Wat is er nieuw

Verhuizen bewoners naar kleinere bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalou
  • Startdatum Startdatum
J

Jalou

Guest
Hallo,

Onlangs hebben we via Marktplaats een aquarium gekocht. De bak is 160x50x70 dus goed ruim en zaten er nog een aantal visjes in die we er ook bij kregen. In totaal een stuk of 12 denk ik: tetra's, koperzalmpjes, 2 maanvissen, 1 algeneter, enkele vissen die ik niet zo snel kon identificeren en twee rugzwemmende meervallen die behoorlijk aan de maat zijn. De mensen willen er z.s.m. vanaf omdat de man chronisch ziek is verklaard en er niet meer voor kan zorgen. Heel vervelend allemaal. Morgen ga ik de vissen verhuizen en zondag halen we de bak op.

Jullie voelen hem vast al aankomen, maar het is onmogelijk om de bak en vissen in ��n dag te verhuizen. De vissen worden dus als eerste verhuisd naar een 60(!)liter bakje om daarin te bivakkeren totdat het grote aquarium is opgestart. Een grotere bak hebben we niet tot onze beschikking en ik ken niemand die de vissen tot die tijd zou kunnen/willen herbergen

Ik ga het als volgt aanpakken:
- een deel van de bodem mee
- zoveel mogelijk water uit de bak mee in emmers/zakken
- vissen in emmers/zakken
- 3x wekelijks water verversen, evt. met het 'oude' water
- niet/nauwelijks voeren

Wat zijn jullie idee�n hierover? Of is het niet slim om dat water zo lang te bewaren?

Bedankt!

Nou, dat wordt dan een slachting onder de vissen,met ze,n allen in 60 cm. en dat voor 3 weken.

Waarom kijk je niet voor ruime kunststofbakken, waar ze vrij kunnen zwemmen?
kunststof bakken kopen bij Kruizinga.nl | Franco Geleverd ...

www.kruizinga.nl/kunststof+bakken/

Uw kunststof bakken kopen doet U bij de grootste kunststof bakken-leverancier van Europa. Lage prijzen. Grote voorraden. Snel geleverd. Nieuw, Gebruikt ...

Of op Marktplaats.

En water meenemen? Zorg dat de filters goed blijven. tijdelijk tot transport in emmer laten draaien.

Hoe groot is de afstand? Met 2-3 uur kan het nog gebruikt worden in kraanwater.

Bedankt voor de reactie! Ik heb nog twee kunststof bakken waar nooit chemicali�n oid in hebben gezeten, dan ga ik die daarvoor gebruiken. De afstand bedraagt minder dan een uur, dus dat is het probleem niet lijkt me.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan