Verdwijnende teteras


Matthijsxr

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2015
Berichten
123
Leeftijd
23
Locatie
drachten
Hoi hoi,
Afgelopen zondag heb ik 40 kardinaal/neon teteras gekocht ( de winkel verkocht alleen een mix beetje dom) en een dag later waren er al 20 weg. Ik verdachte mijn gestreepte doorn meerval die heb ik daarom terug gebracht naar de winkel hiervoor heb ik wat teteras terug gekregen. Alleen blijven ze nog steeds verdwijnen.

Het aquarium is 160*50*60 en het visbestand is:
11 clownbotias, 5 maanvissen (1 grote 4 baby's), 1 kwikwi en een paar l nummers en nu dus nog maar 7 teteras.

Nu is mijn vraag hoe kunnen ze zomaar weg gaan?
De maanvis is trouwens niet dik want die stond ook op mijn verdachte lijstje maar als je 40 tetra's eet krijg je wel een buikje neem ik aan. Ook heb ik de water waarden getest en die zijn gewoon goed

Groetjes matthijs
 
Hoe groot zijn de kleine maanvissen en hoe groot zijn je tetra's?
In de natuur eten maanvissen tetra's :)

1 maanvis die 40 tetra's eet in 1 of 2 dagen lijkt me ook wel wat veel..

en de clowbotia's? Mogelijk dat ze toch dood zijn gegaan en de botia's de dode hebben gegeten? ?
 
Ik denk dat de teteras tussen de 1,5 tot 2 cm zijn en de kleine maanvissen zijn ongeveer 7 cm hoog

Ik zat ook aan het gewoon dood gaan te denken maar dan zou ik toch wel eens een lijkje moeten vinden? Het rare is ook dat de teteras bij verschillende winkels weg komen en dat van bijde groepen ze dus dood zijn gegaan
 
Als er doden vallen ongeacht verkooplocatie ligt het probleem eerder bij jouw aquarium inderdaad dan bij de verkopers.
 
Kunnen ze niet ergens tussen verstopt zitten want ik heb hier Espei s met manen en de Espei laat zich erg weinig zien omdat de Manen graag de baas spelen. Ook zullen de Tetra s wellicht nog moeten wennen.
 
Ja verstop plek genoeg maar als ik daar kijk zie ik geen teteras, ook zwemmen er op dit moment alleen maar 7 en dat verandert door de dag niet.
Als er doden vallen ongeacht verkooplocatie ligt het probleem eerder bij jouw aquarium inderdaad dan bij de verkopers.
Het water heb ik getest en dat is goed, ook heb ik andere vissen gekocht die nergens last van hebben
 
Ik denk dat ze toch zijn dood gegaan en zijn opgegeten. Jonge tetra's zijn meestal erg zwak en moeten daarom ook een stuk of 3 keer per dag gevoerd worden wil je ze sterk houden. Misschien dat de klap toch te groot was en ze het niet aankonden en de andere vissen ze hebben opgegeten. Toch raar dat je helemaal niks terugvind van ze. Heb je de filter al gecheckt of ze daar niet toevallig door zijn opgezogen?
 
En de kwiki? Weet niet wat voor een filter je hebt, maar hie rkunnen ze ook niet in komen te zitten?
 
Ik zou ook het filter als eerste verdenken. Mijne verdwenen hier vroeger zo nu en dan wel eens in, vooral als ze al zwak zijn van transport en alles daaraan vooraf. Als er 20 dood zijn zou je er echt wel ergens eentje moeten vinden denk ik.
 
En de kwiki? Weet niet wat voor een filter je hebt, maar hie rkunnen ze ook niet in komen te zitten?
Ik las overal dat die een lieve vis is die niemand kwaad doet, filter bekeken zit niks in
 
Het kan niet anders dan dat ze zijn opgegeten of doodgegaan en opgegeten als ze ook niet in de filter zitten. Als ik jouw was zou ik elke vissoort uit je bak nagaan en kijken op internet of ze echt geen bedreiging vormen. Verder de tetra's die er nog inzitten goed in de gaten houden. Ga desnoods een hele tijd voor de bak zitten en kijk of ze worden opgejaagd. Als dat niet zo is zijn ze waarschijnlijk toch dood gegaan en opgegeten.
 
Het kan niet anders dan dat ze zijn opgegeten of doodgegaan en opgegeten als ze ook niet in de filter zitten. Als ik jouw was zou ik elke vissoort uit je bak nagaan en kijken op internet of ze echt geen bedreiging vormen. Verder de tetra's die er nog inzitten goed in de gaten houden. Ga desnoods een hele tijd voor de bak zitten en kijk of ze worden opgejaagd. Als dat niet zo is zijn ze waarschijnlijk toch dood gegaan en opgegeten.
Dat voor de bak zitten even gedaan en jawel hoor alle maanvissen zelfs de kleintjes zaten achter de tetras aan, na wat ge twijfel toch de maanvis maar naar de dierenwinkel gebracht in ruil voor voor wat teras
 
Dan was dat dus het probleem. Goed dat je de maanvissen hebt weggedaan. Anders hebben de tetra's ook geen leven als ze constant opgejaagd worden.
 

Terug
Bovenaan