Wat is er nieuw

verdwijnende Tetra's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maddog
  • Startdatum Startdatum
M

Maddog

Guest
Iedere nacht verdwijnt er ineens een neontetra.... of 2-3.
Zo maar ineens mis ik na iedere nacht minimaal 1 tetra, me kardinaal tetra's zijn al allemaal weg. Nu vraag ik me af welk soort daar de boosdoener van is. Heeft iemand een idee welke vis me tetra's opvreet ? De zwarte neon's hebben er geen last van, het zijn enkel de kardinaal tetra's en de neon tetra's die verdwijnen.
Dit is het bestand wat er momenteel inzit.
Graag hoor ik van jullie.

10x Poecillia reticulata - gup
3x Corydoras threestripe
2x Corydoras Aeneus Albino
2x Hyphessobrycon herbertaxelrodi - Zwarte Neon / Neontetra
3x Rasbora Trilineata- knipstaart
2x Rasbora Caudimaculata � knipstaart
2x Xiphophorus hellerii � platy
2x Poecilia sphenops � Black Molly
5x dalmati�r molly
2x Rasbora borapetensis - Roodstaart Rasbora
2x Pangio (Acanthophthalmus) kuhlii -Kuhli Loach, Coolie Loac Kuhli XL
1x Glossolepis incisus � regenboogvisje
Nu nog maar 4 neon tetra�s

Je hebt wel erg veel soorten door elkaar en alles in veelste kleine groepjes. Ook heb je vissen die van hard water houden bij soorten die zacht en zuur water verlangen. En soorten die erg warm willen zitten met soorten die het wat koeler wensen.

Ik denk dat de Neons en kardinalen puur van de stres (zijn deze soorten toch wel gevoelig voor) zijn gestorven en aangezien de meeste visjes ook wel lijken eten zijn deze snel opgevreten door je bodembewoners. Kleine visjes zijn zo veroberd.

In een goed verantwoord aquarium heb je hooguit een soort of 5/6

- Oppervlakte bewoners
- middenlaag bewoners (��n school van 10-12 exemplaren)
- Bodembewoners
- eventueel een koppeltje van een koppel bewijs levend soort.
- eventueel een of meerdere algeneters.

Xiphophorus helleri heet trouwens Zwaarddrager ipv platy.

ja zitten wel aardig wat soortjes in, maar heb er ook de ruimte voor. Dit bakje is 1,70 lang, 70 hoog en 60 diep.

ben beetje aan het wisselen, de cycliden zijn er nu uit en mijn vrouw vond dit wel aardig. En kwa soorten valt het toch wel mee dacht ik. gup, corydoras, platy, molly, tetra, knipstaart,kuhli. zijn er 7. regenboogvisje is een overblijvertje. Moest dit even kwijt en dacht dat kan wel even zo. 🙁 Is 6 weken goed gegaan en zomaar ineens verlies ik de tetra's. Staat nieuw schooltje tetra's al klaar maar die moeten eerst nog ff groeien, maar heb ook geen zin dat deze verdwijnen.
Ben gewoon op zoek naar de dader(s) 😛
Overdag is er ook niets aan de hand, verlies ze alleen 's nachts. Nou slapen tetra's meestal op de bodem.... dus misschien dat ze daarom een makkelijke prooi zijn hoor. Maar de kweekbakken zitten vol op het moment, dus kan deze 4 ook even nergens kwijt 🙁 of er moet weer een nieuwe bak bij komen 🙂

Het kan zijn dat het de knipstaarten zijn, deze kunnen behoorlijk groot worden en die zie ik wel een klein visje pakken.

ja maar die zijn overdag actief en zodra de bak op donker gaan, gaan die rusten......
Waren bij mij ook de schuldige zeg maar, maar smorgens liggen die ook nog in rust en overdag jagen ze er niet op.

Je mist ze dus je vindt geen lijkjes begrijp ik?
Kunnen ze bv in het filter terecht zijn gekomen of in een ruimte van een achterwand als die aanwezig is?

Ik vind er helemaal niets van terug, ook geen stukje. Ook niet in het filter. en het is een doorkijkbak dus achterwand zit er niet in

Vreemd hoor,zou het niet weten want lijkt me idd dat de overige bewoners geen tetra's opeten.
Zien de overige tetra's er goed gezond uit?

Ja zit geen stress in ofzo. zwemmen gewoon lekker rond, zijn actief. daarom is het ook zo raar dat ze verdwijnen. En dat gebeurt alleen snachts

Wat heb je voor filter?
Hoelang draait deze bak?

Deze bak draait nu 7 maanden. en qua filter is een 2x aqua EL filter uni filter 500 UV draaiend voor 5 maanden. Heb er eentje bij gehangen toen ik groter ging.

En geen externe???

Hoe hou jij het dan biologisch in de bak?

Normaal in de externe,en in de bodem.

externe draait in me meter bak, heb voor deze nog geen extern filter.al die tijd leek het ook niet nodig zeg maar.deze 1,70 draait al 2 jaar zonder extern filter en nooit last gehad. 8 maanden terug opnieuw begonnen, waarom geen idee
en 7 maanden geen last gehad, steeds dezelfde groep er in. en nu ineens gaan de tetra's.

Ik heb net het programma vermist gekeken. Ik had wel een item verwacht over deze dubieuze verdwijningen. 😉

🙂 misschien bij de volgende aflevering 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan