Wat is er nieuw

Verhuizen aquatlantis 120x50x70

Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Leeftijd
48
Ik heb een vraag over het verhuizen van een aquarium aquatlantis 120x50x70cm plus meubel. Ik heb ergens gelezen dat het aquarium rond de 90kg weegt en het 40mm meubel ook zoiets.

Hebben jullie tips om dit aquarium te vervoeren naar een auto, 20 meter lopen. Hebben jullie ervaring met ruitzuignap gereedschap of een meubelhondje (zo'n plank met wielen) ?

Of is die aquarium met 2 man wel te tillen?

Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.

Bedankt alvast.

Mede aquarium liefhebbers. Ik ga een nieuw aquarium aanschaffen en deze komt op dezelfde locatie als oude bak te staan.

Vraag: kan ik mijn vissen tijdelijk in een speciekuip onderbrengen met verwarmingselementen en eventueel luchtpompje? Ik denk dat de vissen, platys en corydorassen er minder dan 12 uur in zullen zitten.

Ik zag speciekuip recht hoekig van 70x50 bij 30cm hoog, is dit voldoende?

Tijdelijk zouden die in een kuip kunnen. Ik heb een 120 Fusion en heb deze met mn vrouw op de kast getild en hij is best zwaar maar met 2 volwassen kerels zou je deze wel leeg 20 meter kunnen verplaatsen hoor.

Was dat ook een 120x50x70 aquarium? Er schijnt ook een 220x40x60 te zijn.

Ik heb een vraag over het verhuizen van een aquarium aquatlantis 120x50x70cm plus meubel. Ik heb ergens gelezen dat het aquarium rond de 90kg weegt en het 40mm meubel ook zoiets.

Hebben jullie tips om dit aquarium te vervoeren naar een auto, 20 meter lopen. Hebben jullie ervaring met ruitzuignap gereedschap of een meubelhondje (zo'n plank met wielen) ?

Of is die aquarium met 2 man wel te tillen?

Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.

Bedankt alvast.

Het aquarium is leeg (dus zonder water en/of inrichting) prima met 2 man te tillen... 2 reguliere mensen die niet zo snel piepen dan :))
150x50x60 heb ik hier nog met 2 man zo'n 15meter verplaatst (1 recht lijn dat wel).

Mocht je ook bochten moeten nemen of trappen op/af dan is een 3e man wel handig om erbij te hebben, maar meer voor de zekerheid.

Je kan halverwege ook even 2 balken neerleggen zodat die daar even op kan rusten, of een meubelhondje gebruiken is ook een optie.

Het aquarium is leeg (dus zonder water en/of inrichting) prima met 2 man te tillen... 2 reguliere mensen die niet zo snel piepen dan :))
150x50x60 heb ik hier nog met 2 man zo'n 15meter verplaatst (1 recht lijn dat wel).

Mocht je ook bochten moeten nemen of trappen op/af dan is een 3e man wel handig om erbij te hebben, maar meer voor de zekerheid.

Je kan halverwege ook even 2 balken neerleggen zodat die daar even op kan rusten, of een meubelhondje gebruiken is ook een optie.
Ik heb samen met de bezorger mijn akvastabil fusion 200 naar binnen getild. Moest dan wel weliswaar naar de chiropractor dezelfde week nog maar hee 200x60x64 met 2 man wel gelukt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan