weet je al 🙂

Dus ik zou een vijver zoeken in de buurt, is er vast wel. Iemand die em een mooi plekkie kan aanbieden.

Had die van mij zelfs tijdelijk naar het bad verhuist, totdat ik iets had 🙂

En samen met je vriendin iets anders uitzoeken voor haar bakje.

Want je zegt, verbetering komt in stapjes, komt er dan nog een verbetering hierin of is de vis al vergroeid voor dit gebeurd?

Komt ook weer verbetering hier in 🙂 t is nu te koud om naar buiten te gaan ben ik bang?
Ik weet niet of de vis vergroeid is, denkt t wel al.

Zijn het echte goudvissen of sluiers? Goudvissen worden echt groot, die wordt wel groter dan haar oude bakje,, dus ik denk niet dat hij volgroeid is.

Fantoom zei:
Zijn het echte goudvissen of sluiers? Goudvissen worden echt groot, die wordt wel groter dan haar oude bakje,, dus ik denk niet dat hij volgroeid is.

Hij zal ook vergroeid zijn 🙂

Zeker als het een gewone goudvis betreft van het voorjaar een mooie vijver opzoeken en vragen of die erin mag.

vijver is wel beter,na een te klein bakje ( waar ze gelukkig maar een week in hebben gezeten) toen hebben we ze in een vijver gedaan die goudvissen zijn echt groot geworden! de sluiers helaas al vergroeid izjn wel iets groter geworden maar niet groter als 8cm dnek ik zo maar de goudvissen zijn zeker rond de 20cm,

dus ik zou zeggen doe ze in een vijver dat doet de vis echt ten goede!🙂.

Ik heb er achteraf spijt van dat ik ze zo mishandeld heb! 😱

Als de vijver een beetje in de buurt is kan je vriendin het visje nog eens bezoeken als ze dat wil. Dan kan ze gelijk zien hoe hij het naar zijn zin heeft 🙂

Met het 60 cm. bakje kan dan wat leuks gedaan worden. Goudvissen zijn naar mijn mening waardeloze huisdieren als ze in een klein bakje gehouden worden. Saai, voorspelbaar gedrag. Als ze de ruimte krijgen komt hun ware aard naar boven en zijn ze erg leuk. Wat ik probeer te zeggen is dat een uitgebalanceerd visbestandje haar hoogstwaarschijnlijk meer plezier gaat doen dan naar een goudvisje te kijken dat het niet naar zijn zin heeft en er steeds slechter uit gaat zien.

Het is nu inderdaad wat te koud om de vissen naar buiten te doen, dat kan pas in het voorjaar.
Tot dan de vissen zo goed mogelijk verzorgen en veel water verversen.

Met een 60cm bakje kun je hele leuke dingen doen, ik heb er zelf ook 2.
Kijk eens rond op het forum wat er mogelijk is met een 60cm bakje. Je kan
er zelfs een topic over openen in 'Samenstelling visbestand'.

Yes zal ik doen. Dankjewel.
Mvg.

Jones zei:
Als de vijver een beetje in de buurt is kan je vriendin het visje nog eens bezoeken als ze dat wil. Dan kan ze gelijk zien hoe hij het naar zijn zin heeft 🙂

Met het 60 cm. bakje kan dan wat leuks gedaan worden. Goudvissen zijn naar mijn mening waardeloze huisdieren als ze in een klein bakje gehouden worden. Saai, voorspelbaar gedrag. Als ze de ruimte krijgen komt hun ware aard naar boven en zijn ze erg leuk. Wat ik probeer te zeggen is dat een uitgebalanceerd visbestandje haar hoogstwaarschijnlijk meer plezier gaat doen dan naar een goudvisje te kijken dat het niet naar zijn zin heeft en er steeds slechter uit gaat zien.

Vind het goed uitgelegd. Heb ook een 60liter bakje (zelfs twee haha) en ben er echt tevreden mee met mijn verschillende warmwatervissen. Kunnen natuurlijk ook garnaaltjes worden, hoor. Zijn zelf ook prachtig 🙂

Zie hier enkele foto's:
423536_0_82_poissons_084.jpg

173735_0_82_tout_005.jpg

737432_0_82_bb_platy_008.jpg

998371_0_82_coiffeur_004.jpg

(Ruiten vuil, maar ja...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan