Wat is er nieuw

Verhuizen

Druivensap

New member
Lid geworden
25 mei 2026
Leeftijd
40
Hoi! Ik hoop dat ik dit goed doe. Ik heb nog nooit eerder iets geplaatst. Ik wil graag advies vragen. Wij hadden 2 sluierstaarten. Eentje troffen we vanochtend aan op de boden van het aquarium. We hadden met elkaar al afgesproken dat er geen nieuwe goudvissen/sluierstaarten meer zouden komen als deze overlijden. Maar we weten dat 1 sluierstaart alleen zielig is. Mijn schoonvader heeft een vijver in zijn tuin met goudvissen. Zou onze sneue, alleen overgebleven sluierstaart daarbij kunnen? Of moeten we een andere oplossing zoeken? De sluierstaart heeft hier altijd in een bak van 20/21 graden ongeveer gezeten. Op dit moment is de buitentemperatuur al een paar dagen boven de 20 graden. Ik - als leek - denk dan dat dit het beste moment is, ALS het al een goede oplossing is. Maar ik hoor heel graag van mensen die meer verstand hebben dan ik 😅😊 Bedankt alvast!

Vijvertemperatuur zal nog veel lager liggen. Bij mij was het afgelopen week nog maar 12 graden.
Dat gezegd hebbend kan een sluier dat zeker hebben. Zorg dan gewoon dat hij goed en langzaam went aan de nieuwe temperatuur om een shock te voorkomen.

Dankjewel! Dat stelt me gerust. Heb je enig idee of het goed gaat om zo’n sluierstaart aan een school goudvissen toe te voegen?

Ik denk dat dat wel goed komt. 🙂 In ieder geval qua temperatuur, het vinden van voedsel etc.

Het enige wat je nog kan hebben: als het een vrouwtje zou zijn, en de mannetjes met een normaal lichaam (snelle zwemmers) gaan erachteraan om te paren, dan kan het zijn dat de sluier daar meer last van heeft dan een gewone goudvis. Ze kan dan niet goed wegzwemmen om rust te pakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan